• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det här kortet hittade jag på Internet (paneristi.com).
2953e10e2b440d1d2d9b41b1d4a4e759.jpg

Den här mannen (gissar jag) har inte samma smak som jag har. Alls. Det armbandet. På den klockan. Den datumbubblan. Den sekundvisartavlan. Den statyn. Och tillråga på allt, Windows. :wideyed: To each his own.

Men jag gissar på att ni gillar't, så därför postar jag. :happyhappy:


6 av 6 rätt..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Inspirerad av en tråd på paneristi.com...

Vilka här byter ofta band på sin panna i pauserna på jobbet? :D

Jag gör det typ en gång per år.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Men det är alltså ingen som är sugen på en 1045? Jag menar, ni är ju inte sugna på alla skitbra pannor som ligger ute på K&S, så något måste ni ju vara sugna på? Iofs vit + guld, det låter som något för @Scipio? :D
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Men det är alltså ingen som är sugen på en 1045? Jag menar, ni är ju inte sugna på alla skitbra pannor som ligger ute på K&S, så något måste ni ju vara sugna på? Iofs vit + guld, det låter som något för @Scipio? :D
1045 är inte riktigt min grej men däremot tycker jag Heidi Klums isade är helrätt men ka ntyvärr inte hitta ngn på C24 så...
upload_2019-8-21_8-59-2.png
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Å andra sidan har vi väldigt få helguldare i tråden, det är ju något lätt tokigt över en dykarklocka i guld. Men den tanken gör mig faktiskt rätt glad.

Vem känner sig manad?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Å andra sidan har vi väldigt få helguldare i tråden, det är ju något lätt tokigt över en dykarklocka i guld. Men den tanken gör mig faktiskt rätt glad.

Vem känner sig manad?
En 38mm Panerai "dykarklocka" i guld med 30m WR...
Älskar att ingen verkar känna sig manad :D

..alltså Due är som jag sagt tidigare i mitt tycke vackra klockor och passar vissa prima som all-round-klocka och för andra som dressare.. Men 38mm... Nä, den kan sparas till damerna..
..och till @bbits så han äntligen köper en Panna ;)
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En 38mm Panerai "dykarklocka" i guld med 30m WR...
Älskar att ingen verkar känna sig manad :D

..alltså Due är som jag sagt tidigare i mitt tycke vackra klockor och passar vissa prima som all-round-klocka och för andra som dressare.. Men 38mm... Nä, den kan sparas till damerna..
..och till @bbits så han äntligen köper en Panna ;)
Se, där har vi en vågad. :D
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En 38mm Panerai "dykarklocka" i guld med 30m WR...
Älskar att ingen verkar känna sig manad :D

..alltså Due är som jag sagt tidigare i mitt tycke vackra klockor och passar vissa prima som all-round-klocka och för andra som dressare.. Men 38mm... Nä, den kan sparas till damerna..
..och till @bbits så han äntligen köper en Panna ;)
Men på tal om damerna. Ingen som skaffar den där till sin respektive? :) Hörrö @azcii vad blev det för morgongåva till frun?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En 38mm Panerai "dykarklocka" i guld med 30m WR...
Älskar att ingen verkar känna sig manad :D

..alltså Due är som jag sagt tidigare i mitt tycke vackra klockor och passar vissa prima som all-round-klocka och för andra som dressare.. Men 38mm... Nä, den kan sparas till damerna..
..och till @bbits så han äntligen köper en Panna ;)

Nu menade jag inte just denna - utan bara en guldpanna i allmänhet.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En 38mm Panerai "dykarklocka" i guld med 30m WR...
Älskar att ingen verkar känna sig manad :D

..alltså Due är som jag sagt tidigare i mitt tycke vackra klockor och passar vissa prima som all-round-klocka och för andra som dressare.. Men 38mm... Nä, den kan sparas till damerna..
..och till @bbits så han äntligen köper en Panna ;)

Läs - jag försökte styra konversationen ifrån Due för att inte ta fram ilskan ur folk :artist:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Läs - jag försökte styra konversationen ifrån Due för att inte ta fram ilskan ur folk :artist:
Själv tycker jag Due är alldeles för dyra bara. Men som sjätte panna hade det varit kul med en 45mm, och jag hade kanske fått från att ta på sig en 38mm. Jag får vänta tills en vit 38mm stål är så opoppis och billig så den kostar som en Ferrari (klockan alltså, de har iofs också ökat i pris på C24).
 

kmg

Patek
2-Faktor
Å andra sidan har vi väldigt få helguldare i tråden, det är ju något lätt tokigt över en dykarklocka i guld. Men den tanken gör mig faktiskt rätt glad.

Vem känner sig manad?
Gulddykare med rätt specs är riktigt riviera-kompatibelt. Tänk sommar, tänkt skumpa, tänk antibes.
Jag skulle lätt kunna köra en PAM00140
 
Topp