• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Rätt nöjd med denna trippel faktiskt:)
EB518415-5810-43E7-AC1E-843EB0449D29.jpeg
DA5E9515-A43D-448A-9715-32E7F43C0640.jpeg
BC55334C-6C54-4222-ACBB-783A15E61977.jpeg
Full pott! Bra rakt igenom och typ den bästa reffen i respektive panerai-nisch.
 

sir alex

Panerai
A099C507-1143-42B0-8AC6-B4914E043D3B.jpeg
Bra val. Min lite äldre brorsa hälsar.

Hej alla!
Jag skapade en tråd för ett tag sen om lite tips och tack vara den så har jag bestämt mig för vilken klocka jag tänker skaffa mig: PAM01537. Som jag förstått det så går meningarna isär huruvida den är "för liten" för att få den riktiga Paneraikänslan, men urtavlan så otroligt vacker tycker jag! Tänkte gå till Krons i Stockholm.

Men nu till min lilla fundering. På grund av olika omständigheter så kommer jag kunna köpa den först i december. Det jag inte vill ska hända är att jag kommer dit i december och att den inte finns tillgänglig/måste beställas. Ni som har erfarenhet :) Hur långt i förväg behöver man vara ute för att se till så den finns på plats på Krons när jag väl kommer dit och ska köpa den i december? Typ om det finns någon leveranstid osv.

Mvh
Fredrik[/QUOTE]
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Han kanske bara har vänt på en 140? Lite svårt att se om det är en destro. Gulguld finns det inte så många av. Han är nog så vig så han kan vrida om handleden när det behövs. Det är något oklart med boettformen som gör att jag funderar på om det verkligen är en Panerai.
s-l1600.jpg
Nej, det är helt klart en Panerai, inkl. armbandet, jag tycker man ser tydligt att det är en destro, guld och bubbelglas. Så, jag tror att färgen på boetten är något som reflekteras eller så, jag tror det är en stålis, alternativt något han förgyllt själv.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Du minns min tidigare profilbild, apan? :)
Nej, det är helt klart en Panerai, inkl. armbandet, jag tycker man ser tydligt att det är en destro, guld och bubbelglas. Så, jag tror att färgen på boetten är något som reflekteras eller så, jag tror det är en stålis, alternativt något han förgyllt själv.
Du har nog rätt. Det finns väl ingen destro i ädelmetall, vad jag vet.
 
Topp