• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Soffläge med 372:an på gummi.
Familjen sover och jag orkar inte företa mig något alls. Känns helt ok :)
IMG_20200118_203546.jpg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Ni som har 8-days P.5000-klockor: hur lång gångreserv har ni på fullt uppdrag?
Har mätt upp min PAM510 två veckor på raken nu. Båda gångerna nådde jag strax under 10 dygn! med en total gångavvikelse på ca +1 min från att jag ställer den mot Fröken ur.

Har jag fått en fejk-Panna som har nästan 10 dygn?? :D
Min förra 510 innan denna hade också runt dryga 9 dygn vill jag minnas.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som har 8-days P.5000-klockor: hur lång gångreserv har ni på fullt uppdrag?
Har mätt upp min PAM510 två veckor på raken nu. Båda gångerna nådde jag strax under 10 dygn! med en total gångavvikelse på ca +1 min från att jag ställer den mot Fröken ur.

Har jag fått en fejk-Panna som har nästan 10 dygn?? :D
Min förra 510 innan denna hade också runt dryga 9 dygn vill jag minnas.

Har samma erfarenhet här.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Hjälp här önskas tack;

Har en PAM510 -13 (P.5000 verket) som jag nyligen haft på normal service. Hämtades ut för ca 1 mån sedan.
Nu har något hänt och klockan går typ +5min på en timma. (Håller på att mäta upp den ordentligt nu på 12h)

Tankar? Kan det vara magnetism?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ni som har 8-days P.5000-klockor: hur lång gångreserv har ni på fullt uppdrag?
Har mätt upp min PAM510 två veckor på raken nu. Båda gångerna nådde jag strax under 10 dygn! med en total gångavvikelse på ca +1 min från att jag ställer den mot Fröken ur.

Har jag fått en fejk-Panna som har nästan 10 dygn?? :D
Min förra 510 innan denna hade också runt dryga 9 dygn vill jag minnas.
Har hört liknande från andra.
Min gissning är att det är svårt att få till PR som är exakt 8 dygn så man tar till lite extra. Till kundens förtjusning.
Jag önskar min 372 hade 8 dagarsverk. Tre dygn är tillräckligt för att man skall glömma att dra upp den dag 3, om man roterar klockan med annat. Gör man inte det kunde den varit 40 timmar ändå. :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ni som har 8-days P.5000-klockor: hur lång gångreserv har ni på fullt uppdrag?
Har mätt upp min PAM510 två veckor på raken nu. Båda gångerna nådde jag strax under 10 dygn! med en total gångavvikelse på ca +1 min från att jag ställer den mot Fröken ur.

Har jag fått en fejk-Panna som har nästan 10 dygn?? :D
Min förra 510 innan denna hade också runt dryga 9 dygn vill jag minnas.
Min skitkassa 602 kör också dryga 9 dygn. Falsk marknadsföring!
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte sånt där alls, men jag tolkar det som att det är mycket magnetism. Men, det är väl lätt att avmagnetisera, till skillnad från om något vore trasigt?
Jag utgår från magnetism, men det är en riktig amatörgissning. Komiskt att jag aldrig haft problem på 7 år. Sen lyssnade jag på en pod om just detta i veckan.

OJ! Får man fråga vad som kan ha magnetiserat den? Tänker typ induktionshäll?
Måste vara induktionshäll eller micro i så fall. typ 9/10 som fått magnetism ska vara lätta att avmagnetisera. Så Hoppas på det :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag utgår från magnetism, men det är en riktig amatörgissning. Komiskt att jag aldrig haft problem på 7 år. Sen lyssnade jag på en pod om just detta i veckan.


Måste vara induktionshäll eller micro i så fall. typ 9/10 som fått magnetism ska vara lätta att avmagnetisera. Så Hoppas på det :)
Jag har kört induktionshäll på mina klockor och de gick att återställa allihop, fast det var lite pinsamt. Tur att @Ernesto hjälpte mig så att det inte var någon okänd man skulle skämmas inför.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ni som har 8-days P.5000-klockor: hur lång gångreserv har ni på fullt uppdrag?
Har mätt upp min PAM510 två veckor på raken nu. Båda gångerna nådde jag strax under 10 dygn! med en total gångavvikelse på ca +1 min från att jag ställer den mot Fröken ur.

Har jag fått en fejk-Panna som har nästan 10 dygn?? :D
Min förra 510 innan denna hade också runt dryga 9 dygn vill jag minnas.
Måste ta och testa på min, brukar alltid dra upp den på söndag kvällar så då går den aldrig tom...
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Jag har kört induktionshäll på mina klockor och de gick att återställa allihop, fast det var lite pinsamt. Tur att @Ernesto hjälpte mig så att det inte var någon okänd man skulle skämmas inför.
Detta var ju ny info för mig i dagarna. Men man ska alltså INTE ha klockan på sig om man lagar mat? (Vid induktionshäll) Är det så känsligt?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte själv ”vafan jag har lagat mat massvis med gånger med alla mina klockor” dock inte tagit någon samlingsbild på hällen :D kunde jag lika gärna gjort dock.
Aldrig lagt klockan på högtalaren eller så heller? :) Den kunde jag efter att ha lagt en liten skärm på en stor högtalare, det blev roliga bilder.
 
Topp