• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parnis - underskattad pärla

Andy McB

Rolex
Förutom min fascination för Zodiac har jag även fastnat för Parnis... Snygga, genomtänkta och tro't eller ej men väldigt gedigna och välbyggda.
Just denna going har ett Ronda verk och bezeln snurrar smidigt. Fin tyngd och välbalanserad..
Tycker den gör sig bäst på Nato...

Tjipp!
e8yje3en.jpg

e8a3evet.jpg
 

KMS

Rolex
Nej, helt enkelt! Gör väl uteslutande kopior? Finns roligare saker i den prisklassen; Seiko, Orient, Citizen, Casio, Vostok osv.
 

Andy McB

Rolex
Vad roligt att det är så många som tycker till
Det är ju lite vitsen med forum...

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 
C

China

Guest
Förutom min fascination för Zodiac har jag även fastnat för Parnis... Snygga, genomtänkta och tro't eller ej men väldigt gedigna och välbyggda.
Just denna going har ett Ronda verk och bezeln snurrar smidigt. Fin tyngd och välbalanserad..
Tycker den gör sig bäst på Nato...

Tjipp!

Visst, gillar du klockorna så kör på. Men du får nog räkna med mothugg då Parnis är ökända för både tveksam kvalité och har plagierat ganska friskt.
 

Andy McB

Rolex
De jag har haft har varit riktigt fina, hållbara och stabila. Men mothugg gör livet lite mer spännande :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Andy McB

Rolex
Det intressanta är att de alternativ jag läst här också har en del plagiat och efterliknar dyrare märken... Så kommer det alltid vara.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Orient t.ex....

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu har du allt klampat i utedasset ordentligt sommar eller ej, först var Rolex totalt ointressant under gårdagen och nu hyllar du ett märke som gör patet homage på urens kungar Rolex.. Jaaa... det luktar allt python snake detta.
 

Andy McB

Rolex
Jag hyllar Zodiac inget annat. Och nu är det absolut inget fel på utedass.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Man måste älska tråden dock - "Parnis utskiten pärla" :blackeye: Nej gör om gör rätt.. Att kalla ett homage märke underskattat är som att skjuta sig rätt i foten med hagelbrakare.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är inte alls speciellt svårt att undvika hommage märken, bara man vill. Finns gott om bra alternativ :bored:
 
  • Like
Reactions: K-S

Andy McB

Rolex
Synd att man inte får tycka som man vill....
Tycker t.ex. att både Zodiac och Glycine är snyggare och håller högre standard (med tanke på pris) än t.ex. Rolex men ni ser inte mig skriva något nedvärderande för det. För i slutändan är det ju faktiskt så att det är våra olika åsikter som gör livet intressant, dock bara om vi respekterar att det kan finnas nån där ute som tänker lite annorlunda än jag själv.... Och det är helt okej, det får man göra.
Tjipp och ha en fin dag!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Synd att man inte får tycka som man vill....
Tycker t.ex. att både Zodiac och Glycine är snyggare och håller högre standard (med tanke på pris) än t.ex. Rolex men ni ser inte mig skriva något nedvärderande för det. För i slutändan är det ju faktiskt så att det är våra olika åsikter som gör livet intressant, dock bara om vi respekterar att det kan finnas nån där ute som tänker lite annorlunda än jag själv.... Och det är helt okej, det får man göra.
Tjipp och ha en fin dag!

Många klockor som är mer prisvärda än Rolex.
Men allt är inte svart eller vitt.

Klart folk blir irriterade när du hyllar rena designplagiat som visas ovan.
 

Andy McB

Rolex
Ja det är väl mig det är fel på... Jag är lite för positiv för att störa mig och irritera mig på andras åsikter :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 
Topp