• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
upload_2020-2-21_22-16-0.jpeg

Man är ju felaktig! Efter 5 timmar med 217 så är 422 tillbaka på armen.
Kanske är en 422 jag behöver igen :)
IMG_20190124_133727.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tro mig, det är väldigt nära :)
Vad är den större skillnaden på 112 och 914? Förutom att den ena är nyare än den andra.
914 har beige index, 8-dagarsverk, täckt baksida och en annan typ av glas på framsidan.

Edit: Öppen baksida, inte täckt.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
På ämnet är 190:ans guldvisare lika ljusa som på fiddyn så är svaret så här långt att de är iaf ljusare än på 372:an. I princip omöjligt att fånga i kameran så ni får helt enkelt lita på mig:)
0AC5EA74-C318-43BC-8B2A-D1DE7DD3CA57.jpeg
Har hört visarna på 372, 587 etc benämnas som "Rose Gold hands" på flera ställen, så det stämmer nog att visarna är lite rödare
 

Oktogon

Panerai
Fråga: På min manuella Speedmaster känner man ett distinkt "stopp" när man vrider upp klockan. Hur funkar det på P.5000? Känner man ett tydligt stopp när klockan är fullt uppvriden?

För övrigt så landar min 914 under nästa vecka, så taggad!! :happyhappy:
 

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Har en allmän fråga ang. Panerai klockor.... Varför är det så svårt att se skillnaden på en äkta och en bra fejk. Har fått höra det många gånger och vill gärna ha det förklarat.... Är det ens sant eller bara myt?
 
Topp