• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mauritz

Rolex
Stöd ung cancer.
www.ungcancer.se
IMG_2583.JPG
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Minus? Med den där läckra PR-indikatorn på baksidan? :eek:
Tror jag nämnt det tidigare i tråden men jag kan inte förstå hur de tänkte på Panerai när de satte lume på den?
För det första får den inget ljus vid normal användning.
För det andra saknar 1, 2 och 3 lume.

Men visst är den kul om man lyser på den med en lampa och sen släcker :D
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Finns det någon Panerai 40mm med synligt urverk på baksidan i retail-handeln idag? Eller ser de ut som PAM 00048 (som för övrigt är superfin)?
 

Kim

Panerai
IMG_1687.PNG
Hjälp!! I need this strap badly men görs enbart i 24mm. Var kan jag hitta ett liknande i 22mm för att passa min ref.392? Har googlat sönder fingrarna och hittar det ingenstans. Hittelön på 20% av värdet på armbandet utlovas till den som lyckas finna ett som passar beskrivningen. Vänligen se bild ovan.
Sjukt att den inte finns i 22mm!!
Du kanske redan hittat band :)
Annars kanske denna


Screenshot_20171018-170003.png


http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p26434h1003s1008-Watch-strap-22mm-bla.html
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jo, men Whitewhales fråga var väl om det fanns 40mm i butik? :)

Tack! Båda era svar var till hjälp och jag kanske inte var tydlig nog. Det jag framförallt var ute efter var om det fanns några 40mm med synligt urverk på baksidan. Jag ser nu att pam 103 exempelvis, som nämnts, har ett sådant. Jag tycker att det är en av de snyggaste greppen hos Panerai: subtil, clean framsida med en desto mer mekanisk framtoning på baksidan.

Blir till att söka bland bättre begagnade.
 
Topp