• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Min högsta önskan är att de släpper en radiomir i 36mm, stålboett med brunt mockaband. Då hade livet inte varit så pjåkigt.
Jag tvivlar också starkt, men Luminor Due är ju åt det hållet. Sjukt små och tunna, känns inte alls som Panerai, och då är de ändå typ 42x10mm. Jag är tveksam till att några nuvarande Panerai-kunder skulle vara intresserade av ännu mindre klockor, men visst, om de vill försöka slå sig in på nya marknader så kanske det är ett steg åt ett bra håll. Jag känner dock själv att jag börjar tappa intresset redan med Due, så frågan är hur många av nuvarande kunderna de tappar. ;-)
 

azcii

Patek
2-Faktor
20170415_120616.jpg
 

Jonbas112

Breitling
Tjaba!
Som nybliven Panerai ägare känner jag mig stundvis lite ensam, så jag tänkte hoppa in här! Gjorde missen att glömma skruva upp och ställa klockan innan jag la in en bild på "vad gör du och din klocka just nu tråden" så kompenserar med att byta armband och ställa den här!

panna.jpg


/ Jonas
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Tjaba!
Som nybliven Panerai ägare känner jag mig stundvis lite ensam, så jag tänkte hoppa in här! Gjorde missen att glömma skruva upp och ställa klockan innan jag la in en bild på "vad gör du och din klocka just nu tråden" så kompenserar med att byta armband och ställa den här!

panna.jpg


/ Jonas
Välkommen! Riktigt trevlig ref!
 

marlun

Rolex
Tjaba!
Som nybliven Panerai ägare känner jag mig stundvis lite ensam, så jag tänkte hoppa in här! Gjorde missen att glömma skruva upp och ställa klockan innan jag la in en bild på "vad gör du och din klocka just nu tråden" så kompenserar med att byta armband och ställa den här!

panna.jpg


/ Jonas
Snyggt, välkommen!
 

Rey

Rolex
Tjaba!
Som nybliven Panerai ägare känner jag mig stundvis lite ensam, så jag tänkte hoppa in här! Gjorde missen att glömma skruva upp och ställa klockan innan jag la in en bild på "vad gör du och din klocka just nu tråden" så kompenserar med att byta armband och ställa den här!

panna.jpg


/ Jonas


Grattis!!!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tvivlar också starkt, men Luminor Due är ju åt det hållet. Sjukt små och tunna, känns inte alls som Panerai, och då är de ändå typ 42x10mm. Jag är tveksam till att några nuvarande Panerai-kunder skulle vara intresserade av ännu mindre klockor, men visst, om de vill försöka slå sig in på nya marknader så kanske det är ett steg åt ett bra håll. Jag känner dock själv att jag börjar tappa intresset redan med Due, så frågan är hur många av nuvarande kunderna de tappar. ;-)
Tänk dig in i fantasin när de fattar beslutet att gå in i 28 mm-segmentet och ska börja slåss mot Rolex. Topptunga små as som hålls fast med snoddar och omöjliga att få att stå upprätt.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Tjaba!
Som nybliven Panerai ägare känner jag mig stundvis lite ensam, så jag tänkte hoppa in här! Gjorde missen att glömma skruva upp och ställa klockan innan jag la in en bild på "vad gör du och din klocka just nu tråden" så kompenserar med att byta armband och ställa den här!

panna.jpg


/ Jonas
Som nybliven har man valt att ställa sig utanför samhället och som kriminella nätverk måste du vara hangaround på obestämd tid innan du kanske får chans att komma in. Nä, jag skojar bara. Grattis till en fin Panerai och till en av de få klockor jag nästan lärt mig referensnumret på. Känn dig välkommen!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nu börjar jag komma till någon form av insikt efter alla strapsbyten. Jag vet vad jag gillar och inte. Jag ska ta några kort och lägga ut de straps jag inte ska ha kvar. De som får lämna är i de flesta fall de i brunt skinn och lite annat. Är det någon som är ute efter brunt skinn i 24 mm, säg till.
IMG_1606.JPG
 
Topp