• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

jabla

Sarlacc
Verkar tåla vatten...

WP_20141016_004.jpg
 

jabla

Sarlacc
Idag var det dags för farväl. Varsin öl att dränka (mest symboliskt för mig) sorgen i och sedan träfrack för Makara samt paketinslagning för min del. Den stannar i Skåne någon runda till innan den skickas norrut.

WP_20141014_010.jpg


Återkommer med en summering av mina intryck.
Ta väl hand om den Kejsaren :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Idag var det dags för farväl. Varsin öl att dränka (mest symboliskt för mig) sorgen i och sedan träfrack för Makara samt paketinslagning för min del. Den stannar i Skåne någon runda till innan den skickas norrut.

WP_20141014_010.jpg


Återkommer med en summering av mina intryck.
Ta väl hand om den Kejsaren :)


Järngrogg?

Denna typen av bild kallas nu mera "jablansktfoto" ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ser fram emot att köra den. Har ett annat ur på ingång, men såhär i ubåts-jakt-tider kan det vara bra med en rejäl dykare!

Skall försöka vara lika aktiv som jabla
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Uthämtad, skickade min bättre hälft.
Öppnad och på armen. Sitter tyvärr med lite kvällsjobb, så hinner inte skriva mer.

Men... Det är en riktigt stor och tung klocka. Väldigt skönt gummi tycker jag. Inge vidare känsla i bezeln. Jag skulle nog hävda gatantifel då den återfjädrar ca 3-4 minuter...

Lådan har klarat frakten efter jabla lagning. Kul!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

nydde

Omega
Uthämtad, skickade min bättre hälft.
Öppnad och på armen. Sitter tyvärr med lite kvällsjobb, så hinner inte skriva mer.

Men... Det är en riktigt stor och tung klocka. Väldigt skönt gummi tycker jag. Inge vidare känsla i bezeln. Jag skulle nog hävda gatantifel då den återfjädrar ca 3-4 minuter...

Kul att klockan reser vidare, bezeln är som sagt i förutsättningarna under all kritik. Makara vet också om det och en fix är
på gång för att lösa det på samtliga klockor.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kul att klockan reser vidare, bezeln är som sagt i förutsättningarna under all kritik. Makara vet också om det och en fix är
på gång för att lösa det på samtliga klockor.

hade för mig det...
Jag passade på att fråga min hustru vad hon tyckte. "Oj va stor den är". Jag håller med, den är stor...

Återkommer under morgondagen. Jag tvingas låta min nya Sinn ligga i Lådan i morgon... Den behåller jag ju när makarna vandrar vidare...
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste säga att jag inte var särskilt imponerad av klockan när tråden startades.
Men efter att ha följt tråden en stund så känns den mer och mer intressant och ett rätt kul alternativ av t.ex en Panerai. jabla hur upplever du skillnaden mellan makaran och Rolex YM Med rubber B? ;)
 

jabla

Sarlacc
Jag måste säga att jag inte var särskilt imponerad av klockan när tråden startades.
Men efter att ha följt tråden en stund så känns den mer och mer intressant och ett rätt kul alternativ av t.ex en Panerai. jabla hur upplever du skillnaden mellan makaran och Rolex YM Med rubber B? ;)
Stor skillnad,Makaran är mycket klumpigare.
 
Topp