• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

M.U

Rolex
Ja så då var det dags! Mycket sades i förra recensionen som fångade det mesta så tänkte endast lägga till min egna minus/plus sida :)

Första tanken när jag slog på den på handleden var TUNG! 165g vägde rackarn (om jag inte minns fel) kändes väldigt robust och stor! Gummit kändes bra på handleden och tyvärr kändes låset lite för stort.. När patinan börja komma så lossade grön färg (beläggningar?) Som färgade av sig på diverse. (Se bild)

20140905_173726.jpg


Förutom det plus att vridningen var lite lätt så gillar jag klockan! Skönt att känna att man har något på handleden :)
 

Onelund

Rolex
läckra bilder David

Vad är ditt intryck av färgen på tavlan? jag diggar uret i stort sett, enda invändningen är färgen på tavlan,kanske ändrar mig när jag ser den irl
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Då var några dagar med denna puck över!
Det är en stor klocka jämnfört med vad jag är van vid. Har egentligen inget emot stora klockor av princip men med tanke på det sladdriga gummit gled den en hel del om man inte spände åt den riktigt tajt. Fasningarna på bandhornen gör att den inte ser så stor som den känns.
Första gången jag testar brons och det är faktiskt coolt. Gillar tavlan…kanske för att index påminner lite om ett annat märke. Bra crispighet i intrycket när man tittar genom glaset!
Cool klocka men inget jag kommer att köpa.
Nu är den snart hos Aqua!
GrWyIIX.jpg
 

Onelund

Rolex
Då var några dagar med denna puck över!
Det är en stor klocka jämnfört med vad jag är van vid. Har egentligen inget emot stora klockor av princip men med tanke på det sladdriga gummit gled den en hel del om man inte spände åt den riktigt tajt. Fasningarna på bandhornen gör att den inte ser så stor som den känns.
Första gången jag testar brons och det är faktiskt coolt. Gillar tavlan…kanske för att index påminner lite om ett annat märke. Bra crispighet i intrycket när man tittar genom glaset!
Cool klocka men inget jag kommer att köpa.
Nu är den snart hos Aqua!
ska bli spännande att se om den hunnit bättra på sin bronspatina innan den hamnar hos mig, dröjer dock en evighet känns det som.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Vill bara upplysa om att när jag fick klockan så var locket till lådan trasigt, kan vara bra för alla att veta innan vi kastar skit på Posten :)
 

nydde

Omega
Tråkigt på lådan, men den får ju resa Sverige runt.. :) Alltid lika kul att få ett nytt kapitel av klockans resa. Ser fram mot nästa uppdatering!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Klockan har ju även varit hos mig några dagar.

Första intrycket var att det var en bastant jävel till klocka, men allt eftersom timmarna på armen förflöt kändes den inte så stor längre. Egentligen en ganska grotesk klocka, men samtidigt var det något med den som skapade ett habegär... kan inte riktigt sätta fingret på det.
Brons är coolt, så enkelt är det. Kvalitén kändes bra och jag gillade boetten. Likt ploppen så ser den bättre ut på armen än den borde göra, speciellt då jag inte har några skogshuggarhandleder.

Bandet däremot gillade jag inte alls, sladdrigt och som andheg skrev så var jag tvungen att spänna åt det riktigt ordentligt för att klockan inte skulle dansa tango på handleden.

summa sumarum: en oväntat bra upplevelse, även om det inte är ett givet köp.


(lyckades radera bilderna så jag får hänvisa till tidigare postade bilder :bag: )
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Första intryck ,
Gillar storleken och bärs bra trots vikten.
(Har ca 19.5cm handleder)
Jag gillar casen och bakstycket.
Även det kupade glaset funkar fint.
Har saknat en klocka med bra lume ,har en dotter på 1.5 år o då är det bra att kunna kolla tiden på natten.

Tycker dock att tavlan är lite platt o tråkigt, det som det sämsta är känslan i vrid-ringen och kronan ,sladdrig är bara förnamnet.

Bilder kommer!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Bumpar med lite bilder på dom sakerna som jag uppskattar med klockan ,
Utseendet och funktionen på spännet ,
Utseendet på gummit(tycker det är för mjukt och för mycket stretch - tänk gummiband)
Utseendet på krona och dykringen (absolut inte funktion - sladdriga som fan)
image.jpg

image.jpg


Om jag skulle komma med förslag på förbättringar så är det mindre sladdrig krona/ring
Mer spännande tavla ,kanske patinerad mässing ,gjuten med lite porer kanske..
Jag tycker även att man kan begära mer än 200meter vattensäkerhet av en modern dykare.
Lumen är inte super vilket jag även tycker man kan begära av en nästan ny klocka i denna stil.
 

V

Cartier
Kul att det rör på dig och bra jobbat Ako med bilder och info.
Det är verkligen delade bud på intrycken av klockan så jag ser fram mot att provköra den själv.
 
Topp