• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Parnis - underskattad pärla

Knight

Cartier
Synd att man inte får tycka som man vill....
Tycker t.ex. att både Zodiac och Glycine är snyggare och håller högre standard (med tanke på pris) än t.ex. Rolex


Nu syftar du nog på högre grad av prisvärdhet. Att du tycker att de är snyggare än Rolex får du absolut tycka, skönhet är högst subjektivt. Däremot skulle jag aldrig påstå att Swiss Inn håller högre standard än Grand Hyatt ;)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Knight

Cartier
:)
Även kvalitet kan vara subjektivt beroende på erfarenheter...

Skickat från min HTC One via Tapatalk


Det beror på vad vi talar om, abstrakta saker som musik eller fysiska produkter som klockor. Nu gäller det klockor och där ser jag inte hur kvalitet kan vara subjektivt. Jag har inte klämt på en Zodiac, de kanske är fantastiska produkter, däremot har jag klämt på Glycine och de håller inte samma kvalitet som Rolex. Med det sagt så gillar jag ändå Glycine och kan absolut tänka mig att äga en.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du menar alltså att du ägt en Rolex och i jämförelse tycker att hommage Parnis är av bättre kvalite?


Skickas från min iPhone
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Du menar alltså att du ägt en Rolex och i jämförelse tycker att hommage Parnis är av bättre kvalite?


Skickas från min iPhone
Som gör just replikor på nämnda Rolex, den här tråden är väldigt LOL som kidsen skulle sagt. Haha ärligt Andy. Nu börjar du seriöst tappa det :blackeye:
 

Andy McB

Rolex
Står ingenstans att jag tycker Parnis håller högre kvalitet än Rolex. Har däremot aldrig haft något strul med nån parnis, automatisk eller quartz har fungerat klockrent, bra ordval där :).

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Andy McB

Rolex
Vad jag menar är att din och min sanning av kvalitet kan ju skilja sig. Om 70% av alla klockägare tycker att Rolex är King of the Hill så betyder ju inte det att det är sanningen. Det är fortfarande en subjektiv bedömning. Då var och en har rätt till sin åsikt så kan man inte komma och säga att de övriga 30%en har fel för att de inte håller med. Sen tror jag lite så här, och nu kommer jag få skit igen, betalar man mycket för något så är man mindre benägen att erkänna tingets brister. Jag dissar absolut ingen som tycker olika som jag, jag behöver däremot inte hålla med.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

emilarne

Cartier
Står ingenstans att jag tycker Parnis håller högre kvalitet än Rolex. Har däremot aldrig haft något strul med nån parnis, automatisk eller quartz har fungerat klockrent, bra ordval där :).

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Det har du förvisso inte sagt, men man undrar ju varför du inte ser problemet med dessa "hommager"? På ett forum likt detta är det väl ganska givet att sådana designstölder inte tas emot väl.... minst sagt
 

Knight

Cartier
Vad jag menar är att din och min sanning av kvalitet kan ju skilja sig. Om 70% av alla klockägare tycker att Rolex är King of the Hill så betyder ju inte det att det är sanningen. Det är fortfarande en subjektiv bedömning. Då var och en har rätt till sin åsikt så kan man inte komma och säga att de övriga 30%en har fel för att de inte håller med.

Du förutsätter att personer inte kan göra felbedömningar. Jag skulle aldrig påstå att Rolex är king of the hill, jag sitter inte på tillräckligt mycket kunskap och erfarenhet från riktiga high-end brands för att göra den bedömningen. Jag kan bara bedöma kvalitén på två objekt som jag är välbekant med.

Sen tror jag lite så här, och nu kommer jag få skit igen, betalar man mycket för något så är man mindre benägen att erkänna tingets brister. Jag dissar absolut ingen som tycker olika som jag, jag behöver däremot inte hålla med.

Juvenil teori som jag kan garantera dig inte stämmer i mitt fall.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Zodiac är trist tyvärr och av tvivelaktig kvalitet, Parnis är hål-i-huvudet skit..

Men det är alltid trevligt med en liten provokatör.
 
  • Like
Reactions: K-S

Andy McB

Rolex
Och som du ser av mina inlägg så framstår jag som en ganska trevlig sådan :)
Tycker jag själv iaf. Trots många påhopp så håller jag god min... Och för er som inte förstått ännu, detta va lite min poäng. Vi älskar alla klockor, men vi måste respektera varandra och varandras åsikter.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ja, det ska du i a f ha cred för. Att du håller god min, vill säga. Däremot kanske överväga att sluta hyllla hommage och ren kopiering. Ha det gott !
 

Andy McB

Rolex
Trist? Njae...
tu6ejy8y.jpg

gunema3y.jpg


Skickat från min HTC One via Tapatalk
 
Topp