• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chad

Rolex
Kollegan lånade min igår. Perfekt storlek kom vi överens om.

aa.jpg

Du får hälsa henne att Panerai finns i 40mm också ;)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den sitter lika bra som en 1950/1940 47mm (samma känsla på boetten), men att det är vajerhorn som kortar längdmåttet avsevärt gör att det till och med ser bättre ut på folk med gränsfall i handledsstorlek.
Japp, så kände jag också när jag testade. :) Kändes mycket mindre på handleden tyckte jag
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag anser att den *ser* mycket mindre ut, inte känns, egentligen. :) Perceptionen spelar ett spratt.
Kanske min handledsform. På grund av det kortare lug-to-lug måttet omfamnade bandet min handled på ett annat sätt. På min 736/bronzo går bandet nästan rakt nedåt direkt.. if that makes any sense :D
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snyggt! Är dock lite... ekonomiskt inställd till att betala sådana pengar för icke-OEM..

Dags för en liten rant, ta inte illa vid dig, Palle.

Ärligt talat så har Corrigia, Wotancraft, Mays-Berlin, Tunx, Toshi m.fl. mycket högre kvalitet än alla de OEM jag provat, Ponte Vecchio undantaget, men Asso definitivt inkluderat (och då har jag just nu 3 stycken olika OEM-asso hemma). Jag tycker alltså generellt att OEM är overrated. Det är Hirsch som gör många av Panerais band va? De vanliga Hirsch jag har och haft är också klart sämre än de ovan nämnda custom-tillverkarna också. Jag har också noterat att det finns folk som handlar av en del andra custom-tillverkare, bland paneristis är väl DiStefano mest känt, och därmed drar slutsatsen att alla custom-tillverkare är samma lika. Inget fel i stort, men man får ofta precis vad man betalar för och ibland lite sämre. Det är roligt med custom-band men de som verkligen blir bra och är sköna, well ...

Det var mina två ören idag. :)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Dags för en liten rant, ta inte illa vid dig, Palle.

Ärligt talat så har Corrigia, Wotancraft, Mays-Berlin, Tunx, Toshi m.fl. mycket högre kvalitet än alla de OEM jag provat, Ponte Vecchio undantaget, men Asso definitivt inkluderat (och då har jag just nu 3 stycken olika OEM-asso hemma). Jag tycker alltså generellt att OEM är overrated. Det är Hirsch som gör många av Panerais band va? De vanliga Hirsch jag har och haft är också klart sämre än de ovan nämnda custom-tillverkarna också. Jag har också noterat att det finns folk som handlar av en del andra custom-tillverkare, bland paneristis är väl DiStefano mest känt, och därmed drar slutsatsen att alla custom-tillverkare är samma lika. Inget fel i stort, men man får ofta precis vad man betalar för och ibland lite sämre. Det är roligt med custom-band men de som verkligen blir bra och är sköna, well ...

Det var mina två ören idag. :)
Men icke-oem band verkar vara rätt svala på andrahandsmarknaden. Ett gäng fina OEM´s är ofta bra säljpitch.
 
Topp