• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rey

Rolex
Kall dag på stranden är en dag på stranden likväl :) balsam för själen!

Snapseed.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Skämskudde på! Tyvärr har den inte sandwich vilket jag vill ha. Trodde alla 112 hade det?? Tydligen inte. Varför hittar jag inte annonsen när jag söker PAM112 i köp/sälj?

Det där är ju den överlägset bästa 112 av alla. G-serien är perfekt, målade index som tidigare serier och det stora kronskyddet som de nyare serierna. OG med kontemporära drag :cigar:
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Sneglar lite på en 233:a, saknar min 320 som varit såld ett tag och Paneraifeber smyger igång igen.

Har en fråga om vilken rem som följer med, på Paneraihemsidan ser det ut som en alligatorband med när man letar annonser så ser det ut som vissa kommer med ett annat sorts svart armband, var det tidigare årgångar som hade detta och detta har på senare tid blivit uppdaterat? Någon som vet?

IMG_0007.JPG
IMG_0008.PNG
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Sneglar lite på en 233:a, saknar min 320 som varit såld ett tag och Paneraifeber smyger igång igen.

Har en fråga om vilken rem som följer med, på Paneraihemsidan ser det ut som en alligatorband med när man letar annonser så ser det ut som vissa kommer med ett annat sorts svart armband, var det tidigare årgångar som hade detta och detta har på senare tid blivit uppdaterat? Någon som vet?

IMG_0007.JPG
IMG_0008.PNG
Min kom med gummi och det där svarta lädret med lite skålat på sidorna
Edit: alltså din övre bild
Edit2: min är från 2015
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Märkligt då hemsidan säger svart alligator, Har tydligen blivit ändrat sen 2015 då, gillar den remmen som du har då den är lite annorlunda.
Har faktiskt lnte kollat på hemsidan. Men nästan alla annonser jag sett har det som jag har. Håller med, det liknar inget annar band och har faktiskt lnte sett så många band med den designen. Har dock aldrig använt det, det är mycket tunnare än ett vanligt band och på slutet är det jättetunt
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Har faktiskt lnte kollat på hemsidan. Men nästan alla annonser jag sett har det som jag har. Håller med, det liknar inget annar band och har faktiskt lnte sett så många band med den designen. Har dock aldrig använt det, det är mycket tunnare än ett vanligt band och på slutet är det jättetunt


Tycker också att jag alltid sett 233 med det bandet, därför jag blev förvånad när jag strötittade på hemsidan.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Någon som vet varför 1950 caset oftast bara har 100m wr? Är det pga det kuperade glaset? Tänkte eftersom bland annat bronzon är 300m. Vet att 100m räcker för oss dödliga, är mest nyfiken bara
 

Rey

Rolex
Någon som vet varför 1950 caset oftast bara har 100m wr? Är det pga det kuperade glaset? Tänkte eftersom bland annat bronzon är 300m. Vet att 100m räcker för oss dödliga, är mest nyfiken bara

Tror 1950 caset har 100m WR på 42mm modellerna åtminstone! Tror de är 300m på 44mm. Min 392:a t.ex har 100m medans en 312 har 300m vad jag vet :)
 
Topp