• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 22/2 !!!!!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kör vi!

Vi synkar dragningen av vem som vinner Longines Legend Divern från Uret http://www.uret.se med dragningen av Keno 1 den 22/2. Dragningen går av stapeln ikväll kl 18:55 och sänds i TV3.

Samtliga 70 kenonummer fördelas ut till deltagarna (några nummer är inte utdelade, dessa utgår).

Vid Kenodragningen dras 20 nummer, det första numret som matchar i passaroundlistan vinner klockan, de efterföljande 7 numren vinner tröstpris. Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer.

Prislista:
1:a pris: Longines (klockan)
2:a pris: Morgonrock Omega
3:e pris: Sportbag från Sinn
4:e pris: Anteckningsbok från Tissot
5:e pris: Keps från Omega
6:e pris: Keps från Doxa
7:e pris: Keps från Doxa
8:e pris: Travelcase från Omega

Nedan finns en lista med fördelningen av nummer. Jag vill att ni dubbelkollar att ni finns med på listan, finns ni inte med så skickar ni ett PM till mig ASAP och berättar det.

Om någon deltagare har synpunkter eller frågor rörande själva förfarandet är det läge att ta det med en gång, direkt här i tråden.

Listan:

https://klocksnack.se/stuff/passaround_LLD_rev.pdf


Alla redo?
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

PierreS skrev:
Första gången i hela mitt liv jag ens funderat på att ägna Keno en tanke :lol:
Och nu blir det 3 dagar i rad :eek:
Ooooh tack Pierre, jag hade helt missat den lilla detaljen att det var olika datum! Hade varit snyggt att skrika JAAAA och sen inse att man var på fel dag :)
 

PierreS

Cartier
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
PierreS skrev:
Första gången i hela mitt liv jag ens funderat på att ägna Keno en tanke :lol:
Och nu blir det 3 dagar i rad :eek:
Ooooh tack Pierre, jag hade helt missat den lilla detaljen att det var olika datum! Hade varit snyggt att skrika JAAAA och sen inse att man var på fel dag :)

Varsågod :D

Fan va surt o sitta hemma och skrika ÄNTLIGEN ala Gert Fylking för att sen inse att det var fel dag :lol:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Riktigt bra styrt! Thumbs up! Och jäklar så spännande det ska bli!

Kontrollfråga, kan man vinna 4st saker om man prickar in alla sina nr eller går det vidare till nästa nr?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Jaganata skrev:
Riktigt bra styrt! Thumbs up! Och jäklar så spännande det ska bli!

Kontrollfråga, kan man vinna 4st saker om man prickar in alla sina nr eller går det vidare till nästa nr?

Jag släpper den till panelen, men ingen långbänkdiskussion, det är free stuff vi pratar om, så snabb input och inga sura miner om vi väljer den enklaste vägen här. :)

Min åsikt är att vi ska köra principen att man kan vinna på alla sina nummer och rent teoretiskt vinna 4 saker. Det blir enklast.
 

berg35

Omega
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Det är bara 17 personer som fått nummer tilldelade och vi var 20 personer på passaroundlistan!!!!
Jag har inte fått något nummer tilldelat mig!!!PM är skickat till Denke
 

Rille

Rolex
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Jag beställde hem ett nato till longinesen ifrån Singular idag.. Hoppas tusan man vinner annars vet jag inte vad jag ska göra med de;)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

berg35 skrev:
Det är bara 17 personer som fått nummer tilldelade och vi var 20 personer på passaroundlistan!!!!
Jag har inte fått något nummer tilldelat mig!!!PM är skickat till Denke

Om du har en annan lista en jag så skicka den gärna. Vet att det bar lite strul. Ska självklart fixa nummer till dig också.
Kan du kolla din lista och se vilka du saknar så vore det ännu enklare.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Erik Jajamensan, olivetti och Oskarponken har heller inte fått några nummer....
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Denke skrev:
Jaganata skrev:
Riktigt bra styrt! Thumbs up! Och jäklar så spännande det ska bli!

Kontrollfråga, kan man vinna 4st saker om man prickar in alla sina nr eller går det vidare till nästa nr?

Jag släpper den till panelen, men ingen långbänkdiskussion, det är free stuff vi pratar om, så snabb input och inga sura miner om vi väljer den enklaste vägen här. :)

Min åsikt är att vi ska köra principen att man kan vinna på alla sina nummer och rent teoretiskt vinna 4 saker. Det blir enklast.


The more the merrier... Jag tycker man kan nöja sig med ett pris. Vinner man på första nr så är resten historia så att säga...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Nu kommer jag med mycket synpunkter här men:

Denke skrev:
...

Vid Kenodragningen dras 20 nummer, det första numret som matchar i passaroundlistan vinner klockan, de efterföljande 7 numren vinner tröstpris. Dras ett nummer som inte tilldelats så går priset till nästa möjliga tilldelade nummer.

Innebär således att jakob.dala har rejäl räkmacka eftersom alla nummer 69-80 så vinner han?

EDIT: My bad! Eftersom tre personer saknas i listan så blir ju alla nummer upptagna. No problemo!
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Gavve skrev:
Erik Jajamensan, olivetti och Oskarponken har heller inte fått några nummer....
Kan vi inte bara ge varsit bagageband till dem som tröstpris för att de inte fick några nummer? ;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

jakob.dala skrev:
OBS!

Jag tycker vi skjuter LLD dragningen till på torsdag då det visade sig finnas olika listor.
Vi reviderar listan och postar en ny snarast.

Vafan!!!! Hemma sjuk och detta har hållit mig vid liv under dagen hehe
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Gavve skrev:
Nu kommer jag med mycket synpunkter här men:
Innebär således att jakob.dala har rejäl räkmacka eftersom alla nummer 69-80 så vinner han?

EDIT: My bad! Eftersom tre personer saknas i listan så blir ju alla nummer upptagna. No problemo!
Det är nästa kenonummer som dras, inte nästa nummer i turlistan, om första nummret bommar blir det andra nummret som avgör förstapriset, det blir då de följande 7 som får tröstpris, eftersom 20nr dras bör alla 8 pris kunna få vinnare trots flera bommar.... om jag förstått det rätt!?

Om ingen har nr 55 och det ser ut som nedan så går förstapriset till den med nr 32
Keno_2Sept.jpg
 

Barda

Cartier
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
Gavve skrev:
Nu kommer jag med mycket synpunkter här men:
Innebär således att jakob.dala har rejäl räkmacka eftersom alla nummer 69-80 så vinner han?

EDIT: My bad! Eftersom tre personer saknas i listan så blir ju alla nummer upptagna. No problemo!
Det är nästa kenonummer som dras, inte nästa nummer i turlistan, om första nummret bommar blir det andra nummret som avgör förstapriset, det blir då "bara" 6 tröstpris, osv.... om jag förstått det rätt!?

Om ingen har nr 55 och det ser ut som nedan så går förstapriset till den med nr 32
Keno_2Sept.jpg

Låter rimligt tycke jag!

Blir det dragning ikväll eller blir det torsdag?
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

Barda skrev:
Låter rimligt tycke jag!

Observera att jag ej vet, såg nu att jag uttryckte mig ligt klumpigt. Min post var avsett att spegla hur jag tolkat det hela och en önskan om bekräftelse eller rättning från certifierad tävlingsledare. :)
 

max

Dancing Queen
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

@Denke 40min kvar, om jag förstått det rätt så blåste ansvarige @jakob.dala av detta då hela sida 2 på listan var missad? Text i topic, huvudpost och samlingstråd kanske skulle redigeras så vi slipper förvirring?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
@Denke 40min kvar, om jag förstått det rätt så blåste ansvarige @jakob.dala av detta då hela sida 2 på listan var missad? Text i topic, huvudpost och samlingstråd kanske skulle redigeras så vi slipper förvirring?

+1, 20 min nu
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: PASSAROUND - DRAGNING - LONGINES 19/2 !!!!!

max skrev:
@Denke 40min kvar, om jag förstått det rätt så blåste ansvarige @jakob.dala av detta då hela sida 2 på listan var missad? Text i topic, huvudpost och samlingstråd kanske skulle redigeras så vi slipper förvirring?

grattis Max! ;)
 
Topp