• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pnt

Rolex
2-Faktor
Riktigt Panerai-sugen igen! Hade en 112:a tidigare och funderar nu på 000 eller någon Luminor med 8-dagars. Är de "nya" 510/560 utan sandwich "tråkiga"?
 
  • Like
Reactions: PJW

azcii

Patek
2-Faktor
Gillar ju inte glasbaksida men lite fränt är det ju ändå :angel:

IMG_4138.JPG
Speciellt på en klocka utan sekundvisare :) jävligt charmigt att vända på klockan och se "hjärtat" när det inte händer så mycket på framsidan:)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Mycket bra! För jäkla tråkigt att de nya inte har sandwich tycker jag.
Jag kan tycka de nya är liiiiite tråkigare utan sandwich. Å andra sidan är jag ju fett partisk... :angel: Men det finns nog egentligen ingen Panerai som är tråkig, allt beror ju bara på vad man själv gillar. Jag tycker fortfarande att nya 510/560 är otroligt mycket bang for the buck.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är det allmänt trögt med paneraiförsäljning nu ? Inte fått ett napp på min annons på 005:an. Tycker ändå den är rimligt prissatt. Tycker det är många som ligger ute rätt länge.
Upplever också att det är riktigt segt.
Tycker inte att jag är helt fel ut med min 425a.
Funderar på att prova blocket:confused:
 

Mauritz

Rolex
Jag beställde en dykarrem i gult till min Sub häromdagen. Nu funderar jag på att köpa till någon/några remmar till min 388. Är det någon som har sett dessa i verkligheten? Är de mer åt det blanka hållet eller är de mer matta? Stämmer färgen på bilden överens med hur man upplever den i verkligheten? De är alla oem-straps så antingen blir det grymt bra eller så blir det ingenting alls. Åsikter, tips, råd, hån, konstruktiv kritik eller andra tankar emottages tacksamt. Mustard alligator har måtten 26/20 vilket är ovanligt. Jag åker på att köpa en ny buckle (2200 kr) som för övrigt nog är den minst iögonfallande av alla panerais oem-buckles. Det finns några vägar att gå. Huvudspåret är mustard som kan bli väldigt snyggt (dressigt och vulgoitalienskt) om det är åt det mer röda hållet (grov skånsk senap). Går det mer åt det gula senapshållet (slotts-senap) kommer det att bli helt ospännande mot den svarta tavlan och vitguldsvisarna. Det skulle vara ett sätt att ge Radiomiren det dressiga och eleganta utrymmet den ska ha och inte försöka vara en skadeskjuten Luminor. Det gula är bara galet kul som omväxling och de nya assolutamente-strapsen gillar jag mer än det mörkbruna och drar väl mer åt det tuffare hållet. Jag är osäker och behöver hjälp, spott och spe eller uppmuntran. Hade de kostat 200-500 kr hade jag fattat ett eget beslut, men mustard kostar 3300+2200=5500 kr. Det gula 3300 kr och de andra ca 2000 kr.
979293.png.adapt.512.341.png

Buckle stål 20 mm
918466.png.adapt.916.464.png

Mustard alligator ecru 27/20 mm
953595.png.adapt.916.464.png

Alligator yellow 27/22 mm
918674.png.adapt.916.464.png

Calf assolutamente black ecru 27/22 mm
1544107.png.adapt.916.464.png

Calf assolutamente brown beige 27/22 mm
images-6.jpeg

Här är en bra referensbild.
Mustard tror jag skulle passa grymt bra, av dessa hade jag kört på det.
Yellow skulle säkert passa kanon men 5500:- och kanske bli missnöjd skulle jag personligen tycka va sådär..
( Blir lite mycket AIK över det också ;):) )
Den är riktigt fin den där 388:an.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
 

Mauritz

Rolex
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Ett ex är alltid ett ex kör på något nytt 380:an är grymt fin. Hade väldigt svårt för Radomir tidigare men det växer hela tiden, så personligen kan det nog bli en sådan lite längre fram.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
425? ;)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Testa 425, den är riktigt bra.
Ett par bilder från min tid med den.
Screenshot_20170920-083408.jpg

Screenshot_20170920-083513.jpg

Screenshot_20170920-083447.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Med tanke på att du har en 111 tycker jag 005 inte ens är ett alternativ. Hade kompletterat med en Rad, alternativt att du testar en Sub.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Inte tråkigt. Men du har ju en luminor 44 mm. Prova en radiomir!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Är lite sügen på två pannor som ligger ute,den ena är min gamla 005a och den andra en 380 black seal. Båda har loggan och det är den jag gillar. Är det tråkigt att köpa tillbax ett gammalt ex? Eller skall man pröva en radiomir? Vad säger ni? Gillar båda skarpt. Har idag en pam111a som kan vägas in i bedömningen.
Tycker som de flesta övriga, bredda lite och testa en Radiomir t ex. Jag har sjuk hunger på att komplettera min Logo med något ytterligare också...
 
  • Like
Reactions: PJW

m_s

Patek
2-Faktor
Tycker som de flesta övriga, bredda lite och testa en Radiomir t ex. Jag har sjuk hunger på att komplettera min Logo med något ytterligare också...
Sen citerar jag mig själv och påtalar även att jag har tänkt Radiomir många gånger men har alltid fallit bort då jag tyckt de blir lite för dressade, men det är nog mer bara jag som måste mogna lite till där. Körde ju Radiomir 1940 caset och det var inte dumt för den delen men då är det ju inga wirelugs osv.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Mustard tror jag skulle passa grymt bra, av dessa hade jag kört på det.
Yellow skulle säkert passa kanon men 5500:- och kanske bli missnöjd skulle jag personligen tycka va sådär..
( Blir lite mycket AIK över det också ;):) )
Den är riktigt fin den där 388:an.
Tack, 388 är fin som f-n men det ser man inte när en 103:a finns på näthinnan. Jag tror också mustard blir snyggt så det blir nog ett sånt. Jag har ju fler band att byta med om jag tröttnar. AIK-argumentet avgjorde :). Jag hade dessförinnan funderat på om getingar skulle bli förälskade i mig och bli sugna på en trött höstromans. Med mustard blir korvmojen ett högrisksområde.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Sen citerar jag mig själv och påtalar även att jag har tänkt Radiomir många gånger men har alltid fallit bort då jag tyckt de blir lite för dressade, men det är nog mer bara jag som måste mogna lite till där. Körde ju Radiomir 1940 caset och det var inte dumt för den delen men då är det ju inga wirelugs osv.
Tycker @Kim har bevisat att även mindre Radiomir modeller är asbra.. Hans bilder är ögongodis.

Lånar en bild av dig, hoppas det är OK. Annars får du ge mig en örfil nästa gång vi ses ;)

17931772_209659539533236_6789567864400510976_n.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
:panerai:
Sen citerar jag mig själv och påtalar även att jag har tänkt Radiomir många gånger men har alltid fallit bort då jag tyckt de blir lite för dressade, men det är nog mer bara jag som måste mogna lite till där. Körde ju Radiomir 1940 caset och det var inte dumt för den delen men då är det ju inga wirelugs osv.
Kanske kan funka för mig nu när jag bytt blåstället till skjorta, finbyxor, trånga hårda skor och ett skrivbord :D:eek::panerai:
 
Senast ändrad:
Topp