• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Verkligen. Jag brukar få en påse gratis när jag beställer straps från lite olika ställen liksom. :D Jag köpte specifika lite tjockare stift som skulle passa ett band utan tuber, och de kostade kanske 10 spänn.
Det är såna jag ville ha. Köpte ett gummi på krons men de hade inga oem-stift. Tänkte att jag skulle låta stiften sitta. Bökigt att slita ut dem varje gång. Så gick till nymans....och gick därifrån tomhänt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack! 4mm på båda. Går att beställa tunnare tror jag om man kontaktar Adem först.

PicsArt_03-20-03.32.24.jpg

MVIMG_20180320_145358.jpg

MVIMG_20180320_145123.jpg
MVIMG_20180320_145009.jpg
MVIMG_20180320_145003.jpg
Ser jäkligt bra ut!!!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hur många keepers ska det vara på ett vanligt OEM-gummi? På det jag köpte är det bara(?) en.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ok. Fan. Jag hade ev kunnat gå ner en storlek. Blir innersta hålet. Lång flärp

Keepern sitter ju där mellan ”piggarna”. Jag brukar vika keepern ifrån de så att jag kan köra den längre upp på flärpen och då fladdrar den inte.

Funkar på min 16 cm handled med standardstorlek då. På innersta hålet.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Jahapp, så var det dags.. Utan att gå in på detaljer, efter mycket möda och stort besvär är den nu här..
Det handlar alltså om en Paneristi Special Edition (tillhandahålls dock endast via boutique) som släpps i endast 500 exemplar. Denna kallas "last one for Paneristi" (den texten pryder också baklocket) och togs fram av Angelo Bonati och Panerai som ett tack och farväl från Bonati till Paneristi-communityt. Signore Bonatis initialer finns också inristade på baklocket.

Utöver att ovanstående tilltalar mig mycket, är det några saker till som gör denna modell så jäkla bra i mitt tycke. Främst handlar det om att man tagit flera delar jag älskar och har satt dem i samma modell (något Panerai i vanliga fall är jäkligt bra på att medvetet inte göra :D).

- Sandwichtavla
- Guldvisare
- 8 dagars inhouseverk men utan texten "8 days" på tavlan
- Skruvat baklock och 300m WR
- Underbar grön tavla med olika karaktär beroende på hur ljuset faller

Det handlar som ni förstår om PAM911. Kan inte säga så mycket mer än att jag är galet nöjd!!

IMG_2704.JPG


IMG_2709.JPG


IMG_2706.JPG


IMG_2711.JPG


IMG_2713.JPG


IMG_2712.JPG
Grattis till den ultimata pannan! :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som tycker att ljuset på fotot ger intryck av att boetten är i helguld? :hungry: Hade sett riktigt nice ut!
Jag har bara mobilen nu och orkar inte gräva, men den modellen finns... den kanske är en special edition eller boutique dito, men jag är 99% säker.
 
Topp