• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
upload_2020-2-22_20-47-37.jpeg

upload_2020-2-22_20-48-17.jpeg

Det är en riktigt vacker klocka. Kupningen i glaset och de väldigt långa guldvisarna ger gör att jag inte kan sluta titta på den. Kupningen gör dock att den fanimej blir omöjlig att fota! Fråga till @Yoshiikee, hur lång tid tar det att vrida upp den fullt? Hur märker du att den är fullt uppvriden? Tar det stopp eller vad händer? Inte vågat vrida så långt, tycker dock att jag satt halva morgonen och vred. OP XI är ju också så snyggt att titta på. Den bygger ganska mycket på höjden men jag är ju van med 422. Kommer nog ta ett tag för mig att vänja mig med att den är destro. Bär den på vänstern och kan än så länge sakna att kronskyddet sticker ut mot handen. Men nog är den vacker alltid, insåg idag att hela tiden jag körde bil så hade jag ett strax efter kl 12 grepp med vänsterhanden för att kunna titta på klockan hela tiden, tack och lov så har jag lane assistans på bilen.

Manuell panna - vrids upp som normalt och du känner när det inte ska gå att vrida upp mer. Det ska ta kortare tid jmf med din 422 att vrida upp till max. Om du vridit hela morgonen låter det som att nåt är fel - ta med den till nymans
 

Dtox

Omega

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag hämtade upp en 1055:a i London för ett par månader sen, är väldigt nöjd med storleken (42 mm) och även den tunna boetten, är väl inte lika nöjd med gångavvikelsen på + 6-8 sek/dag plus att dykringen glappar en halv millimeter och är rätt trög att vrida.
6-8s/d är väl ändå rätt bra för att inte vara cosc? :)
 

gonza

Panerai
Jag hämtade upp en 1055:a i London för ett par månader sen, är väldigt nöjd med storleken (42 mm) och även den tunna boetten, är väl inte lika nöjd med gångavvikelsen på + 6-8 sek/dag plus att dykringen glappar en halv millimeter och är rätt trög att vrida.
Har ägt 682 men tyckte faktiskt den va något för tjock för att trivas i den. Har testat den tunnare och tycker den känns extremt mycket bättre trots att skillnaden inte är enorm. Blir du sugen på att sälja så för du gärna säga till. Har mailat lite med Panerai och dom kan eventuellt skaka fram en till mig men hoppas inte på för mkt. Mycket åtråvärd klocka!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
190 är ju senast in så den får mest tid just nu. Innan så tycker jag att jag snurrat de tre jag haft ganska lika. Jag ser väl en viss risk att 190 och 572 kommer att konkurrera lite men vi får se. Jag har ingen långsiktig plan och är ingen flippare, tar det lite som det kommer:)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sen är det ju bara en av mina som är nyservad och Panerai är väl inte direkt kända för att ha den snabbaste serviceavdelningen i branschen. Känns fint att alltid ha några att välja mellan:)
190 är ju senast in så den får mest tid just nu. Innan så tycker jag att jag snurrat de tre jag haft ganska lika. Jag ser väl en viss risk att 190 och 572 kommer att konkurrera lite men vi får se. Jag har ingen långsiktig plan och är ingen flippare, tar det lite som det kommer:)
 
Topp