• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5518.jpg
IMG_5519.jpg


Före och efter avmagnetisering hos @Nymans Ur 1851. Hett tips, undvik induktionshällar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
IMG_5504.jpg

Det kom ett gult band på posten. Jag tycker inte precis att det ser ut som på bilden i annonsen :) men det är bra kvalitet i övrigt, kanske dock inte riktigt värt det. Vad tycker ni? :)
http://strapfreak.com/collections/slc-07
Btw, när det kommer till band så har jag tyvärr endast blivit helt nöjd med Wotancraft och Toshi.
Det vart snyggt, men färgen är svår. Det kräver en brunbränd nordeuropé för att komma till sin fulla rätt så det är sannolikt en sommarrem.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tycker det känns bra just nu i alla fall, trots regn. :)
Du kanske har en annan nyans än jag. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om gul färg men på mig har den blivit så stark att jag ser om möjligt ännu blekare ut och enda sättet att kompensera är en brunare nyans. Jag tror starka färger är svåra då små nyansskillnader kan få olika feeling. Jag tycker det var snyggt iaf och är intresserad av att få prova det framöver. Jag lät ju tillverka mitt gröna som också går från mainstreamfåran. Det kommer aldrig att bli en rem jag där dagligen men är väldigt kul då och då. Det som ligger till höger i bild, brazilianinspirerad sambakänsla:)
IMG_1160.JPG
 
Topp