• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
Fått mitt gummi lagom till semestern!
Hatten av till @Compiss som erbjöds sig att köpa ett och skicka ner det till Gbg. Ännu ett bevis på vilken goodguy den killen är :)

Lite halvtaskiga bilder
IMG_0584.JPG
IMG_0585.JPG
IMG_0586.JPG
Perfekt!
Passade storleken?
 

Ruben

Rolex
Instegspannor har ETA, logo och dålig WR nu för tiden + kasst system för bandbyte.

PAM590 passar inte in där ;)
Hehe, kanske inte ;)
Älskar 8-dagars gångreserv! Vrida upp den en gång i veckan och veta att den inte stannar förens om en vecka.
Jobbigare med automat, stannar den idag, imorn , inatt?
Kanske dags att skaffa en winder.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Väntar ivrigt på att en 425:a ska komma ut till försäljning. :nailbiting::nailbiting: Så jävla sugen
För några år sedan var det ett gäng 425 som roterades runt på forumet och sedan dess har det varit dött. Antingen har de förflyttats utanför forumet eller så är de keepers. Oavsett vilket tror jag du väntar ganska förgäves.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Instegspannor har ETA, logo och dålig WR nu för tiden + kasst system för bandbyte.

PAM590 passar inte in där ;)
såg att din såldes. bara att gratta köparen som gjorde årets klipp!!!! var så jäkla nära köp, men var tvungen att bli av med en klocka och den såldes just, gick in och kollade efter din 590 och såg att den flugit iväg....nåja, bara å leta igen, vad säger du @Palenkovich ....en 216570 nu istället kanske :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
såg att din såldes. bara att gratta köparen som gjorde årets klipp!!!! var så jäkla nära köp, men var tvungen att bli av med en klocka och den såldes just, gick in och kollade efter din 590 och såg att den flugit iväg....nåja, bara å leta igen, vad säger du @Palenkovich ....en 216570 nu istället kanske :)

Aa vart en dålig affär för mig :p

Men den stannade iaf på forumet :)
 

koze

Panerai
2-Faktor
Shit vad pannor verkar vara kalla på säljes, säljs ju ofta billigare än C24 osv. Otippat på ett etusiastforum.

Hursomhelst, har bestämt att mitt nästa projekt ska bli en panerai och skulle behöva hjälp att navigera lite. Är på jakt efter:

- Luminor
- 44 mm
- Sandwich dial
- Inte datum, men kan ha subsekund
- Bra bandbytessystem (tolkat det som att det varierar)
- Gärna in-house verk med bra gångreserv
- Max 35-40 tkr beggad

Har inte kännt mig så sugen på 000 och 111 som annars verkar vara instegsmodeller.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Shit vad pannor verkar vara kalla på säljes, säljs ju ofta billigare än C24 osv. Otippat på ett etusiastforum.

Hursomhelst, har bestämt att mitt nästa projekt ska bli en panerai och skulle behöva hjälp att navigera lite. Är på jakt efter:

- Luminor
- 44 mm
- Sandwich dial
- Inte datum, men kan ha subsekund
- Bra bandbytessystem (tolkat det som att det varierar)
- Gärna in-house verk med bra gångreserv
- Max 35-40 tkr beggad

Har inte kännt mig så sugen på 000 och 111 som annars verkar vara instegsmodeller.
Pre-2015 PAM560 eller PAM510
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Shit vad pannor verkar vara kalla på säljes, säljs ju ofta billigare än C24 osv. Otippat på ett etusiastforum.

Hursomhelst, har bestämt att mitt nästa projekt ska bli en panerai och skulle behöva hjälp att navigera lite. Är på jakt efter:

- Luminor
- 44 mm
- Sandwich dial
- Inte datum, men kan ha subsekund
- Bra bandbytessystem (tolkat det som att det varierar)
- Gärna in-house verk med bra gångreserv
- Max 35-40 tkr beggad

Har inte kännt mig så sugen på 000 och 111 som annars verkar vara instegsmodeller.
Jag skulle nog tippa på att det mesta här säljs lite billigare än C24? Finns ju ofta prutmån på C24 också. Men ja, det verkar ha varit lite svalare intresse för Panerai i köp/sälj tråden men det där varierar nog lite från tid till annan.
Vad gäller dina önskemål på modell så kan jag åtminstone rekommendera att du kikar på 510 och 560, men de tidigare serierna då. Annars så blir det nog svårt att få en sandwich och under 40k ifall du inte siktar på 111/112.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Pre-2015 PAM560 eller PAM510

Jag skulle nog tippa på att det mesta här säljs lite billigare än C24? Finns ju ofta prutmån på C24 också. Men ja, det verkar ha varit lite svalare intresse för Panerai i köp/sälj tråden men det där varierar nog lite från tid till annan.
Vad gäller dina önskemål på modell så kan jag åtminstone rekommendera att du kikar på 510 och 560, men de tidigare serierna då. Annars så blir det nog svårt att få en sandwich och under 40k ifall du inte siktar på 111/112.

Onekligen starka kandidater, tack! Jag fattar inte varför 560 ska vara tidigare serier, gick man inte från typ eta till in-house?

Edit: såg nu att man bytte från Sandwich till korvtavla..
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Shit vad pannor verkar vara kalla på säljes, säljs ju ofta billigare än C24 osv. Otippat på ett etusiastforum.

Hursomhelst, har bestämt att mitt nästa projekt ska bli en panerai och skulle behöva hjälp att navigera lite. Är på jakt efter:

- Luminor
- 44 mm
- Sandwich dial
- Inte datum, men kan ha subsekund
- Bra bandbytessystem (tolkat det som att det varierar)
- Gärna in-house verk med bra gångreserv
- Max 35-40 tkr beggad

Har inte kännt mig så sugen på 000 och 111 som annars verkar vara instegsmodeller.
Kul! Spelar Bettarini eller 1950 case någon roll? 000/005/111/112 har Bettarini och ex. 233 har 1950-case.

Om du vill ha sandwich skulle jag rekommendera 111 eller 112 (tidigare serier). Samtliga (billigare) Luminor-modeller har väl skruvsystem?

Jag tror inte att in-house+sandwich i 44mm boett går att plocka för under 40k. Däremot sitter Panerais modifierade ETA-verk OP II i både 111 och 005. OP II är åtminstone COSC-certifierat.

Om du befinner dig i Stockholm kan du få klämma på min 005 som jag har till salu, för att få lite känsla för vad du letar efter.

Lycka till!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Onekligen starka kandidater, tack! Jag fattar inte varför 560 ska vara tidigare serier, gick man inte från typ eta till in-house?

Edit: såg nu att man bytte från Sandwich till korvtavla..
Vill förresten slå ett slag för Panerais målade ("painted") tavlor (det tredje alternativet mot sandwich och sausage), som faktiskt ger lite sandwich-vibbar fast i modernare tappning. Index är urgröpta istället för ditlagda, försökt fånga på bild.
IMG_6183.JPG
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Vilken överraskning! Är i Rhodos stad, och vad flimrar plötsligt förbi i ett skyltfönster!? Massa trevliga Pannor hos en AD som heter Kounakis!
Åberopar genast veckans första och enda frikort och kräver 15 minuter fritt där frun själv tar bägge småtjejerna och lallar iväg en stund.
Knallar in och konstaterar att de minsann har lite kul inne!

Får be om ursäkt för bildkvaliteten, men ni vet hur det är inne i butikerna..

Det första jag lägger märke till är en Carbotech, grymt freesch!

IMG_4819.JPG
IMG_4820.JPG


Sen den ack så populära (förståeligt) 389:
IMG_4816.JPG


IMG_4818.JPG


..och sist men inte minst en underbar Regatta jag får be om ursäkt för att jag inte minns reffen på:

IMG_4821.JPG
IMG_4823.JPG
 
Topp