• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Då var man med panna igen då! 392 :)

B4E34D10-C03F-42B1-81D6-0CFF91390C5E.jpeg
Grattis :)
 

Zorro599

Omega
Jag blev avrådd att köpa Panerai. ( jättesugen på en)
Av anledning att allting annat än urverket är dålig kvalité och billiga detaljer.

1. Jag har provat en Panerai. Blev riktigt impad över kvaliten.
2. Han hade hublot och jag har även provat en. Tyckte tvärt om faktiskt. Att Paneraien kändes bättre än hublot.

Vad är eran input angående Panerai skulle billiga delar?
 

Chad

Rolex
Jag blev avrådd att köpa Panerai. ( jättesugen på en)
Av anledning att allting annat än urverket är dålig kvalité och billiga detaljer.

1. Jag har provat en Panerai. Blev riktigt impad över kvaliten.
2. Han hade hublot och jag har även provat en. Tyckte tvärt om faktiskt. Att Paneraien kändes bättre än hublot.

Vad är eran input angående Panerai skulle billiga delar?

Lita aldrig på någon som bär Hublot :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag blev avrådd att köpa Panerai. ( jättesugen på en)
Av anledning att allting annat än urverket är dålig kvalité och billiga detaljer.

1. Jag har provat en Panerai. Blev riktigt impad över kvaliten.
2. Han hade hublot och jag har även provat en. Tyckte tvärt om faktiskt. Att Paneraien kändes bättre än hublot.

Vad är eran input angående Panerai skulle billiga delar?
Vad vi har konstaterat väldigt ofta är att folk har massor emot andra märken än det de själva bär. :)

Jag som byggt egna panerai-liknande klockor, köpte panerai-liknande klockor (typ Maranez, Lum-Tec och Magrette) samt har och har haft ett gäng pannor... jag säger att han har fel. Jag har inga som helst kvalitetsklagomål.
 

Zorro599

Omega
Lita aldrig på någon som bär Hublot :)
Case closed! ;)

Vad vi har konstaterat väldigt ofta är att folk har massor emot andra märken än det de själva bär. :)

Jag som byggt egna panerai-liknande klockor, köpte panerai-liknande klockor (typ Maranez, Lum-Tec och Magrette) samt har och har haft ett gäng pannor... jag säger att han har fel. Jag har inga som helst kvalitetsklagomål.

Skönt att veta! Då kan jag fortsätta drömma och jobba ihop till en Panerai:)
 

koze

Panerai
2-Faktor
Precis som @m8rt skrev så följande reffar:
Pam1000, Pam1005, Pam631, Pam632, Pam634 (Paneristi Edition),
Pam510 o Pam560.
Kan hända att jag glömt nån..
Men visst sitter dom perfekt??
Gäller detta fortfarande, eller har några tillkommit utöver de kommande basmodellerna?

Edit: hittade detta:

Jo precis, samtliga Pam1000, 1005, 630, 631, 632, 634, 510, 511, 560, 561, 562, 564, 590, 660, 1088, 1090 har det nya Bettarini caset men det är endast de med Unitas verken (tror jag) som har det mer kupade glaset, dvs Pam 1000, 1005, 630, 660, 631, 632, 634 förutom 1088 och 1090 (dessa 2 har skruvade baksidor 300m) som jag är osäker på.
Tror även de med Unitasverken har en fetare bezelring oxå..
Rätta mej gärna om jag glömt nån ref eller är ute o cyklar:)
 
Senast ändrad:

koze

Panerai
2-Faktor
Funderar på att skriva upp mig på en 777, har någon hört något om när de kan tänkas komma ut i butik? Hittade något om juli, men Krons har stängt så får kolla imorgon. Visst har de nya basmodellerna skruvar och inte spring bars?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Funderar på att skriva upp mig på en 777, har någon hört något om när de kan tänkas komma ut i butik? Hittade något om juli, men Krons har stängt så får kolla imorgon. Visst har de nya basmodellerna skruvar och inte spring bars?
Tror faktiskt dessvärre att det är vårbarer i de nya ...
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Funderar på att skriva upp mig på en 777, har någon hört något om när de kan tänkas komma ut i butik? Hittade något om juli, men Krons har stängt så får kolla imorgon. Visst har de nya basmodellerna skruvar och inte spring bars?

De är på g in till butikerna. Det är snap-back och spring bars som gäller på de nya basmodellerna.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Funderar på att skriva upp mig på en 777, har någon hört något om när de kan tänkas komma ut i butik? Hittade något om juli, men Krons har stängt så får kolla imorgon. Visst har de nya basmodellerna skruvar och inte spring bars?
Tror faktiskt dessvärre att det är vårbarer i de nya ...
vanliga bandstift är helt ok. Inget som ska hindra dig från att köpa en modell du i övrigt gillar.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Tror faktiskt dessvärre att det är vårbarer i de nya ...
Fan, jag som gillar att skruva även om det tar mycket längre tid...

De är på g in till butikerna. Det är snap-back och spring bars som gäller på de nya basmodellerna.
Som i vilken vecka som helst eller senare i sommar? Kanske ingen som vet exakt. Spring bars kan man väl leva med, även om det känns som en sjuk grej att slopa om det är kostnaden man vill skära, men snap back känns som att det tar lite av känslan. Överlag hatar jag när lyxmärken är villiga att offra gamla principer för att maximera marginal..

vanliga bandstift är helt ok. Inget som ska hindra dig från att köpa en modell du i övrigt gillar.
Nä, har jag det på min submariner så kan jag väl ha det här. Men som sagt trist att inte få skruva. Dock kan jag lika gärna köpa en 632 isf som jag tycker är snyggare. Enda tråkiga är att man missar in-houseverk.
 
Topp