• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Så var snart min tid med makara octopus över. Jag skall sammanfatta mina tankar när jag sitter vid en dator... En bild från dagens samkväm med monstret.
image.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Började dagen med mys och hunddräggel:
2014-10-30 08.15.49.jpg


Och avslutas med korv och Chilisås:
2014-10-30 19.24.19.jpg


Gillar robustheten i klockan och kronan ser lika robust ut som resten:
2014-10-30 19.24.42.jpg


Formen är lite speciell men det är bara trevligt.
2014-10-30 19.25.19.jpg


Klockan känns fortfarande rätt stor och glider upp över handledsknölen hela tiden. Hade den inte glidit upp så hade den helt klart känts bättre. Men jag gillar den när den sitter som den ska. Egentligen känns den inte så stor när den inte glider upp över knölen. Mina handleder är inte supersmå och klarar av den rätt bra när den sitter som den ska. Jämförde med en PO XL på jobbet och då kändes den lagom i storlek :)

Jag älskar dock färgen på den och skulle verkligen kunna tänka mig en klocka av detta materialet på heltid.
 

Onelund

Rolex
bah hur länge dröjjer det egentligen innan jag får dränka klockan i dräggel o hönsskit? Tror fasen jag var sist på listan, tur det...
 

CLT

Rolex
Min vecka med Makaran är nu över. Jag ska erkänna direkt att jag inte varit så jätte imponerad utav klockan när jag sett den på bild.. Men passaround är ju alltid kul!

Vid första anblick är det ett monster. Men på armen gör den sig mer rättvis, den känns absolut inte så stor som den ser ut. Faktiskt riktigt skön på armen.

Boetten har riktigt fina former och är väldigt gedigen. Men som alla vet så är bezeln katastrof. Riktigt vinglig och lätt vriden. Går att vrida tillbaka TRE "sekunder". Det drar ner hårt på omdömet. Men tydligen ska väl nått åtgärdspaket vara på G.

Det jag gillar absolut minst på klockan är tavlan.... Jag och den bruna färgen går inte ihop. Och tycker inte att bronset och tavlan heller gifter sig. Det blir lite för lika. Den gröna som nydde också köpte tror jag är betydligt bättre!

Och hur kan man bygga en monster dykare som bara tål 200M? För mig är det obegripligt. Saknar även datum, tror både det skulle se bra ut och väcka tavlan lite.

Gummit är ett utav det bästa jag någonsin provat. Bättre än alla Rubber B, Iso och liknande jag testat.

Helhets bedömningen är väl att det är en prisvärd beater men tyvärr inget jag kommer att köpa i framtiden.

Och nu, efter all tråkig text. BILDER!

Makaran bowlar
DyXp1ba.jpg



Makaran dricker IPA!
PhjPam8.jpg



Makaran ger blod. (Innan alkoholen)
wI7JOET.jpg



Makaran plockar ur discodiskmaskinen.
VdFdPsM.jpg


Så kul har vi haft det den här veckan! Och snart ses vi igen.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
... Och snart ses vi igen.


Så säker på att du kommer vinna utlottningen? ;)
Håller helt med om gummit, kändes riktigt bra. Men så är det rätt tjockt och brett med.

Har två bilder till från min vecka som jag kan dela med mig av:
2014-11-01 22.39.23.jpg


Sista hunden, min gamla dam, ville inte tillföra någon patina till Makaran på bild. Det här var den bästa bilden på henne och klockan(ursäkta suddigheten.. Jäkla höst):
2014-11-02 04.02.42.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
20141119_091728.jpg

Några dagar efter att klockan lämnat är det dags att sammanfatta mina intryck.

Jag borde älska den.

Materialet är så vackert. Älskar brons.
Bezeln är skitsnygg (om än fruktansvärt sladdrig) särskilt i symbios med det välvda glaset.
Boetten är annorlunda och kul.
Gillar verkligen gummit också, kanske något mjukt men inget som eg påverkar, med det tooliga bastanta bronsspännet som funkar perfekt till boetten.
Tavlan fungerar perfekt till bronset.

Men...
Den är för stor och den bärs ännu större.
Kronan skär in i min stackars hand. Den är snygg men vass. Hur den än placeras på handleden så glider den ner och skaver.
Även kanterna på boetten känns vassa.
Datum skulle jag vilja ha. Dels för att det är praktiskt, men mest för att få det att hända lite mer. En skitsak visserligen.

Summan är att jag vill ha en bronsdykare men makaran skulle behöva krympa ett par mm för att vara ett alternativ för köp.
Att vinna den är ju däremot en annan sak.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
20141119_091728.jpg

Några dagar efter att klockan lämnat är det dags att sammanfatta mina intryck.

Jag borde älska den.

Materialet är så vackert. Älskar brons.
Bezeln är skitsnygg (om än fruktansvärt sladdrig) särskilt i symbios med det välvda glaset.
Boetten är annorlunda och kul.
Gillar verkligen gummit också, kanske något mjukt men inget som eg påverkar, med det tooliga bastanta bronsspännet som funkar perfekt till boetten.
Tavlan fungerar perfekt till bronset.

Men...
Den är för stor och den bärs ännu större.
Kronan skär in i min stackars hand. Den är snygg men vass. Hur den än placeras på handleden så glider den ner och skaver.
Även kanterna på boetten känns vassa.
Datum skulle jag vilja ha. Dels för att det är praktiskt, men mest för att få det att hända lite mer. En skitsak visserligen.

Summan är att jag vill ha en bronsdykare men makaran skulle behöva krympa ett par mm för att vara ett alternativ för köp.
Att vinna den är ju däremot en annan sak.

Själv tycker jag nu när jag fått smälta klockan lite att materialet var väldigt trevligt. Men håller med dig om storleken, den satt mycket finare på pappas handled. Hade jag vunnit passarounden så vet jag vad han skulle få i julklapp (eller sen julklapp snarare) :)

Jag upplevde dock inte att den skar in i handen, trist egenskap men får försvara den med att den i alla fall sparade min hand smärtan.

Kul hur som att se lite aktivitet i tråden!
 

jabla

Sarlacc
Verkar som de flesta inklusive mig är överens om att den känns för stor och att bandet är lite för gummibandigt. Att vridringen är ranglig tycker nog alla.
Synd på en annars trevlig klocka i ett roligt material.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp