• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Kan man verkligen beställa nya cert? Det visste jag inte faktiskt? Coolt isåfall .. allt ok annars, var (på riktigt faktiskt) ett cert som försvann i hans flytt. Har du hört om någon som kunnat beställa ett nytt cert?
Nej, det går tydligen inte. Det borde inte vara svårt att göra det säkert om beställningen görs av den AD som först sålde klockan. Tyvärr säljer AD vidare till seriösa gråhandlare och då försvinner nog den möjligheten.
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Nån som är sugen på OEM crocco (svart) inklusive OEM viklås? Mkt bra skick och kvitto finns. Snart åker det upp på K&S :)
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Släng gärna upp en bild.

24 mm bör tilläggas :)
IMG_2358.JPG
IMG_2359.JPG
IMG_2360.JPG
 

bullen

Cartier
Ruskigt fin @Savagear114 !
Är nära att slå till på polarens 312a, för att då bli Panna-ägare för första gången även jag :)

Men velar fortfarande om jag kommer att komma överens med storleken, både 44mm + hög :/
Testade du runt lite och kom fram till att 40mm passade bäst?
 

Rey

Rolex
Ruskigt fin @Savagear114 !
Är nära att slå till på polarens 312a, för att då bli Panna-ägare för första gången även jag :)

Men velar fortfarande om jag kommer att komma överens med storleken, både 44mm + hög :/
Testade du runt lite och kom fram till att 40mm passade bäst?

Pröva 312 men du kan också prova den modellen jag har, 392! I princip identisk bortsett från att siffran nio inte är med på tavlan och boetten är 42mm istället :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
17.5-18cm handled. Tror jag kan komma överens med 44cm-biten, hade trots allt en Suunto som badklocka rätt nyligen :)
Är mest höjden jag är rädd för, älskar allt annat med modellen!
Äsch. Då klarar du både Bettarini och 1950-boetterna. Jag upplever inte höjden som ett problem på 44mm, den blir påtagligare i relation till övriga klockan på mindre modeller. Blir det inget med polarens 312 så har jag en 005 till salu. Kör hårt!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
17.5-18cm handled. Tror jag kan komma överens med 44cm-biten, hade trots allt en Suunto som badklocka rätt nyligen :)
Är mest höjden jag är rädd för, älskar allt annat med modellen!
312 är lite högre ja, 18mm. Det är såklart en vanesak. Om du inte är helt kär i allt annat som 312 ger dig så skulle jag ha skaffat en vanlig Luminor istället, ligger plattare på handleden och är 14,5mm. Finns 000, 005, 111 m.fl. till salu just nu på ks.
 
Topp