• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Shock GMW-B5000 (Stål-square)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
3EF55339-BD0F-406A-848B-2D4792D07BEA.jpeg

https://world.g-shock.com/asia-mea/en/products/origin/gmw-b5000/

Deltagare FULLT!
@Dixie
@Mikko L
@Sistakvarten
@Mathen
@_jonte
@Bamserud
@Nissenutz
@Kaizen
@TheTaleTeller
@NRE

Listan fylldes via Premium och Two watch Guys. Turordning styrs upp i Grupp-konversation och först ut är @Dixie
 

Writer136

Panerai
Kan iaf själv säga att efter ha ägt denna modell sedan releasen i maj förra året så är det här nog min favorit av alla klockor jag har.
Det är svårt att få till en bättre klocka än så här. Den har ju allt man behöver, inget jag inte haft nytta av än så länge, använder nog samtliga funktioner så som timer, tidtagning, larm, Bluetooth, världstid då jag jobbar i globalt företag osv. Visst den är väl dyr för att vara en G-shock men tycker den är prisvärd iom att den lär ju hänga med i många år och känns i princip oförstörbar. Att den drar till sig lite repor stör inte mig och skulle inte säga min är speciellt repig efter nästan ett och halvt års nästan dagligt användande. Sen denna gjorde intåg i min samling använder jag knappt mina automatiska divers. Lite synd men säger väl en del om hur bra jag tycker den här är.
Ett safirglas så hade den varit perfekt. Den kommande titanmodellen kan ju vara den ultimata G-shock en men prislappen något svår tycker jag men förmodligen värt det också om tänkt som keeper.
Titanmodellen med camomönster ser riktigt premium ut imho. Men härnäst suktar jag nog efter guldmodellen med negativ skärm. Den känns lagom vulgär.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Testveckan är över.
Jag har haft den konstant utan andra klockor in i mellan. Behaglig att bära osv men inte jättespännande. Står fast vid:

Mkt gläns, rackiga ändlänkar (hela länken glappar lite men det är ok pga länkbitsfästet med vanliga bandstift), missar knapparna hela tiden också. Men då är de skyddade iaf...

Sen är det i övrigt en helt okej vardagsklocka för den med lite större handleder. Blir ett litet tomrum under ändlänkarna men den bärs skönt ändå
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag hade en basic DW-5600 tidigare. Connectade aldrig med den klockan (om göteborgshumorn ursäktas) men den GW-B5600 jag skaffade för några veckor sen är det en annan sak. Tror jag blivit litet småkär i den så förväntningarna på denna är rätt högt ställda. Förväntar mig ingen roulekks eller ens MRG (som jag faktiskt ägt men nyligen sålt) men jag tror att den har förutsättningar för att bli en favorit. Nu ska jag bara justera till länken och koppla upp klockan mot min telefon och göra litet inställningar. Återkommer när jag är klar med det.
20191016_190310~2.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Nu har jag lyckats lägga till några länkbitar till armbandet. Ganska straight forward även om jag inte stött på lösningen med bandstift som håller ihop länken förut. Har man falukorvar till fingrar som jag är sånt alltid en utmaning, ha ha!
20191016_193718.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Efter ett dygn på armen känns stålisen riktigt bra tycker jag. Litet rassel och litet pling, men det är ju bara mysigt, eller hur? :) Bilden tog jag i morse.
20191017_080111.jpg
 
Topp