• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

snoozarn

Patek
2-Faktor
Äntligen! Den där är fin.
0z9KeOO_d.jpg
Fan vad bra, äntligen länk på 42mm.. Nu är det fake-patinan som ställer till det. Lösning är att köpa länken separat och sätta på en 392 eller bara köpa båda..
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Min 233a har en imponerande gångreserv.
Har testat den två gånger nu och båda gångerna har den klarat sig över 264 timmar, alltså 11 dygn.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tror man kan slipa ner ändlänkarna på nåt vänster så man kan få på länken, annars nej (se mitt föregående inlägg).

Errm. Jag har en aftermarket länk som passar till luminor 1950 44mm om någon vill ha? Nedslipad. Och lödit dit extra bitar så den ska sitta bra. :)

Jag kanske ska tillägga att repor ingår.
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
392 och 1392 har inte samma horn, så det går inte :(
Just fan..
Stämmer, ska man ha länk på Panna Måste man köpa refen som kommer med länk. Går att sätta på läder, gummi etc. på dem, men går inte att sätta på länk på någon ref som säljs på läder..
Njae. Vill minnas att det inte stämmer, sökte som bara den om detta tidigare. Ser inga skillnader på tex 320 & 329 som skulle bekräfta det du syftar på? :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Just fan..

Njae. Vill minnas att det inte stämmer, sökte som bara den om detta tidigare. Ser inga skillnader på tex 320 & 329 som skulle bekräfta det du syftar på? :)
Blir fan osäker jag med. Kollade lite på Paneristi och där verkar folk ha satt just 329-länk på 320 utan problem (utöver någon som tydligen hade problem och behövde hjälp från AD).. News to me.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Blir fan osäker jag med. Kollade lite på Paneristi och där verkar folk ha satt just 329-länk på 320 utan problem (utöver någon som tydligen hade problem och behövde hjälp från AD).. News to me.
En fundering på det ämnet, eftersom min aftermarket inte heller passade... Om man köper ett RubberB så måste man ha koll på vilken modell av 1950-caset man har. Kanske är det så att länkarna bara är gjorda för ena typen av två.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
... tack för det gigantiska intresset för en hemmamoddad länk. Men alltså, ni vill inte ha den, jag lovar. Köp min 630 istället.
 

cornil

Cartier
Jag har nyligen fått upp ögonen för Panerai och börjat snegla lite mot 422, tycker den är fantastiskt fin! Men med sina 47 mm tror jag att den kan vara i största laget för mig. Finns det någon liknande modell i 44 mm?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag har nyligen fått upp ögonen för Panerai och börjat snegla lite mot 422, tycker den är fantastiskt fin! Men med sina 47 mm tror jag att den kan vara i största laget för mig. Finns det någon liknande modell i 44 mm?
Beror på vad du menar med liknande. Några detaljer som måste vara där? Jag tror du mycket väl kan ha 422, det kan de flesta :).
 

cornil

Cartier
Beror på vad du menar med liknande. Några detaljer som måste vara där? Jag tror du mycket väl kan ha 422, det kan de flesta :).
Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.
Nu använder jag oftast Rolex datejust som är 36mm, känner att steget upp till 47 mm är gigantiskt. Så 44 skulle kännas lämpligt :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.
Nu använder jag oftast Rolex datejust som är 36mm, känner att steget upp till 47 mm är gigantiskt. Så 44 skulle kännas lämpligt :)
Kolla på Radiomir 1940 42mm eller Luminor Due 42mm.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det jag framför allt gillar med 422 är klockans form och färgen på visare. Tycker också om glasbaksida.
Nu använder jag oftast Rolex datejust som är 36mm, känner att steget upp till 47 mm är gigantiskt. Så 44 skulle kännas lämpligt :)
Som tidigare konstaterats är det väldigt många Paneristis dröm; en 422:a men i 44mm. Det finns ingen likadan version i 44mm, utan du måste då göra avkall på någon/några av egenskaperna (tex sandwichtavla, guldvisare etc.). Men prova 422 live innan du helt släpper den. Vad har du för handledsmått?

Min 422:a; fullkomligt älskar den! Bär den inte idag så får bli en reprisbild..
422.jpg
 

n1tro

Panerai
Jag fliker in här bara då ni antagligen har mer koll än mig. Vad tycker ni är ett rimligt pris för en 2015 PAM312 fullset men som saknar cert? Ska hjälpa en vän sälja den senare men har verkligen svårt att bilda mig en uppfattning om ett pris...
 

Rey

Rolex
Jag fliker in här bara då ni antagligen har mer koll än mig. Vad tycker ni är ett rimligt pris för en 2015 PAM312 fullset men som saknar cert? Ska hjälpa en vän sälja den senare men har verkligen svårt att bilda mig en uppfattning om ett pris...

De senaste fullsetare som legat ute har legat kring 50k har jag för mig, give or take några tusenlappar. Dra bort skäligt från det för avsaknaden av cert, 5k kanske? Sägs ju att många är nitiska med full set så kanske tar en stund att sälja även på 45k, den som testar får se :)
 
Topp