• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag saknar 682 och funderar på att införskaffa den igen eller 683 för reptåligare bezel, men det här med det nya urverket, känns inte det väldigt tråkigt med tanke på priset på klockan? Känns ju lite som att få Richemond-ETA i klockan. Sen imponerar väl iofs inte P 9010 öht på något sätt såvitt avser precision. Finns det några tester hur nya urverket presterar?
Det lilla jag sett så verkar dem prestera ungefär som alla andra urverk i pannor. Men eftersom det saknas minutindex så känns precisionen rätt långt bak på listan :)
 

Puryeah

Panerai
Du känner ingen skillnad mellan vanlig krona och lökkrona? Ingen skillnad mellan att öppna ett kronskydd och att skruva ut en krona?


Visst är det skillnad, har lökkrona på min dock. Med det sagt är det ju inte något krångligt att skruva en vanlig krona, enligt mig. Kanske om man har stans fetaste korvfingrar.
 

Yokke

Breitling
Efter att ha släppt en 111 i en deal för nåt år sedan försöker jag fånga en ny just nu (ångrar mig bittert :banghead:). Så om någon har tips på KS-vän som vill avyttra en sådan pärla DM:a mig gärna :)

Om detta inlägg hamnat i fel typ av tråd!? så ber jag om ursäkt!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Mörk söndagskväll

FC3CF3C7-1ACB-4992-ABCD-377CA7B2A1FA.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha släppt en 111 i en deal för nåt år sedan försöker jag fånga en ny just nu (ångrar mig bittert :banghead:). Så om någon har tips på KS-vän som vill avyttra en sådan pärla DM:a mig gärna :)

Om detta inlägg hamnat i fel typ av tråd!? så ber jag om ursäkt!
Du är i rätt tråd. Välkommen. Hoppas du får fatt en 111.
 
Topp