• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Par401 reser till storstan nr2

par

Patek
2-Faktor
Åkte upp till Stockholm redan på torsdagen



IMG_2417.JPG






Alltid lika laddat när man ska till Rob på besök, stadig frukost sen jäklar.


IMG_2434.JPG






Lite annat måste klämmas först. GO är ett märke jag varit sugen på länge, löjligt fina dinkor med väldigt hög finish för pengarna


Den här med vit tavla hade suttit som en smäck
IMG_2475.JPG




Typ som här fast med månfas
IMG_2477.JPG






40mm bärs faktiskt helt okej även på mindre handleder. Löjligt bra
IMG_2480.JPG







In på Rob, uppvärmnig med lite dyrare pjäser. Inte riktigt samma prisklass som det blir idag så bli inte besvikna sen:)


5127r, rätt okej. Tyvärr upplevdes bandet 17/14 väldigt väldigt smalt även för mig. Tavlan var inte så upphetsande som man önskade.
IMG_2453.JPG

IMG_2456.JPG





Bättre här, grymt tevlig tavla! 5196G (vitguld dvs)
Sitter dessutom trevligare på handen med bättre dimensioner.

IMG_2462.JPG
IMG_2464.JPG







Härlig finish på borstning




IMG_2466.JPG






Va ju även tvungen att testa Cellini, gillade modellen. Tavlan lever men boetten är lite tjock.



IMG_2470.JPG
IMG_2471.JPG







Nu till min nya klocka:D

DDn ska in på service. Sa hejdå till den och hej till min nya, först på forumet?



IMG_2442.JPG
IMG_2446.JPG





På handleden


IMG_2447.JPG
IMG_2450.JPG





Lite info om klockan


Calibre de Cartier Diver klocka är Cartiers dykare som släpptes på SIHH 2014. En klocka med vattenresistens till 300 meter som finns i tre utförnden; Stål, stål/guld och helguld. Stål och stål/guld säljs även på länk(som inte är så snygg enligt mig. Bezelen ör belagd med ADLC som är liknande DLC coating. Drivs med deras nya inhouseverk 1904 MC. Klockan är vad jag vet världens tunnaste dykare på sina 11mm. Cartier har även certifierat den för ISO 6425.

När man iso 6425 certifierar den så går de bla genom dessa testen:
The watch has demonstrated its resistance to saltwater after immersion in a solution of sodium chloride (30 g/l) at 18° C – 25° C for 24 hours. Furthermore, after spending 50 hours at a depth of 30 centimeters at 18° C – 25° C, it continues to function perfectly underwater.

Lite info om verket 1904 MC finns nedan, vågar inte översätta:) Verket har en "cotes de geneve" finish
The 1904 MC is constructed with double barrels that unwind in series for more consistent torque over the 48 hour power reserve. Sitting on ceramic ball bearings, the rotor winds both barrels are wound bidirectionally thanks to a V-shaped pawl. This winding mechanism is very similar to Seiko's "Magic Lever". Compared to the traditional reversers (in ETA calibres for instance), the V-shaped pawl theoretically offers more efficient winding.


Varför valde jag den? Jo jag har redan en sub men gillar verkligen dykare. Ville därför köpa något udda men kul. Jag gillar inte subben på Gummi vilket jag tycker Cartier gör sig bäst på. Har tittat på modellen länge och tilslut blev det köp.



vignette-1904mc.jpg












Stort tack till ROB-1832 för all grym service som vanligt

Kul även att träffa leben och Josef B
Helt otroligt vad man får träffa människor genom forumet



Nu åker jag från storstan igen, tack för den här gången!


IMG_2484.JPG
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
DDn är så fet!
Stort grattis till nyköp, farligt att vistas i storstan. Tycker den är riktig snygg och den i rose går inte av för hackor heller, gillar! Grattis igen.
 
  • Like
Reactions: par

Wi

NLA
2-Faktor
Snyggt som fan och intressant val. Du skojade verkligen inte när du sa att du börjat uppskatta Cartiers senare modeller ;)
Gillar verkligen den tighta övergången från boett till gummit
 
  • Like
Reactions: par

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis till en riktigt snygg klocka!
Välkommen till Cartier-gemenskapen:)
Kul och udda val av dykare, gillas
 
  • Like
Reactions: par

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Kul klocka! Testade några av deras nya dykare och blev imponerad av tavlans finish och kvalitekänslan! Grattis!
 
  • Like
Reactions: par

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stiligt stiligt! Den hade jag inte gissat på!! Grattis till en ovanlig pjäs:)
Men du!! Du måste ha linsen full av Bregott extrasaltat eller ngt annat. Första bilderna var ju dimmiga! Eller är det jag som börjat tidigt idag?!..;-)
 
  • Like
Reactions: par
Topp