• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träff

Rolex
Friends Of KS
IMG_20191208_151817.jpg

BAAM1305
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Hur tycker du att subben bärs jämfört med andra 47mm luminors?
Jag tycker den bärs mindre, eller smidigare iallafall. Tycker att 372 o 422 som exempel blir för höga med det kupade glaset vilket gör att de känns väldigt klumpiga. Så tycker 47mm sub bärs mindre än många 47mm Luminors.
Tycker även 389 bärs mindre än många 47mm Luminors och då är den ändå 2mm högre än min 1305.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den bärs mindre, eller smidigare iallafall. Tycker att 372 o 422 som exempel blir för höga med det kupade glaset vilket gör att de känns väldigt klumpiga. Så tycker 47mm sub bärs mindre än många 47mm Luminors.
Tycker även 389 bärs mindre än många 47mm Luminors och då är den ändå 2mm högre än min 1305.

Kan inte 389ans mindre upplevda storlek vara kring att den har en svart keramisk vridning?
 
Topp