• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passande ålder, daydate helguld

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Har funderat ett bra tag nu över bärandet av en helguldsklocka ute på stan. De flesta normala (läs: ej klockfanatiker) som jag frågat tycker att klockor i helguld är för gubbar och inget som passar människor under sisådär 40 år.
Jag, däremot, tycker att en daydate i helguld är bland det snyggaste som finns bland guldklockor och hade lätt kunnat ha på mig den med t-shirt & converse eller till bar överkropp vid grillning. Föredrar dock helst något dressat till guldklocka.

Vad säger resten på ks, finns det någon oskriven regel om guldklockor? Kan man vara/se hur ung som helst och bära guldklocka utan att väcka för mycket uppmärksamhet?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Det finns två regler.

1. Du får inte vara under 40 år.
2. Du får inte bära helgulds-Rolex med presidentlänk på arbetsintervju hos statlig myndighet.

Båda reglerna har ju redan brutits av forumedlemmar så listan är ju liksom onödig... så jag tycker att du ska köra på det du tycker är snyggt och värt...
 

Charles_

Rolex
Om någon har invändningar, visa dem bara denna:

put-your-opinion-in-your-rectum_o_2608423.jpg


Köp den om du gillar den och bry dig mindre om vad andra tycker IMO :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Om någon har invändningar, visa dem bara denna:
Köp den om du gillar den och bry dig mindre om vad andra tycker IMO :)

Jo men det vet jag redan :D Är ute efter vad Ni tycker om guldklockor.
Anta att du ser:
- en ung kille, runt 20, promenerande i shorts och t-shirt vid plattan med en guldklocka, din första tanke?
- Man i svart BMW med handen hängandes ut ur fönsterrutan med guldklocka, din första (klockrelaterade) tanke?
XRZecO9.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag är 21 och köpte en DayDate (utan länk) för 3 veckor sedan. Har precis som dig alltid älskat DayDate men aldrig vågat köpa en just för jag har tänkt på vad folk runt omkring ska tycka om en pöjk med en guld Rolex. Tillslut tog jag steget och köpte en och jag har inte ångrat mig en sekund. Var inte rädd för vad andra ska tycka, tycker dom något annat så är det deras problem. Jag/du ska få bära precis vad vi vill, livet är för kort för att inte gå all in!

8M3t49u.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ung kille vid plattan med guldklocka, första tanken: han kränger mest kola av alla på plattan.

Man i svart BMW: Samma kille, några år senare. Är numera ledaren över killarna på plattan. Så nu gäller DD i guld varje vecka.

Skämt åsido, kör. Den är helcool! Tänk dig solbränd, bar överkropp och DD vid grillen! Magi!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kör på för fan :D

Men om du vill vara lite "diskretare" så kan du köra den på läderstronk i stället för länk
 

Archie

Cartier
Vad säger resten på ks, finns det någon oskriven regel om guldklockor? Kan man vara/se hur ung som helst och bära guldklocka utan att väcka för mycket uppmärksamhet?


ja vad tror du själv folk i gemen anser om ungdomar med guldrolex?
frågan är snarare, bryr du dig om vad folk kommer tro/tycka? Om du är ängslig över vad folk tycker om dig är nog inte day date i helguld klockan för dig.:D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
ja vad tror du själv folk i gemen anser om ungdomar med guldrolex?
frågan är snarare, bryr du dig om vad folk kommer tro/tycka? Om du är ängslig över vad folk tycker om dig är nog inte day date i helguld klockan för dig.:D

Handlar nog mer om att de flesta (som jag träffat) inte tycker att guldklockor är särskilt snyggt, med undantag för män 45+ som gärna kör merca eller BMW.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det finns två regler.

1. Du får inte vara under 40 år.
2. Du får inte bära helgulds-Rolex med presidentlänk på arbetsintervju hos statlig myndighet.

Båda reglerna har ju redan brutits av forumedlemmar så listan är ju liksom onödig... så jag tycker att du ska köra på det du tycker är snyggt och värt...
Snack! Det som behövs är stil, stil och stil. En DD på president är Kung, funkar till allt.

Admin kan låsa tråden nu.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
snarare, vanliga människor lägger inte märke till vilken klocka folk har, oftast. men om de skulle råka lägga märke till det och vara medvetna om att det var en guldrolex för 50+ lax som satt på handleden skulle en större andel ha en åsikt i frågan.
Detta håller jag med om! Man får ganska ofta lite negativa vibbar av folk när dom inser vad det är man har på armen... Vilket är synd, tycker jag.
 
Topp