• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Steel GSTS110D-1A

karloscar

Cartier
2-Faktor
Då har har jag haft Stålisen några dagar nu. Kul att ha fått prova den! Hade jag själv köpt en? Nja..
Minus med klockan:
-Svåravläst, plottrig, måste trycka på ljusknappen för att se det digitala.
-Ganska mycket reflexer i glaset.

Plussidan:
-Robust och tålig, har inte lyckats åsamka den en enda skråma.
-Sitter bra på armen, inte särskilt topptung.

Ska bli kul att höra vad ni andra tycker om den. Imorgon vandrar den vidare till @SimondeVos.
Tack till @JaTack för att ha styrt upp detta!

image.jpeg

image.jpeg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Då har har jag haft Stålisen några dagar nu. Kul att ha fått prova den! Hade jag själv köpt en? Nja..
Minus med klockan:
-Svåravläst, plottrig, måste trycka på ljusknappen för att se det digitala.
-Ganska mycket reflexer i glaset.

Plussidan:
-Robust och tålig, har inte lyckats åsamka den en enda skråma.
-Sitter bra på armen, inte särskilt topptung.

Ska bli kul att höra vad ni andra tycker om den. Imorgon vandrar den vidare till @SimondeVos.
Tack till @JaTack för att ha styrt upp detta!

image.jpeg

image.jpeg
Kul med lite snöbilder :)
Hoppas att jakten har gått bra!
 

SdV

Omega
And so it begins... Första spontana reaktionen var: DJÄVLAR vad stor den är.
Hitintills har klockan överlevt kvällen med två ungar som utfodrats/matkrig, ett gemensamt bad och lite annat smått och gott. Till helgen blir det lite hårdare bandage.
DSC_0240.JPG
 

SdV

Omega
Länken är helt klart stabil. Den sitter ihop med bandstift, vilket ger ett respektingivande intryck. Dock så tycker jag att den är lite sladdrig, vilket iof alla länkar i denna prisklass mer eller mindre är.
 

SdV

Omega
Är ute och jagar med en annan idiot mitt i stormens gorms öga. Förkrigsdrillingen är laddad och thermosen är full med näringsriktig arabica, så livet känns rätt härligt ändå.

Imorgon ska klockan vidare på nya äventyr så om näste hen på listan kan skicka sin adress fixar jag det i morgon.
DSC_0273.JPG
 

Freddie L

Panerai
Och med lite perspektiv till @SimondeVos sista inlägg, hur i hela friden ska man kunna överträffa eller ens tangera det? "Klockan fick ta sitt första liv." En bastukväll, lite snöskottning (om vädret slår om) och knäck-kok känns plötsligt som en lite lam plan för Stålis vecka hos mig. Får tänka lite större och mer dramatiskt! :)
 
  • Like
Reactions: SdV

SdV

Omega
Det är väl så att det vi gör i detta livet som sedan ekar i oändligheten, för att citera en viss gladiator. Helt allvarligt tror jag att ett brutalt knäck-kok kan vara minst lika krävande som jakt och skytte. Kör hårt oavsett så blir det bra!

Nu är klockan på väg till @toftish och här bjuder jag på två bilder på liknade klockor i min ägo.

Suunto x-lander och Vintage g-shock

IMG_20151207_100740.JPG
IMG_20151207_100836.JPG
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Så där nu ligger stålisen på posten och väntar på nya prövningar.Vill inte direkt påstå att det har vart den mest händelserika veckan för den, mest barnlek och cykelturer men det har den klarat utan några som helst svårigheter.Så va tycker jag om klockan då.

Jag älskar den.
Klockan är stor och tjock men den sitter som ett smäck på armen. Jäkligt trevlig att titta på. Länken tycker jag är helt okej för en klocka i denna prisklass. Overall en riktigt bra beater.
Det ända som är lite negativt är väl att det digitala kan vara lite svårläst om man inte trycker in ljusknappen..
 

Freddie L

Panerai
Kul!

Barnlek kan ju vara rätt tufft för klockor, men det känns ju som att den här faktiskt kan "ge igen" på ett bra sätt! Några repor eller dings på klonerna?
 
Topp