• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Suget efter Panna börjar bli påtagligt.
1392 står högst på önskelistan. Tyvärr verkar de sällan komma ut till salu, och ny i Sverige listar 74k vilket jag tycker verkar väl svettigt. På C24 kan man hitta nya oanvända för runt 60-62k inkl frakt hos välrenommerade säljare i tex Tyskland och Polen. Det lockar mer än att pröjsa 74k...
Med tex Rolex vet jag ju hur det funkar med världsgaranti så länge man har stämplat cert - är det samma sak med Panerai att så länge man har ett stämplat cert från "rätt" handlare så är det inga problems?
Det suget släpper aldrig, lika bra att slå till så fort tillfälle dyker upp :)
 

Caravelle33

Vacheron
Skönt med semester
B7516DC1-0497-48EF-A5FD-D05891FE5CE7.jpeg
Sjukt nice! Skulle också behöva en!
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Suget efter Panna börjar bli påtagligt.
1392 står högst på önskelistan. Tyvärr verkar de sällan komma ut till salu, och ny i Sverige listar 74k vilket jag tycker verkar väl svettigt. På C24 kan man hitta nya oanvända för runt 60-62k inkl frakt hos välrenommerade säljare i tex Tyskland och Polen. Det lockar mer än att pröjsa 74k...
Med tex Rolex vet jag ju hur det funkar med världsgaranti så länge man har stämplat cert - är det samma sak med Panerai att så länge man har ett stämplat cert från "rätt" handlare så är det inga problems?
Är det ett garantiärende så kan du gå till AD som i sin tur skickar det till Holland där serviceavdelningen ligger. Har du inte köpt den hos den ADn kommer du behöva stå för försäkrad frakt ToR (ca 1500 kr). Så var det för mig i alla fall tidigare i år.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Så här är det. Jag har aldrig gillat hösten. Regn och rusk får mig deppig. Kyla får mig sur.

Får. Eller fick. Jag börjar uppskatta när blommor dör och kvällen kommer tidigare. Att se solen gå upp när man dricker morgonkoppen.

Och jag har aldrig gillat Panerai. Stort, klumpigt, dyrt och utan finess….

Och sen en månad äger jag en. Och nu sitter jag efter en härlig promenad i grova skor, stickad tröja och första gången med hatten på för hösten… Och kan inte sluta tänka att en PAM000 faktiskt är rätt läcker.

Den grova designen. I mitt fall förstärkt av en eftergjord svart PVD-yta (ja, det är samma ur som haft flera tidigare ägare här). Att varje morgon vrida upp fjädern ger en bra start på dagen. Att man slipper sekundvisare ger ett lugn i tillvaron….

DSC_0224.JPG


Jag gillar ju inte Panerai. Och jag har för många dykarur. Vridringar är fula. Det är fånigt med dykarur när man inte ens badar. Men en Submersible kanske vore fin att ha?
 
Topp