• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50Famnar

Omega
2-Faktor
Då kan jag posta här då :). Hämtade denna 560 i går. Grymt nöjd!
IMG_0887.JPG

Sen sent på kvällen så kunde jag inte låta bli att byta band på den, byte då till ett grönt OEM canvas. Blir perfekt på en fin dag som denna!
IMG_0892.JPG

Nu syntes ju inte färgen på bandet så bra på denna bild ser jag, ber om ursäkt för dålig bild.
Får passa på att tacka @Janne2000 för en väldigt behaglig och trevlig affär! (och en god kopp kaffe :)).
 

azcii

Patek
2-Faktor
Tänkte förut att 422 är den helt optimala men efter att ha klämt på den och 372 tyckte jag faktiskt att den senare satt lite bättre. Men, trivs så fantastiskt bra med 44mm som jag har nu. Plus att de är väl något över budget just för tillfället.
Har själv en 372 och är supernöjd med den. Enda som kan få mig att sälja den är om jag behöver pengar snabbt. Är tanken att du ska sälja din 005a? Annars kompletterar ju 372an den rätt bra..
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har själv en 372 och är supernöjd med den. Enda som kan få mig att sälja den är om jag behöver pengar snabbt. Är tanken att du ska sälja din 005a? Annars kompletterar ju 372an den rätt bra..
Tanken blir nog att sälja 005an då. Såg 557 på k&s. Lite ball. Som så många andra såklart lite orolig över 47mm. Vet att det även blir lite av en vanesak men min tvekan ligger mer i att 44 sitter så sjukt bra på mig. Svårt att gå från perfekt till nåt bättre liksom. :D
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Då kan jag posta här då :). Hämtade denna 560 i går. Grymt nöjd!
IMG_0887.JPG

Sen sent på kvällen så kunde jag inte låta bli att byta band på den, byte då till ett grönt OEM canvas. Blir perfekt på en fin dag som denna!
IMG_0892.JPG

Nu syntes ju inte färgen på bandet så bra på denna bild ser jag, ber om ursäkt för dålig bild.
Får passa på att tacka @Janne2000 för en väldigt behaglig och trevlig affär! (och en god kopp kaffe :)).
Grattis till ett riktigt fint ur!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Då kan jag posta här då :). Hämtade denna 560 i går. Grymt nöjd!
IMG_0887.JPG

Sen sent på kvällen så kunde jag inte låta bli att byta band på den, byte då till ett grönt OEM canvas. Blir perfekt på en fin dag som denna!
IMG_0892.JPG

Nu syntes ju inte färgen på bandet så bra på denna bild ser jag, ber om ursäkt för dålig bild.
Får passa på att tacka @Janne2000 för en väldigt behaglig och trevlig affär! (och en god kopp kaffe :)).
Stort grattis!
Känn ingen press nu @Janne2000 att köpa ny panna :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Tanken blir nog att sälja 005an då. Såg 557 på k&s. Lite ball. Som så många andra såklart lite orolig över 47mm. Vet att det även blir lite av en vanesak men min tvekan ligger mer i att 44 sitter så sjukt bra på mig. Svårt att gå från perfekt till nåt bättre liksom. :D
Kanske missat det, men hur stora handleder har du?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Typ 18,5 om jag minns rätt. Men är ju så mycket mer en känsla än faktiska siffror.

Åsikter om 557? Lagbrott att köra på vänsterarmen ändå? :p
557 är asbra... Vet att de flesta vill köra den på höger (som tanken är) men jag hade fan kunnat tänka mig köra den på vänster med, lite kaxigt sådär :p Skulle nog själv kört på 557an som ligger uppe på säljes om jag inte hade en 372a, förutsatt att man slipper momsen + tull (hört att han ibland skickar från Schweiz).

Med 18.5 cm har du ingenting att oroa dig över. Jag har runt 18cm och tycker 372an sitter asbra. Skulle säga att boettens form gör att den sitter snäppet mer bekvämt än min 112a. Men ja, det är en stor klocka och det måste man själv vara OK med.

Gå till nymans och prova säger jag!
 

keroro

Rolex
2-Faktor
PAM024 - är det vissa serier som är polerade och vissa med borstad bezel? Är det samma urverk i alla? Enkelt att serva eller måste det skickas till Panerai?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
PAM024 - är det vissa serier som är polerade och vissa med borstad bezel? Är det samma urverk i alla? Enkelt att serva eller måste det skickas till Panerai?
De tidiga serierna A, B och C kom med polerad bezel om jag inte minns helt galet.
Dom har kört OP III från start och det är ett verk som är enkelt att serva (för en urmakare).
 
Topp