• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parfymklockor? Vad är det jag inte förstår?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Surfade runt lite slött, och såg då denna. Det förefaller sig vara en sk parfymklocka för 18k! Visst tänkte jag, då är det säkert något snajdigt verk i den. Så att den blir lite speciell och "lyxig". Men icke! Det sitter ett 2824 i den. Absolut inget ont om detta verk, som med lite finslipning i olika grad återfinns hos bla Breitling,Tudor,Longines,Glycine.
Det jag funderar över är vem som köper denna typ av klocka.
Rimligen så skulle man ju om man hade 18k och var sugen på något snyggt och stabilt med ETA 2824. Rimligen ha gått på Tudor BB eller Breitling SOH, vilka båda finns att få tag på beg för denna summa.
Eller kan det vara så att det helt enkelt är en legit homage till Patek Philippe Aquanaut? Då man tydligt ser vad designen kommer ifrån.


BB.jpg PP.jpg
Era tankar och funderingar kring detta?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tror att många som inte är intresserade av klockor förutsätter att om det t.ex är ett fint klädmärke så är det rimligtvis fina och bra klockor...typ Armani, Burburry, Ralph Lauren, CK osv...

Det vi klockintresserade vet att det oftast inte är...

Och dom som köper den där för 18k har nog ingen aning om att det är en Ripoff av en PP Aquanaut...
 

Singular

Rolex
2-Faktor

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bullshit. Se på vilka som levererar (och äger) RLs klockdel, så vet man att det är seriöst.
Skrev inte du en stor artikel om ämnet i ett känt modemagasin för typ 1år sedan? Minns att jag blev grymt förvånad över både vad som fanns bakom Boettlocket. Samt vilka priser de hade.
Borde inte en dyr parfymare vara den ultimata klockan ur "flyga under radarn" synpunkt? Då buset siktar på rolex, pannor, hubbar?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Skrev inte du en stor artikel om ämnet i ett känt modemagasin för typ 1år sedan? Minns att jag blev grymt förvånad över både vad som fanns bakom Boettlocket. Samt vilka priser de hade.
Borde inte en dyr parfymare vara den ultimata klockan ur "flyga under radarn" synpunkt? Då buset siktar på rolex, pannor, hubbar?

Mycket riktigt är det prima skit i klockorna, dessutom till i sammanhanget billiga priser.
 

Portofino

Panerai
Det är även väldigt stor skillnad mellan länder och olika marknader. Vi må tycka att en parfymklocka för 18´är mycket men gissningsvis så säljer de ganska bra av den. Säkert i länder som GB och i Asien.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Bullshit. Se på vilka som levererar (och äger) RLs klockdel, så vet man att det är seriöst.

Får nog revidera mitt inlägg efter att ha lusläst artikeln. Verkar onekligen vara bra skit under huven.

Dock så betalar man ju ofta premium för varumärket i fråga när det kommer till klockor. Och då är ju frågan om varumärket Ralph Lauren går att stretcha till de prisnivåerna? Skulle ni fortfarande ranka dom som parfymklockor? Det är ju ett seriöst försök att göra riktigt bra klockor och det bygger varumärket.
 

Archie

Cartier
inget unikt för klockor egentligen. finns massor av folk som köper skor, kläder, parfym, lädervaror osv av märken som ursprungligen gjort något helt annat och egentligen inte vet vad de håller på med utan har mest satt sitt märke på det.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hittade inte rätt tråd, me. Hittade ett nytt parfymur!
70F92C44-9F2A-4CC5-ACC5-C57B231FFC8A.jpeg
Yepp, definitivt parfym. De har ju inte sportstål i sortimentet och därmed ingen riktig tillverkare. Deras poetiska komplikationer är säkert katalog-klockor från Kina.





(Givetvis en massa ironi ovan. Jag tycker att de gör många roliga saker, och förvaltar traditionen med automata väldigt väl. Grattis till klockan @Aurum .
Den typen av bandinfästningar är jag dock personligen inte redo för än :) )
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Yepp, definitivt parfym. De har ju inte sportstål i sortimentet och därmed ingen riktig tillverkare. Deras poetiska komplikationer är säkert katalog-klockor från Kina.





(Givetvis en massa ironi ovan. Jag tycker att de gör många roliga saker, och förvaltar traditionen med automata väldigt väl. Grattis till klockan @Aurum .
Den typen av bandinfästningar är jag dock personligen inte redo för än :) )
Skall skriva några rader om modellen vid tillfälle, är lite intressant.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Gick in på deras sida, sicka klockor..

 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Gick in på deras sida, sicka klockor..

Gillar den modellen. Men för stor på mig tyvärr. 18,5cm handled. Den borde vara 39mm. Men jag gillar den ändå på mig.👍
Screenshot_20230117_164839_Gallery.jpg
 
Topp