• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD: Passaround - Longines HydroConquest

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena KS!

Jag körde en anmälan till en Oris Aquis passaround igår men det verkade inte vara av stort intresse. Idag testar jag med något billigare, men ändå roligt, nämligen en Longines HydroConquest. Den finns i olika utföranden. Vi som testgrupp bestämmer oss sedan vilken färg vi vill ha. Klockan inhandlas genom Klockmaster Fältöversten och skickas sedan vidare för test till 25 personer som får ha klockan i en vecka vardera. Efter det sker en utlottning.
Refnr: L3.742.4.56.6 (Svarta)
Mer om klockan: https://www.longines.com/watches/hydroconquest/l3-742-4-56-6
1496980169872237848.jpg


Antal platser: 25

Pris: 325:- per person

För att delta PMar du mig. Dock är det är först när du Swishat som ditt deltagande är bekräftat. Om det uppstår problem med din period (alltså om du vill byta vecka pga resor eller annat) så kan det säkert ordnas.
  • Det är först till kvarn som gäller
  • Deltagarna testar klockan i högst en vecka och därefter skickas den vidare till nästa person (adress får du av mig). Klockan ska skickas som Rek, och detta står deltagarna för.
  • Varje deltagare uppmanas att skriva några rader om klockan (ett exempel är för och nackdelar) i den här tråden med bilder på klockan.
  • Efter att alla 25 personer haft klockan i en vecka vardera ska klockan skickas tillbaka till mig och därefter utlottas slumpmässigt till en av de 25 deltagarna.
För att få delta vill jag gärna att du är en aktiv medlem med ett antal inlägg. Det skulle inte skada med en referens eller två i din Good-Guy tråd heller.

Lite fler bilder (vissa av dessa är på den äldre modellen då det var svårt att hitta bra bilder på den nya, men det är givetvis den nya som vi ska ha passaround på!)
longines-hydroconquest-automatic-41mm-24.jpg
hydroconquest.jpg
Longines-Hydro-Conquest-00008.jpg
 

Bilagor

  • L37424566.jpg
    L37424566.jpg
    76.5 KB · Visningar: 94
  • hydroconquest-L3.742.4.96.6-320x658.png
    hydroconquest-L3.742.4.96.6-320x658.png
    40.6 KB · Visningar: 91
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Edit: Strindberg är en klant och tittade på fel modell på Uret. Bortse från mitt prisexempel nedan. Förlåt @TobiasD .

Jag gillar ditt initiativ (även det med Orisen), men undrar om du inte borde försöka komma ned i pris något?
Om du har en PA med 20 platser á 450 pix så säger lågstadiematten att klockan kostar 9K. Uret säljer samma klocka för 7300, kanske köpa där i stället?
Eller- bättre! - gå till din lokala AD, förklara läget och höra om de vill göra en specialdeal?

Att betala 450 för en vecka med en klocka som är rätt vanlig i nästannyskick och som kostar 7300 nu känns inte attraktivt för mig. Men, det känns intressant för minst 4 personer, så jag kan ha fel.
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar ditt initiativ (även det med Orisen), men undrar om du inte borde försöka komma ned i pris något?
Om du har en PA med 20 platser á 450 pix så säger lågstadiematten att klockan kostar 9K. Uret säljer samma klocka för 7300, kanske köpa där i stället?
Eller- bättre! - gå till din lokala AD, förklara läget och höra om de vill göra en specialdeal?

Att betala 450 för en vecka med en klocka som är rätt vanlig i nästannyskick och som kostar 7300 nu känns inte attraktivt för mig. Men, det känns intressant för minst 4 personer, så jag kan ha fel.
Jag förstår hur du menar, klockan kostar 8800 på uret så jag vet inte vad som blivit fel där. Hos min lokala AD kunde jag få ner det till 9000 från 10000 för att de är ganska små. Jag har alltid gjort affärer via dem. Men jag skulle kunna fråga uret som är större (och har råd att gå ner i pris) och återkomma. Då sänker jag priset.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag förstår hur du menar, klockan kostar 8800 på uret så jag vet inte vad som blivit fel där. Hos min lokala AD kunde jag få ner det till 9000 från 10000 för att de är ganska små. Jag har alltid gjort affärer via dem. Men jag skulle kunna fråga uret som är större (och har råd att gå ner i pris) och återkomma. Då sänker jag priset.
Hm, jag tittade på fel ref... Rookie mistake :/ .
Anyways tror jag att det upplevs som för hög summa/vecka. Kanske förlänga PA:n med ett par veckor, om intresse finns?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hm, jag tittade på fel ref... Rookie mistake :/ .
Anyways tror jag att det upplevs som för hög summa/vecka. Kanske förlänga PA:n med ett par veckor, om intresse finns?
Hm, ja möjligtvis, som sagt kontaktar jag Uret och frågar om en specialdeal. Annars skulle vi kanske kunna förlänga. Tack för feedbacken :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har bytt dealer till en AD, Klockmaster Fältöversten. Det blir dyrare, men den extra tusenlappen står jag för :) Känns bättre att inhandla från AD än en gråhandlare ;)
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har aldrig haft en Longines och har heller inte funderat på att köpa en. Däremot testar jag gärna på det här sättet.

Räkna in mig :)
 
Topp