• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Du hann posta före mig!
;)


Varit sugen på att beställa från dem, så får nog göra slag i saken.

Det ljusa blir nog riktigt bra, jag har ett Vintage Sand från Oleg och nedan ett Vachetta 01 från Swordstraps som jag gillar på 995.
Resized_IMG_20190718_140312_134446230102814.jpeg

Har faktiskt Vachetta i 26mm från när jag hade 422 och 372:a. Riktigt trevligt. Ett ljust band är nog det jag saknar mest.

Här är mitt favoritband från MickeJ.
855BD370-04D7-4ABA-BFC0-1DB7EF0646E9.jpeg
 

Erikd

Cartier
Sitter och frenetiskt letar band till min 372 men hittar inte riktigt vad jag vill ha (för en rimlig peng). Jag vill testa ett band som är lite mer "dressat" än de som man vanligtvis ser på Panerai och undrar om någon har tips som inte innebär att jag får beställa ett custome made? gärna lite vadderat, inte för stora stygn och avsmalnande till spännet...

Också, är det någon som testat att köra ett band 26mm vid lug och 20mm vid spänne? Eller är det totalt 4mm skillnad som är max?
 

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
Jag funderar på att köpa en Pam372 men är väldigt osäker på storleken. Jag undrar om det finns någon på forumet som äger en och som kan tänka sig låter mig klämma lite på den, alternativt en 47mm panna som har en liknade boett som ovanstående klocka. Jag bor i Göteborg :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Otur, hade jag vetat detta i morse så hade vi kunnat lösa det. Jag kom ned till Göteborg för ett par timmar sedan... men utan 372:a

Jag funderar på att köpa en Pam372 men är väldigt osäker på storleken. Jag undrar om det finns någon på forumet som äger en och som kan tänka sig låter mig klämma lite på den, alternativt en 47mm panna som har en liknade boett som ovanstående klocka. Jag bor i Göteborg :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte provat men 26-20 tror jag kommer kännas lite väl avsmalnat. Ett tunt 26-22 med det smalare spännet kommer säkert räcka.
Sitter och frenetiskt letar band till min 372 men hittar inte riktigt vad jag vill ha (för en rimlig peng). Jag vill testa ett band som är lite mer "dressat" än de som man vanligtvis ser på Panerai och undrar om någon har tips som inte innebär att jag får beställa ett custome made? gärna lite vadderat, inte för stora stygn och avsmalnande till spännet...

Också, är det någon som testat att köra ett band 26mm vid lug och 20mm vid spänne? Eller är det totalt 4mm skillnad som är max?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Sitter och frenetiskt letar band till min 372 men hittar inte riktigt vad jag vill ha (för en rimlig peng). Jag vill testa ett band som är lite mer "dressat" än de som man vanligtvis ser på Panerai och undrar om någon har tips som inte innebär att jag får beställa ett custome made? gärna lite vadderat, inte för stora stygn och avsmalnande till spännet...

Också, är det någon som testat att köra ett band 26mm vid lug och 20mm vid spänne? Eller är det totalt 4mm skillnad som är max?
Jag har kört 28/20 och det var helt sjukt konstigt. :D 28/22 var avsevärt mycket bättre. Och 27/22 som jag har på några band till min Radiomir 47mm. Jag inser nu att det här kanske inte hjälper dig, men det var kul att berätta.

Tillägg: Det var till en SevenFriday, inte till en Panerai.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Jag funderar på att köpa en Pam372 men är väldigt osäker på storleken. Jag undrar om det finns någon på forumet som äger en och som kan tänka sig låter mig klämma lite på den, alternativt en 47mm panna som har en liknade boett som ovanstående klocka. Jag bor i Göteborg :)
Göteborgare här med en 372. Hojta i pm så kan vi säkert lösa något
 
Topp