• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD: Passaround - Longines HydroConquest

VioletBread

Cartier
2-Faktor
90501AF3-C88B-412E-AC70-EC9B676B44ED.jpeg
Sådärja! Då var den på plats! Spontant känns den ju grymt bekväm!
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Gillade den redan från början, och efter en dag på armen så måste jag säga att den fortfarande växer på mig! Trodde den skulle kännas för stor pga kronan och kronskydden, men än så länge har det inte varit något problem!

Svarta tavlan ser bra ut mot eftermiddagskaffet också!
F80E5A26-AB29-46FC-8924-FBE17135186D.jpeg
 

tdxface

Breitling
En mindre helt enkelt. Beror väl också helt på vilken typ av klocka du vill ha, sport? Dress? Quartz? Mekanisk?
Tänkte mig en mer dressad modell som kan vara snygg till kostym osv, och helst mekanisk. Vilken storlek skulle kunna sitta bäst för gillar inte för små klockor men när man kommer upp i ca 42mm så finns det en risk för att det kan se för stor ut
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte mig en mer dressad modell som kan vara snygg till kostym osv, och helst mekanisk. Vilken storlek skulle kunna sitta bäst för gillar inte för små klockor men när man kommer upp i ca 42mm så finns det en risk för att det kan se för stort ut
Hm, det finns en snygg Heritage conquest eller flagship tror jag som är 40mm. Borde vara en bra balans.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tänkte mig en mer dressad modell som kan vara snygg till kostym osv, och helst mekanisk. Vilken storlek skulle kunna sitta bäst för gillar inte för små klockor men när man kommer upp i ca 42mm så finns det en risk för att det kan se för stor ut
Longines Precense finns i både klassiska 33mm och som Precense La Grande Classique 38,5mm. 6mm hög
Heritage Flagship är 39 ,en har lite längre luggar. Jag har båda (38,5 och Flagship) och dom sitter fint på mina ca 17,5cm Men som vanligt är det testa som gäller. Tycker personligen Precense är väldigt clean och elegant till kostym
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Vad för olika longines modeller finns det som sitter bra på en vrist som är emellan 16-17 cm?
En mindre helt enkelt. Beror väl också helt på vilken typ av klocka du vill ha, sport? Dress? Quartz? Mekanisk?
Kolla gärna min instagram. Jag har handledsomkrets på runt 16.5 cm och har två Hydroconquest (en stor och en liten), två Heritage Conquest, en St Imier, en Column Wheel Chronograph och en Conquest, den sistnämnda något mer kvinnlig dock...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Eftersom jag skickat vidare klockan efter en vecka på armen tänkte jag skriva några rader om mina intryck!

Kan ju börja med det postiva och säga att jag gillade den mer än väntat. Tänkte att den skulle vara för stor med sina 41mm + kronan och kronskydden, men den satt ändå bra på armen. Tavlan var riktigt schyst irl, den var snygg och funktionell som passade sig till det mesta.

Vad jag inte gillade med klockan var claspen som kändes för tight att öppna, och med lite väl få mikrojusteringar. Lumen var väl inte heller något att hurra över.

I sin helhet uppskattade jag Longines Hydroconquest, den kändes välbyggd och det som låg på minussidan var väl inget större i sammanhanget.

Ska bli kul att höra vad resten av er tycker!
 
Topp