• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cornil

Cartier
Som tidigare konstaterats är det väldigt många Paneristis dröm; en 422:a men i 44mm. Det finns ingen likadan version i 44mm, utan du måste då göra avkall på någon/några av egenskaperna (tex sandwichtavla, guldvisare etc.). Men prova 422 live innan du helt släpper den. Vad har du för handledsmått?

Min 422:a; fullkomligt älskar den! Bär den inte idag så får bli en reprisbild..
422.jpg
Fan va fin den är! Min handled mäter ca 17 cm. Jag har aldrig provat en 47:a så jag ska väl känna på en först kanske, men det låter stort... Pam632 snubblade jag in på när jag googlade lite. Kan den vara något för mig kanske?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fan va fin den är! Min handled mäter ca 17 cm. Jag har aldrig provat en 47:a så jag ska väl känna på en först kanske, men det låter stort... Pam632 snubblade jag in på när jag googlade lite. Kan den vara något för mig kanske?
Jupp, klart du ska testa!
632 är klart trevlig, inte minst med tanke på guldvisarna.

Här en bild från i tisdags på @Floduttern s..
IMG_4560.JPG
 

n1tro

Panerai
De senaste fullsetare som legat ute har legat kring 50k har jag för mig, give or take några tusenlappar. Dra bort skäligt från det för avsaknaden av cert, 5k kanske? Sägs ju att många är nitiska med full set så kanske tar en stund att sälja även på 45k, den som testar får se :)
Tack för svaret! Ska se vad jag kan göra ....
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fan va fin den är! Min handled mäter ca 17 cm. Jag har aldrig provat en 47:a så jag ska väl känna på en först kanske, men det låter stort... Pam632 snubblade jag in på när jag googlade lite. Kan den vara något för mig kanske?

Jupp, klart du ska testa!
632 är klart trevlig, inte minst med tanke på guldvisarna.

Här en bild från i tisdags på @Floduttern s..
IMG_4560.JPG


632 är riktigt trevlig! Här har du en bild på hur den sitter på mig. Jag har ungefär samma mått på handleden som dig. ( Inte alla kan ha @Palenkovich handleder :D)
IMG_0076.JPG

Att den har en tobaksbrun tavla skadar inte heller.
IMG_0078.JPG
 
Senast ändrad:

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag har nyligen fått upp ögonen för Panerai och börjat snegla lite mot 422, tycker den är fantastiskt fin! Men med sina 47 mm tror jag att den kan vara i största laget för mig. Finns det någon liknande modell i 44 mm?

Nu är jag såklart lite partisk då jag råkar sälja en men svaret är faktiskt helt ärligt. Min favorit panna är 422 men 47 funkar inge vidare på mig. I min mening ligger 590 närmst till hands när man pratar 44mm. Annan favorit är 372 och då ligger 390 bra till!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag fliker in här bara då ni antagligen har mer koll än mig. Vad tycker ni är ett rimligt pris för en 2015 PAM312 fullset men som saknar cert? Ska hjälpa en vän sälja den senare men har verkligen svårt att bilda mig en uppfattning om ett pris...
Finns det verkligen ingen möjlighet att beställa ett nytt certifikat om allt är ok? Mellan 40000-45000 kr är min uppfattning om allt annat är med och är i bra skick. 50000 kr med några tusen upp eller ner gäller fullsetare.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Så var det dags igen.. Det har varit uppehåll i några sidor, mest för att ett antal modeller i rad varit likadana boutique-editions men från olika städer.

Nu kör vi igång igen och det med en riktigt tungviktare! Sidan 558 i Paneraitråden ger oss PAM558; en Special Edition från 2014 tillverkad i endast 30 exemplar och med modellnamnet "Radiomir 1940 Tourbillon GMT Oro Rosso". Som namnet visar oss handlar det om en klocka i rödguld med GMT och inte minst tourbillon! En roterande indikator för sistnämnda komplikation återfinns inne i subsekunden. Urverket som driver denna magnifika pjäs med underbar chokladbrun sunbursttavla benämns P.2005 och besitter 6 dygns gångreserv. Klockans diameter är 48 mm.

558.jpg


558 2.jpg


558 sida.jpg


558 sida2.jpg


558 bak.png

558 bak2.jpg


558 bak3.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jaha! Trodde det var en bettarini.. måste ha sett helt fel isf.. såg en häromdan
Vi är några stycken av oss mer aktiva i tråden som har en, faktiskt. Mycket fin klocka.
IMG_9725.jpg


Vill man ha en något tunnare, men annars samma lika sånär som på en blå sekundvisare och en extra rad text på urtavlan så kan man kika på 1359. :)
 

n1tro

Panerai
Finns det verkligen ingen möjlighet att beställa ett nytt certifikat om allt är ok? Mellan 40000-45000 kr är min uppfattning om allt annat är med och är i bra skick. 50000 kr med några tusen upp eller ner gäller fullsetare.
Kan man verkligen beställa nya cert? Det visste jag inte faktiskt? Coolt isåfall .. allt ok annars, var (på riktigt faktiskt) ett cert som försvann i hans flytt. Har du hört om någon som kunnat beställa ett nytt cert?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kul val sv modell. Jag har också ett kardborreband som blivit favorit. Helt klart ett underskattat band.
 
  • Like
Reactions: ted
Topp