• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
God morgon

IMG_20180522_090923.jpg


IMG_20180522_090147.jpg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag tycker att alla andra märken ser bedrövliga ut i storlekar över 40-41 mm. Panerai är i en egen genre :)
Jag tycker det finns trevliga klockor på 42-44mm från många andra tillverkare... Typ Omegas "Side of the moon" klockor på 44mm gillar jag. 47 är dock unikt för Panerai. Skulle aldrig köpa en 47mms klocka från någon annan tillverkare.

Sen tycker jag det här med diameter kan vara lite missvisande också .. en AP diver på 42mm bärs extremt mycket större än en PAM512 eller Omega Speedypro med samma diameter.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det finns trevliga klockor på 42-44mm från många andra tillverkare... Typ Omegas "Side of the moon" klockor på 44mm gillar jag. 47 är dock unikt för Panerai. Skulle aldrig köpa en 47mms klocka från någon annan tillverkare.

Sen tycker jag det här med diameter kan vara lite missvisande också .. en AP diver på 42mm bärs extremt mycket större än en PAM512 eller Omega Speedypro med samma diameter.
Jag har insett att Omega Speedmaster 44.25 (som du pratar om tror jag) är spännande. Men jag har inte provat någon än, insåg försent att det fanns en på Minibasel att prova.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag har insett att Omega Speedmaster 44.25 (som du pratar om tror jag) är spännande. Men jag har inte provat någon än, insåg försent att det fanns en på Minibasel att prova.
Suktat lite efter Dark side men slog till på den här för ett tag sen för att testa storleken bl.a. och som ni säger, det här är helt andra 44mm än Panerai. Kan göra några jämförelsebiler senare ikväll.
FBF45378-40C9-4714-9097-0FC43AD13700.jpeg

Ber om ursäkt för icke-Panerai bild i denna tråd men måste säga att den är rikigt trevlig dock. ;)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag är ganska säker på att det nu har försvunnit ytterligare Radiomir-modeller från Panerais hemsida. När det kommer till Luminor och 1950 så har de gamla ut ersatts av nya, men det här låter mer som att de ska sluta med vanliga Radiomir. @stelah s 388 kommer snart bli hett eftertraktad. Eller vad tror ni?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag är ganska säker på att det nu har försvunnit ytterligare Radiomir-modeller från Panerais hemsida. När det kommer till Luminor och 1950 så har de gamla ut ersatts av nya, men det här låter mer som att de ska sluta med vanliga Radiomir. @stelah s 388 kommer snart bli hett eftertraktad. Eller vad tror ni?
Du kan nog vara lite mer än ganska säker. x antal har rykt. Var väl 8 eller 10 st för ett tag sen.
Eller så ploppar det ut 10 nya. Svårt att veta med Panerai.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan på ett sätt tycka att standardsortimentet kan vara rätt smalt. För mycket variation blir spretigt. Med det sagt, antalet 1950 borde kunna kapas lite.
Det är lite åt det hållet jag tänker. Man borde ha typ lika många modeller per modellkategori. Det är lite skumt därmed med Radiomirerna ...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag är ganska säker på att det nu har försvunnit ytterligare Radiomir-modeller från Panerais hemsida. När det kommer till Luminor och 1950 så har de gamla ut ersatts av nya, men det här låter mer som att de ska sluta med vanliga Radiomir. @stelah s 388 kommer snart bli hett eftertraktad. Eller vad tror ni?
Märkligt, det finns bara fem Radiomir-modeller av 1930-talsboetten kvar på hemsidan. Något stort måste vara på gång. Det är bara att vänta ut hypen på det nya som kommer så återgår allt till det gamla vanliga igen. Det är det enda man kan vara riktigt säker på. Hoppas de behåller Radiomirs styrkor. Det är inte mångas dressklockor som det går att dyka med. Radiomir är så klassisk så jag tror inte på några stora förändringar. Möjligen några mindre och några med nya verk i. Möjligen kommer några modeller med sunbursttavla för det är lite poppis just nu. Kanske kommer det Radiomir på bettarini-boett?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Märkligt, det finns bara fem Radiomir-modeller av 1930-talsboetten kvar på hemsidan. Något stort måste vara på gång. Det är bara att vänta ut hypen på det nya som kommer så återgår allt till det gamla vanliga igen. Det är det enda man kan vara riktigt säker på. Hoppas de behåller Radiomirs styrkor. Det är inte mångas dressklockor som det går att dyka med. Radiomir är så klassisk så jag tror inte på några stora förändringar. Möjligen några mindre och några med nya verk i. Möjligen kommer några modeller med sunbursttavla för det är lite poppis just nu. Kanske kommer det Radiomir på bettarini-boett?
Vi har en ny CEO. Vi får väl se hur stort inflytande han har. Wirelugs på Bettarini låter som en riktig styggelse. :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vi har en ny CEO. Vi får väl se hur stort inflytande han har. Wirelugs på Bettarini låter som en riktig styggelse. :)
Troligen kommer han att ha stort inflytande på produktportföljen. Han kan säkert säga det som ingen annan vill se, Radiomir finns i en konkurrens där den inte kan vinna tillräckligt ofta. Jag håller helt med dig om att wirelugs på bettarini vore som en begravning. De kanske tar det Bretling lämnat och kastar sig in i flygbranschen. De kanske tänker, en lång historik måste börja någon gång, varför inte nu? Det var nog tur att jag han skicka ner min 388:a till Holland innan de glömmer bort hur man servar ett P9000-verk.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Ny krokodill- hornback strap... helt ok med avseende på hårdhet men jag vet inte...?
65CECE86-D291-4337-B186-ABD956B53232.jpeg
A15BCC6B-B600-4018-89A6-DB7DC14B11C4.jpeg
Såg väl helt ok ut tycker jag, passar bra. Inga stygn längs sidorna betyder väl att den är limmad helt och hållet (och befriad från en tung arbetsinsats av att sy genom tjock krokodilläder). Tyckte det var cool design med stygnen vid lugsen men hålen var kanske lite för stora för uppgiften. Men på det stora hela ett tufft band :)
 
Topp