• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Miami

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det är något med min radiomir som gör att den inte känns så tålig. Nu när jag är pappaledig får den därför vila i sin hörna stora delar av veckan. Blöjbyten, bygga torn, laga 17 mål mat per dag... Önskar att jag hade en hårding. En 024a hade nog passat perfekt. Men så var det ju det där med signalvärdet av att shoppa klockor för 5-siffriga belopp när man går på ersättning från kassan. Stand in f.ö. är min casio, som ibland får lämna plats åt pannan när suget blir för stort.
IMG_1602.JPG
 

Rey

Rolex
Det är något med min radiomir som gör att den inte känns så tålig. Nu när jag är pappaledig får den därför vila i sin hörna stora delar av veckan. Blöjbyten, bygga torn, laga 17 mål mat per dag... Önskar att jag hade en hårding. En 024a hade nog passat perfekt. Men så var det ju det där med signalvärdet av att shoppa klockor för 5-siffriga belopp när man går på ersättning från kassan. Stand in f.ö. är min casio, som ibland får lämna plats åt pannan när suget blir för stort.
IMG_1602.JPG

Det låter som du saknar kronskyddet ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är något med min radiomir som gör att den inte känns så tålig. Nu när jag är pappaledig får den därför vila i sin hörna stora delar av veckan. Blöjbyten, bygga torn, laga 17 mål mat per dag... Önskar att jag hade en hårding. En 024a hade nog passat perfekt. Men så var det ju det där med signalvärdet av att shoppa klockor för 5-siffriga belopp när man går på ersättning från kassan. Stand in f.ö. är min casio, som ibland får lämna plats åt pannan när suget blir för stort.
IMG_1602.JPG
Är det inte skinnet som är problemet? På med gummi så är du redo för att slaska fram fina akvareller i storformat. Du målar ovandelen och barnet basen.
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Det är något med min radiomir som gör att den inte känns så tålig. Nu när jag är pappaledig får den därför vila i sin hörna stora delar av veckan. Blöjbyten, bygga torn, laga 17 mål mat per dag... Önskar att jag hade en hårding. En 024a hade nog passat perfekt. Men så var det ju det där med signalvärdet av att shoppa klockor för 5-siffriga belopp när man går på ersättning från kassan. Stand in f.ö. är min casio, som ibland får lämna plats åt pannan när suget blir för stort.
IMG_1602.JPG

Min föräldraledighet är över och jag är åter i tjänst. Bara du hör av dig om du vill plocka upp denna beater, funkade toppen som lek- o busklocka ;)
IMG_1990.JPG
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jaha, efter skatteuträkningen ser det rätt bra ut så funderar på att chippa in en del på klockkontot. Ett spår är att byta upp ett snäpp från 005. Vad vore lämpligt som nästa steget? Runt 50k tänker jag mig. Sneglat på 312, lite oroligt för höjden. Kikar mest på 44 mm Luminor.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, efter skatteuträkningen ser det rätt bra ut så funderar på att chippa in en del på klockkontot. Ett spår är att byta upp ett snäpp från 005. Vad vore lämpligt som nästa steget? Runt 50k tänker jag mig. Sneglat på 312, lite oroligt för höjden. Kikar mest på 44 mm Luminor.
Ta en 1312 så bör inte höjden kännas som ett problem. 312 är iofs inte ett problem heller. :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jaha, efter skatteuträkningen ser det rätt bra ut så funderar på att chippa in en del på klockkontot. Ett spår är att byta upp ett snäpp från 005. Vad vore lämpligt som nästa steget? Runt 50k tänker jag mig. Sneglat på 312, lite oroligt för höjden. Kikar mest på 44 mm Luminor.
Eftersom du tittar på 312 antar jag att du vill ha datum och subsekund?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jaha, efter skatteuträkningen ser det rätt bra ut så funderar på att chippa in en del på klockkontot. Ett spår är att byta upp ett snäpp från 005. Vad vore lämpligt som nästa steget? Runt 50k tänker jag mig. Sneglat på 312, lite oroligt för höjden. Kikar mest på 44 mm Luminor.

Behåll femman och köp en radiomir till ;)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
422 då? Eller vill du ha 44mm case?
Tänkte förut att 422 är den helt optimala men efter att ha klämt på den och 372 tyckte jag faktiskt att den senare satt lite bättre. Men, trivs så fantastiskt bra med 44mm som jag har nu. Plus att de är väl något över budget just för tillfället.
 
Topp