• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Löjligt glad över att vara med Panerai igen :cigar:

5F474B1F-FF6F-4A04-8706-C90CECAA2513.jpeg
Snyggt. Grattis!!!
 

Hooch

Omega
2-Faktor
Tack. Självfallet vill man ju ta sig vidare till pre-A och kanske ännu längre bak i tiden men 025 är ju ändå ett väldigt trevligt steg på vägen.
Får också passa på att tacka @Hooch som gick den extra milen och lyckades serva klockan utan att byta tavla eller visare.
Det mesta går stt lösa med tålamod och kanellängder :D
Kul att den fått ett nytt hem där den kommer till användning istället för att ligga och damma i skåpet.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna tråden är ju rent skadlig...
Jag har svårt att slita mig från tanken på en panna. Främst lockar någon av 42-mm klockorna 904, 682, 683... Den enda jag provat är 005 som en polare har och tycker den bärs väl stort på mina 17,5 cm handleder. Dykare har jag redan några stycken så kanske 904 är mest intressant just nu. Kan ni peppa mig lite och slänga in några bra tips åt mig?
Jag ska till Sthlm i november och hoppas kunna prova några olika men jag måste ju värka lite fram tills dess.
Om det hjälper så kan ni läsa lite om min korta klockhistorik i denna tråden:
https://klocksnack.se/threads/ytterligare-ett-inlägg-1000-Öbos-resa-så-långt.117581/
 

Barricello

Audemars
Denna tråden är ju rent skadlig...
Jag har svårt att slita mig från tanken på en panna. Främst lockar någon av 42-mm klockorna 904, 682, 683... Den enda jag provat är 005 som en polare har och tycker den bärs väl stort på mina 17,5 cm handleder. Dykare har jag redan några stycken så kanske 904 är mest intressant just nu. Kan ni peppa mig lite och slänga in några bra tips åt mig?
Jag ska till Sthlm i november och hoppas kunna prova några olika men jag måste ju värka lite fram tills dess.
Om det hjälper så kan ni läsa lite om min korta klockhistorik i denna tråden:
https://klocksnack.se/threads/ytterligare-ett-inlägg-1000-Öbos-resa-så-långt.117581/
Jag har oxå 17,5 cm.. denna 44mm (ref 233) tycker jag sitter bra., sen äre väl en vanesak lite med storleken förstås :)

98850AFC-CBAE-4AC8-8615-B8438F166F38.jpeg
868B1C8D-E0E7-4797-AE7E-0B88A0C46707.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Denna tråden är ju rent skadlig...
Jag har svårt att slita mig från tanken på en panna. Främst lockar någon av 42-mm klockorna 904, 682, 683... Den enda jag provat är 005 som en polare har och tycker den bärs väl stort på mina 17,5 cm handleder. Dykare har jag redan några stycken så kanske 904 är mest intressant just nu. Kan ni peppa mig lite och slänga in några bra tips åt mig?
Jag ska till Sthlm i november och hoppas kunna prova några olika men jag måste ju värka lite fram tills dess.
Om det hjälper så kan ni läsa lite om min korta klockhistorik i denna tråden:
https://klocksnack.se/threads/ytterligare-ett-inlägg-1000-Öbos-resa-så-långt.117581/
Storleksproblemet sitter i ditt huvud. Men om du ändå inte vill ha en 44mm, kika på 1392 istället för 904.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Storleksproblemet sitter i ditt huvud. Men om du ändå inte vill ha en 44mm, kika på 1392 istället för 904.
Tack!
Varför inte 904? Jag har inte sett någon här, så jag förstår att det inte är någon populär modell. Vad jag inte förstår är varför? Jag har inte hängt med här så länge så jag har dålig koll på de olika referenserna än så länge.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag har oxå 17,5 cm.. denna 44mm (ref 233) tycker jag sitter bra., sen äre väl en vanesak lite med storleken förstås :)

98850AFC-CBAE-4AC8-8615-B8438F166F38.jpeg
868B1C8D-E0E7-4797-AE7E-0B88A0C46707.jpeg
Jag håller med. Sitter ”som den ska”. Mycket bra helt enkelt!
Denna tråden är ju rent skadlig...
Jag har svårt att slita mig från tanken på en panna. Främst lockar någon av 42-mm klockorna 904, 682, 683... Den enda jag provat är 005 som en polare har och tycker den bärs väl stort på mina 17,5 cm handleder. Dykare har jag redan några stycken så kanske 904 är mest intressant just nu. Kan ni peppa mig lite och slänga in några bra tips åt mig?
Jag ska till Sthlm i november och hoppas kunna prova några olika men jag måste ju värka lite fram tills dess.
Om det hjälper så kan ni läsa lite om min korta klockhistorik i denna tråden:
https://klocksnack.se/threads/ytterligare-ett-inlägg-1000-Öbos-resa-så-långt.117581/
Omkrets är en sak. Sen påverkar ju bredden (måttet rakt över handleden) samt ens egna tankar om vad som är litet och stort.
Jag har själv runt 17,5 (+\- några millimeter beroende på väderlek) och jag tycker 44 mm luminor resp 45 radiomir sitter bra.
47 mm luminor skulle jag köra om jag alltid hade kortärmat
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag håller med. Sitter ”som den ska”. Mycket bra helt enkelt!

Omkrets är en sak. Sen påverkar ju bredden (måttet rakt över handleden) samt ens egna tankar om vad som är litet och stort.
Jag har själv runt 17,5 (+\- några millimeter beroende på väderlek) och jag tycker 44 mm luminor resp 45 radiomir sitter bra.
47 mm luminor skulle jag köra om jag alltid hade kortärmat
Tack!
Det är nog som ni säger - jag får försöka prova lite olika storlekar och se hur de känns. Ska prova polarens 005 imorrn igen, nu när jag har tagit på mig lite andra ögon. Sist jag provade den hade jag fortfarande bara Rolex i huvudet.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Varför inte 904? Jag har inte sett någon här, så jag förstår att det inte är någon populär modell. Vad jag inte förstår är varför? Jag har inte hängt med här så länge så jag har dålig koll på de olika referenserna än så länge.
904 är fin, helt klart. Det är också en Due, en klocka ämnad för den asiatiska marknaden eller för kvinnor, troligen. Den har endast 30m WR vilket gör att den kanske inte andas Panerai dykare.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
904 är fin, helt klart. Det är också en Due, en klocka ämnad för den asiatiska marknaden eller för kvinnor, troligen. Den har endast 30m WR vilket gör att den kanske inte andas Panerai dykare.
Ah! 30m visste jag inte. Det känns sådär. Jag vill gärna kunna bada med mina klockor om andan faller på, även om det skulle råka vara en dressare. Sen råkar jag iofs tycka att 904 är sjukt fin på bild iaf.
Vet ni om Nymans/Krons brukar ha mycket Panerai hemma så att man kan prova lite olika när man väl dyker upp?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ah! 30m visste jag inte. Det känns sådär. Jag vill gärna kunna bada med mina klockor om andan faller på, även om det skulle råka vara en dressare. Sen råkar jag iofs tycka att 904 är sjukt fin på bild iaf.
Vet ni om Nymans/Krons brukar ha mycket Panerai hemma så att man kan prova lite olika när man väl dyker upp?
Varierar men finns oftast någon av varje sort (läs en luminor i 42, 44, 47 med resp boett samt några radiomirs).
 
Topp