• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rymdhamstern

Panerai
Tanken var ju såklart att så småningom skaffa både en Radiomir och en Luminor. Men att det bara blev en veckan mellan att Radiomiren kom tills 510:an ramlade in blev lite av en chock till och med för mig :)
5C5FB8A0-81C0-4CA3-8100-D8F9C2F51FF1.jpeg

ADE8FE65-66EF-476A-A6CE-87E927CD31CC.jpeg
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Synd att man inte kan få ett svar på vart man får tag på och vad priset brukar ligga på vid nya bandstift till låset på armbandet :)
(antar att man måste äga flådigare modeller än en 560)
 

seabeach80

Breitling
För att inte kapa existerande trådar helt totalt så tänkte jag att vi kör en Paneraitråd.
Frågor om allt som rör Panerai är tanken.

Jag själv har njutit masterkiller grymma tråd som så många andra och suktat efter den perfekta Paneraien.

Mina tankar i korthet:

Först en pam392. Anledningen är att den var 42 mm och passar min handled. Dock tyckte jag den byggde lite för mkt. Samt att WR bara är 100m.

image.jpg


Sedan tittade jag på en pam000 som fanns på forumet och ringde säljaren för att köpa den.....då stod en annan medlem i säljarens bostad och gjorde affär :/
image.jpg


Jaja, bara att leta vidare och hittade pam005 som inte var helt olik, gillar loggan men som påpekats känns texten lite inklämd på tavlan
image.jpg


...och sökandet fortsatte. Mindes då att en pam183 vart ute på sälj, lite annan modell men ändå något sånt jag söker så jag tittade närmare på den och hittade en som låg till salu på grannforumet. Skickade mail och det visade sig att den såldes för ett kort tag sedan
image.jpg


Nu diskuteras det olika modeller i en annan tråd och jag fastnade för pam111. Är det den som är den perfekta Panerain, eller finns inte den perfekta?
image.jpg



Som ni ser är alla modeller rätt lika vid första anblick, sedan efter lite studerande så fick i vart fall jag beslutsångest då klockorna är väldigt olika.

Jag har bara tittat på utseende på klockorna, inte fördjupat mig i vad som sitter under huven på dem.
Skall denna gång hitta det jag verkligen vill ha och inte som tidigare bara köpt, känt på den och letat nytt. Vill att det skall bli helt rätt denna gång :)

Lite diskussioner om pannan...
http://www.klocksnack.se/threads/pris-för-en-pam-000.31645/page-3#post-697624

(Samtliga bilder tagna från nätet)
 
Topp