• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
upload_2019-12-11_21-3-39.jpeg

Jobba, jobba, joobba!
 

Azole

Breitling
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
https://www.chrono.dk/produkter/ure/panerai/panerai-luminor-1950-fiddy-pam127-2

Tror att du inte förlorar märkvärt vid en försäljning. 100kakor är bra pris för den där skönheten.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
https://www.chrono.dk/produkter/ure/panerai/panerai-luminor-1950-fiddy-pam127-2
Hm.. Att servicepapper finns är ju åtminstone en garant för äkthet. Priset i sig är riktigt bra och reflekterar också avsaknaden av box och originalpapper. Med reservation för generella prisnivåskillnader på modellen tror jag inte du riskerar att inte få klockan såld eller att du riskerar att tappa särskilt stora pengar vid en eventuell försäljning..
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
https://www.chrono.dk/produkter/ure/panerai/panerai-luminor-1950-fiddy-pam127-2

Fiddy är magisk! Personligen hade jag gått efter skick på klocka och service än tillbehör + låda etc..
Priset är rätt fair och med servicepapper är det helt okej. Den är ändå 17 år gammal..
Full-set brukar vara att föredra för de flesta. Så kanske missar en eller två potentiella köpare. Men nån förlust gör du nog inte.

Den har väl legat där rätt länge om jag minns rätt?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
https://www.chrono.dk/produkter/ure/panerai/panerai-luminor-1950-fiddy-pam127-2
Högst personligt, men jag hade inte köpt en Fiddy utan tillbehör för 100... Det är inget dåligt pris men inte heller något superbra pris om du frågar mig.

Om du håller utkik och med lite is i magen kan du nog få tag i en fullset för bara lite mer från annat håll.. Exempel:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=704240
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor

azcii

Patek
2-Faktor
Jävlar i min låda, det där var ett bra pris!!
Måste dock till Sverige..
Japp, det är det.. I Europa går ju allt lite dyrare än resten av världen (som vanligt)...

Sen hänger det på så mycket.. Skick, tillbehör, servicebehov etc... Är @Träff 100% säker på att den kommer stanna så är det egentligen bara att köpa direkt. Mycket lägre än så lär man inte komma och personligen skiter jag fullständigt i box och papper så länge klockan är OK. Men jag har i bakhuvudet att om jag någon dag behöver sälja kan det bli lite jobbigt med en panna utan box o papper (speciellt här på KS).. Jag hade nog personligen kört på fullset om det handlade om max 15 000 :- extra. Handlar det om 40 000 :- är det däremot en annan femma, för det får man inte igen vid en försäljning.

Det är iaf så jag resonerar.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Japp, det är det.. I Europa går ju allt lite dyrare än resten av världen (som vanligt)...

Sen hänger det på så mycket.. Skick, tillbehör, servicebehov etc... Är @Träff 100% säker på att den kommer stanna så är det egentligen bara att köpa direkt. Mycket lägre än så lär man inte komma och personligen skiter jag fullständigt i box och papper så länge klockan är OK. Men jag har i bakhuvudet att om jag någon dag behöver sälja kan det bli lite jobbigt med en panna utan box o papper (speciellt här på KS).. Jag hade nog personligen kört på fullset om det handlade om max 15 000 :- extra. Handlar det om 40 000 :- är det däremot en annan femma, för det får man inte igen vid en försäljning.

Det är iaf så jag resonerar.
Skiter också i box, tappar bara bort dem.. . :banghead: Men kan ju inte säga med säkerhet säga att den stannar för alltid så skulle jag vilja sälja den vill jag kunna göra det med enkelhet utan att tappa allt för mycket pengar.
Så har lite is i magen och väntar in ett exemplar som är fullset. Vad skulle vara ett okej pris för en 2002a som är fullset och i bra skick? :)
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Tror att du inte förlorar märkvärt vid en försäljning. 100kakor är bra pris för den där skönheten.
Hm.. Att servicepapper finns är ju åtminstone en garant för äkthet. Priset i sig är riktigt bra och reflekterar också avsaknaden av box och originalpapper. Med reservation för generella prisnivåskillnader på modellen tror jag inte du riskerar att inte få klockan såld eller att du riskerar att tappa särskilt stora pengar vid en eventuell försäljning..
Tack för hjälpen och snabba svar :)
Väntar nog ändå in ett exemplar som är fullset.
Ni kan ju hojta till om ni hittar något intressant, 2002a är att föredra så det blir årsklocka, men alla årsmodeller är egentligen intressanta om det är bra pris.
Fiddy är magisk! Personligen hade jag gått efter skick på klocka och service än tillbehör + låda etc..
Priset är rätt fair och med servicepapper är det helt okej. Den är ändå 17 år gammal..
Full-set brukar vara att föredra för de flesta. Så kanske missar en eller två potentiella köpare. Men nån förlust gör du nog inte.

Den har väl legat där rätt länge om jag minns rätt?
Japp, legat där ett tag. Hoppar dock detta exemplar och väntar in ett annat.
Tack för hjälpen ändå :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack för hjälpen och snabba svar :)
Väntar nog ändå in ett exemplar som är fullset.
Ni kan ju hojta till om ni hittar något intressant, 2002a är att föredra så det blir årsklocka, men alla årsmodeller är egentligen intressanta om det är bra pris.

Japp, legat där ett tag. Hoppar dock detta exemplar och väntar in ett annat.
Tack för hjälpen ändå :)
Fiddyn finns bara som 2002:a :)
 
Topp