• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

Sjobedan

Rolex
Nu är det dags! Efter en lång och otålig väntan men med stort tålamod från alla deltagare har klockan så äntligen ankommit sin första destination på sin resa genom Sverige. Vi börjar resan hos mig, i Skåne.

Fick ett mail tidigt igår om att ett paket fanns att hämta på min lokala ICA. Typiskt nog så befann jag mig på jobb som ligger på andra sidan sundet (Danmark) och hade inte möjlighet att hämta det förrän sent igår.

Efter en lång resa hem, begav jag mig mot butiken för att plocka ut klockan tillsammans med sambo och vår dotter.
Strax efter uthämtning och diverse småköp så satte vi oss utanför butiken för att äta lite glass och ha en paketöppning.
Men paketet var så jäkla stort och som ni ser nedan så förstår ni kanske varför jag bara öppnade tejpen för att konstatera att detta fortsätter vi med hemma...

Ett stort jäkla paket... Välpackat dock!
IMG_0392.JPG

IMG_0393.JPG


Nej vi äter glass istället och så går vi hem.

Och efter lite vardagsbestyr så jäklar!

Vilken låda!! Inte Omega klass i val av material och ytskikt, men ändock en riktigt fin låda som har tyngden på sin sida. (ni kommer att förstå vad jag menar...)
IMG_0424.JPG


Instruktionsboken låg i botten, tjock som tusan. Häri låg Certet. (det kommer att ligga kvar hos mig tills passarounden är avslutad för att sedan skickas med klockan)
IMG_0425.JPG


Här är den!! Märkligt nog helt utan plast(?!) Återigen, väldigt fin låda!
IMG_0427.JPG


Här sida vid sida med sin nästkusin från Asien. (tillsammans med certet)
IMG_0428.JPG


Casebacks
IMG_0429.JPG


Och så till sist! Ett wristshot i kvälls solen! I love it.
IMG_0431.JPG


Njae, kanske inte helt till sist då... Fick ju bli ett imorse på den första passaround dagen när jag var på väg till jobb.
IMG_0436.JPG


Lite info om klockan då.
CASE
Shape : Round
Material : Stainless steel
Glass : Scratch-resistant sapphire crystal, with several layers of anti-reflective coating on the underside
Case Back : Screw-down case back
Dimension : Ø 42.00 mm
Water Resistance : Water-resistant to 30 bar
Case Specificities : Internal turning diving flange
Case Specificities : Screw-in crown
DIAL AND HANDS
Color : Black lacquered polished
Hour markers : Painted indexes, with Super-LumiNova ®
Hands : Silvered polished hands, with Super-LumiNova ®
MOVEMENT AND FUNCTIONS
Caliber : L633, Self winding mechanical movement beating at 28'800 vibrations per hour and providing 38 hours of power reserve
Function : Hours, minutes, seconds and date.
BRACELET
Bracelet Material : Synthetic strap
Bracelet Color : Black
Buckle : With buckle

All info ovan är tagen från - https://www.longines.com/#!/watches/heritage-collection/l3-674-4-50-0


Mina första intryck då?
Klockan känns större än sina 42mm, men jag tror att det har lite med luggarna att göra.
väldigt trevlig att se på.
Funkar till det mesta i klädesväg.
En förhållandevis anonym klocka som utstrålar kvalitet.
Bandet är lite stelt men det ger nog med sig med tiden.

(Jag väntar på två straps som ankommer på måndag, men då är jag och LLD i Bergen så det lär inte blir några nya band förrän på onsdag)
Bandbytarverktyget har kommit, och är redo att användas! Tack för en smidig affär @Josef B

I övrigt så vill jag tacka uret.se som ställde upp ännu en gång och ordnade ett kanonpris på klockan åt oss.
Med ett litet minus för den utdragna leveranstiden.

Så med detta vill jag bara säga att, nu är Passarounden igång!

Mycket nöje.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jättebra styrt Sjöbenet! Även du har ju haft en ängels tålamod. Den där nissen på uret.se har ju inte varit så kul att ha och göra med. Jag är glad att du har orkat jävlas med allt detta!
Bra jobbat, nu kör vi!
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygg klocka! Bandet ser dock inte ut att passa klockan särskilt bra eller är det bara jag?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Riktigt snygg klocka! Bandet ser dock inte ut att passa klockan särskilt bra eller är det bara jag?
Min erfarenhet är att många band ser snygga ut på bild när klockan inte sitter på handleden. På handleden kommer den allra bäst till sin rätta med zulu/nato dock. Som jag ser det för att den är såpass "lång" med luggarna att nästan alla band "försvinner" lite grand och inte formar sig så snyggt om man inte har mega-handleder.
IMG_1147.JPG
Hamnar nästan alltid på detta bandet fast jag inte är jätteförtjust i "flärpen".
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Min erfarenhet är att många band ser snygga ut på bild när klockan inte sitter på handleden. På handleden kommer den allra bäst till sin rätta med zulu/nato dock. Som jag ser det för att den är såpass "lång" med luggarna att nästan alla band "försvinner" lite grand och inte formar sig så snyggt om man inte har mega-handleder.
IMG_1147.JPG
Hamnar nästan alltid på detta bandet fast jag inte är jätteförtjust i "flärpen".
Riktigt snyggt med den färgen på bandet! Har kollat runt lite och såg någon som hade beige band vilket var riktigt najs också.
 
Topp