• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
upload_2019-7-16_14-36-41.png

Jag saknar den här en smula... :(
 

LI0N

Panerai
upload_2019-7-16_17-2-6.png

Försöker guida min far som befinner sig i Tyskland och kollar på Panerai!

Jag rekommenderade pam590 men den fanns tyvärr inte inne! Vad tror ni om den på bilden?
 

sinner

Panerai
upload_2019-7-16_17-2-6.png

Försöker guida min far som befinner sig i Tyskland och kollar på Panerai!

Jag rekommenderade pam590 men den fanns tyvärr inte inne! Vad tror ni om den på bilden?

Jag är inget fan av PR-indikator på tavlan hos Panerai. Jag tror på en modell med en clean tavla.
Trevlig klocka i övrigt.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag funderar på gummi men inte testat. Vad är det som gör att du har svårt för det? För styvt och icke-följsamt?
Det är svårt att sätta fingret på det vad som jag inte gillat med gummit.
Komforten är där absolut inget fel på utan det är väl mer en känsla att den gör sig bättre på läder eller canvas.
Till mina handleder är det på gränsen till för stort vilket kanske är det som spökat annars är gummi kanon nu till sommaren.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är svårt att sätta fingret på det vad som jag inte gillat med gummit.
Komforten är där absolut inget fel på utan det är väl mer en känsla att den gör sig bättre på läder eller canvas.
Till mina handleder är det på gränsen till för stort vilket kanske är det som spökat annars är gummi kanon nu till sommaren.
Jag uppskattar inte det gummit heller. OEM accordion är bättre och RubberB är bäst.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick svar från boutiquen nu, den nya gröna serien är limiterad - men till _vad_ vet de inte än. Inte ens HQ enligt min kontakt.
De kommer komma fler än 300 klockor, men mindre än 1000 (som case-numret säger). Det kan bli 388, 500, 666, 999. Well, vi får se.

Jag skulle ändå klassa de som "limited", bara kanske inte i samma lilla kvantitet som förut kanske.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fick svar från boutiquen nu, den nya gröna serien är limiterad - men till _vad_ vet de inte än. Inte ens HQ enligt min kontakt.
De kommer komma fler än 300 klockor, men mindre än 1000 (som case-numret säger). Det kan bli 388, 500, 666, 999. Well, vi får se.

Jag skulle ändå klassa de som "limited", bara kanske inte i samma lilla kvantitet som förut kanske.
Det här har jag redan berättat för dig :)

Dock onekligen märkligt att släppa en serie utan att ha bestämt sig för kvantiteten..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det är svårt att sätta fingret på det vad som jag inte gillat med gummit.
Komforten är där absolut inget fel på utan det är väl mer en känsla att den gör sig bättre på läder eller canvas.
Till mina handleder är det på gränsen till för stort vilket kanske är det som spökat annars är gummi kanon nu till sommaren.
Jag uppskattar inte det gummit heller. OEM accordion är bättre och RubberB är bäst.
Synd bara att gummit med texten är det absolut snyggaste. Accordion exempelvis är väl ok på en sub som har lite modernare utseende men på en luminor blir det inte hundra. Är alltför sportigt.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Fick svar från boutiquen nu, den nya gröna serien är limiterad - men till _vad_ vet de inte än. Inte ens HQ enligt min kontakt.
De kommer komma fler än 300 klockor, men mindre än 1000 (som case-numret säger). Det kan bli 388, 500, 666, 999. Well, vi får se.

Jag skulle ändå klassa de som "limited", bara kanske inte i samma lilla kvantitet som förut kanske.
De kanske avvaktar och ser hur många som säljs av varje modell, för att sedan bestämma hur många fler de ska tillverka?
 
Topp