• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Någon skrev att det var the Panerai way, och illustrerade med bild och allt. Jag läste det bara häromdagen, någon mer som såg och vet källan?
Långa band, med följden att spännet inte hamnar centrerat, är typiskt vintage/semi-vintage Panerai. Men det blir lite löjligt att shoppa 130/80-band om man inte alls trivs med det. Bäst att ta den längd man trivs med.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Långa band, med följden att spännet inte hamnar centrerat, är typiskt vintage/semi-vintage Panerai. Men det blir lite löjligt att shoppa 130/80-band om man inte alls trivs med det. Bäst att ta den längd man trivs med.
Och inte dissa folk som trivs med annat? ;)
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Skitsnygga, själv hade jag nog stört mig lite på att spännet inte hamnar centrerat, säkert bara jag dock :D

Någon skrev att det var the Panerai way, och illustrerade med bild och allt. Jag läste det bara häromdagen, någon mer som såg och vet källan?

Långa band, med följden att spännet inte hamnar centrerat, är typiskt vintage/semi-vintage Panerai. Men det blir lite löjligt att shoppa 130/80-band om man inte alls trivs med det. Bäst att ta den längd man trivs med.

Jag har inte så mycket val med mina tunna handleder som krympt ännu mer sedan jag började med långdistanslöpning till 16,5 cm

Har alla OEM band på innersta hålet med spännet där bakom radiusbenet. Beställer AM band på 125/75 för att kunna få den på näst innersta hålet :)

Skulle säkert behöva ha 60mm på korta änden för att få spännet centrerat
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Sola, bada, pannamera
F8641A9C-7672-4C89-90B6-4DCE4537C02E.jpeg
 
Topp