• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Monchard

JohnMonchard

Silver
2-Faktor
(Detta är en re-post / re-start av den passaround som blev flyttad för ngn månad sedan)
Passaround Monchard!

Som utlovat i "Microtråden" så har det blivit dags för en passaround av våra nya modeller. Vi tänkte skicka ut en "Trenchhunter" och en "Oceantimer", båda 38mm vintageinspirerade klockor med plexi-dome för periodkorrekt känsla. Klockorna drivs av ett Ronda Quartz "two-hander"-verk, så ingen tickande sekundvisare eller datum.
Klockorna ligger på 1,995kr i "standardutförande" (single pass "Nato" på Trenchhunter och svart läder "croco" på Oceantimer).

Tanken är att skicka ut Trenchhuntern för sig och Oceantimern för sig, så skriv upp ert intresse för vilken ni vill klämma på, vill man gärna klämma på båda så skriver man upp sig på båda. Med i "passaround-paketet" kommer även extra straps medfölja, samt ett enkelt bandbytarverktyg, detta så ni får en känsla för våra olika band och hur klockorna upplevs på dessa.

Vid fyllda intresselistor kommer jag skapa en PM-tråd där vi kan ta evt. frågor samt andra detaljer som skick-ordning osv.

Efter passarounden är klar kommer båda klockorna lottas ut till två medlemmar som varit med. Lottningen blir just en lottning, för att alla, oavsett fallenhet för kameran eller tangentbordet, skall kunna spela på samma villkor.

Ni som har varit med i passarounden men ej har tur i utlottningen kommer få en ”passaround-deal” om ni vill köpa en klocka, ni får en klocka för 1700kr jämnt och fri frakt. (1995kr – forumrabatt – passaroundavgift och lite till – frakt som ni betalt iom passaround).

Reglerna för passarounden är enkla:
  • 12 platser per klocka
  • 75kr per person & klocka
  • Minimum 100 inlägg för medverkan
  • Man har klockan max en vecka, sedan är det nästa persons tur
  • Spårbar frakt mellan medlemmar (adresser löses medlemmarna emellan och enl. den lista som upprättas i PM-tråd)
  • För att vara med i utlottningen skall man skriva ett kort omdöme samt ta lite bilder.
Intresselista (jag fyller på här allt eftersom!)
(Detta är de som anmälde sig vid förra uppläggningen av intresseanmälan, vill någon av de som anmält hoppa av, let me know!)

Trenchhunter:

1. @FreakyLeo
2. @Remofflan
3. @MarkoM
4. @Azaz
5. @Lord_tito88
6. @Crispie
7. @TerryTee
8. @Lindellc
9. @Birchgrove
10. @NRE
11. @Hjelm
12. @Skiddie

På väntelista:

1. @Hawkeye
2. @URsinne
3. @Silverglantz

Oceantimer:
1. @Remofflan
2. @moggec
3. @KXII
4. @Marcus
5. @Skiddie
6. @MortenH
7. @thewordfox
8. @Staben
9. @parasec
10. @URsinne
11. @Kalvin
12. @Derix

Mvh,
John

Front pic KS IG.jpg

Senast ändrad:
Hur anmäler man sitt intresse, här eller via pm?
Länge sen jag var med på nåt sånt här... Oceantimer verkar finnas plats på så det kan vara intressant men om det finns plats på Trenchhuntern kan jag vara med på den istället. Men preliminärt Oceantimer då.

Jag har ångrat mig efter allt postande av bilder på THn i microtråden så är det den jag vill testa om någon, sätt upp mig på reservlistan där och plocka bort mig på OTn :)

Tillbaka
Topp