• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Par401 kommer till Storstan!!

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sådär ja, en del att bocka av från drömlistan antar jag Per ;) Jag kan bara säga ett stort jäkla grattis till en makalös dinka och bra val :)

Igen grattis!
 
  • Like
Reactions: par

Mr.Chang

Audemars
Wow!!!
Forumets bästa klocka alla tider!
image.jpg

Grattis!
 

par

Patek
2-Faktor
Nu lite info
Klockan är som många redan vet en 5712/1A-001(dvs stål). Den har utöver den vanliga 5711 en sub sekund, månfas, datum och kraftreserv. Urverket är också ett annat då den har 240 verket med micro rotor
image.jpg


5712 är annars väldigt snarlik till storleken 5711(tror det skilje 1 mm i tjocklek) från skillnad till tex 5980 och 5990 som har en tjockare boett och länk.

Det första jag slås av är hur nära och lågt den sitter på handleden. Betydligt lägre än tex min dd osv

Sen måste lådan få en liten notering också. Satan vad bra den är. Bara lådan känns som 10 tusen. Varje gång man köper en ny Rolle slås man av hur dåliga lådor de har. Den här lådan är en helt ny nivå. Ap är inte ens nära i kvalité
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Nu lite info
Klockan är som många redan vet en 5712/1A-001(dvs stål). Den har utöver den vanliga 5711 en sub sekund, månfas, datum och kraftreserv. Urverket är också ett annat då den har 240 verket med micro rotor
image.jpg


5712 är annars väldigt snarlik till storleken 5711(tror det skilje 1 mm i tjocklek) från skillnad till tex 5980 och 5990 som har en tjockare boett och länk.

Det första jag slås av är hur nära och lågt den sitter på handleden. Betydligt lägre än tex min dd osv

Sen måste lådan få en liten notering också. Satan vad bra den är. Bara lådan känns som 10 tusen. Varje gång man köper en ny Rolle slås man av hur dåliga lådor de har. Den här lådan är en helt ny nivå. Ap är inte ens nära i kvalité

Varför just en 5712?
 
Topp