• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

  • Omröstning

    Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

    Röster: 25 75.8%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Då var det dags för passaround! 🥳

C396.gif


I den här tråden kan ni lägga upp bilder och tankar om klockan. Det behöver inte vara några seriösa reviews utan tanken är att detta blir mer en rolig och avslappnad passaround där vi i slutet slumpvis lottar fram en vinnare. 😃 Återigen stort tack till er som är med! Tillsammans drog ni in 3700kr till BCF och BRIS.

Deltagare i ordning med start 11/1:
1 @Crane
2. @Enrico
3. @A.Edfalk
4. @Dbrasco
5. @Tigerrrr
6. @Casual Bum
7. @Scaramanga
8. @Affe
9. @Remofflan
10. @Grummel
11. @parasec
12. @OskiP
13. @Maxer
14. @MrIzoard
15. @Derix

Nummer inför utlottning:
1. @A.Edfalk
2. @parasec
3. @Crane
4. @parasec
5. @OskiP
6. @Derix
7. @Casual Bum
8. @Crane
9. @MrIzoard
10. @Remofflan
11. Välgörenhet
12. @Grummel
13. @Casual Bum
14. @Dbrasco
15. @Grummel
16. @MrIzoard
17. Välgörenhet
18. @Affe
19. Välgörenhet
20. @OskiP
21. @Dbrasco
22. @Remofflan
23. @Scaramanga
24. @A.Edfalk
25. @Tigerrrr
26. @Tigerrrr
27. @Scaramanga
28. @Derix
29. @Enrico
30. @Enrico
31. Välgörenhet
32. Välgörenhet
33. @Affe
34. @Maxer
35. @Maxer

(Meddela mig snarast om ni behöver byta plats så får vi se om det går att lösa. Det kanske krockar med OWG March bl.a.)

Riktlinjer:
När man haft klockan i 5-7 dagar (kortare om man vill) packar man den snyggt och prydligt i samma kartong som den kom i och skickar till nästa deltagare på listan ovan. Den skall skickas spårbart med Postnord vilket bör kosta 63kr. Adress till nästa på listan löser ni själva via PM men meddela även mig så snart klockan är skickad till nästa person så att jag kan följa den med.

Bakgrun:
Detta är alltså en limiterad utgåva av Seiko SRPF71K1 om totalt 6500st. Koockan är baserad på karaktären Gaara från den mycket populära mangaserien Naruto.
Ni som har bättre koll på detta får gärna fylla på med info i tråden.



20210110_104453.jpg

20201230_202033-01.jpeg
20201230_202405-01.jpeg


Ha det så roligt och posta gärna mycket i tråden och på andra delar av KS! 😃[/USER]
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Ser väldigt fin ut. Ska bli kul att bära den en vecka. Jag bör hamna på sista veckan i #owgmarch, men bara tre dagar så gissar att det blir senare eftersom postgången adderar nån dag eller två per deltagare. Dessutom brukar jag inte klara en hel månad. ;)

Väl mött på passarounden!

P.S. Är det spikat med omröstning? Jag föredrar – röstar på! (pun intended) – lottning, där alla deltagare ska ha i alla fall postat några bilder och skrivit en recension så klart.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tack! Ser väldigt fin ut. Ska bli kul att bära den en vecka. Jag bör hamna på sista veckan i #owgmarch, men bara tre dagar så gissar att det blir senare eftersom postgången adderar nån dag eller två per deltagare. Dessutom brukar jag inte klara en hel månad. ;)

Väl mött på passarounden!

P.S. Är det spikat med omröstning? Jag föredrar – röstar på! (pun intended) – lottning, där alla deltagare ska ha i alla fall postat några bilder och skrivit en recension så klart.
Du kan säkert räkna på ett antal dagar som du säger!

Gällande sättet att utse en vinnare valde jag omröstning för att det ska bli aktivitet i tråden, risken är annars att den blir lite trist! Jag är öppen för att lotta ut den med beroende på vad ni andra säger. För mig är det viktigast att ni tycker att det är roligt och att det blir lite aktivitet som sagt. Vi kanske kan ha en omröstning gällande det?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan va kul! Ser vi fram emot att få testa, och det känns väl som en självklarhet att man ska posta bilder och skriva en recension på den aktuella klockan!

När det kommer till vem som ska vinna klockan, så tycker jag personligen att det är slumpen som ska avgöra det! Typ att man väljer två nummer till LOTTO dragningen. Mest rättvist att göra så, är lätt att medlemmar har sin/sina favorit/favoriter och röstar mer med hjärtat. Och i och med det, inte gillar någon annan medlems bilder, recension och där av, inte lägger en ärlig röst, trots att deltagaren kanske skulle vara värd den.
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tack! Ser väldigt fin ut. Ska bli kul att bära den en vecka. Jag bör hamna på sista veckan i #owgmarch, men bara tre dagar så gissar att det blir senare eftersom postgången adderar nån dag eller två per deltagare. Dessutom brukar jag inte klara en hel månad. ;)

Väl mött på passarounden!

P.S. Är det spikat med omröstning? Jag föredrar – röstar på! (pun intended) – lottning, där alla deltagare ska ha i alla fall postat några bilder och skrivit en recension så klart.
Fan va kul! Ser vi fram emot att få testa, och det känns väl som en självklarhet att man ska posta bilder och skriva en recension på den aktuella klockan!

När det kommer till vem som ska vinna klockan, så tycker jag personligen att det är slumpen som ska avgöra det! Typ att man väljer två nummer till LOTTO dragningen. Mest rättvist att göra så, är lätt att medlemmar har sina favoriter och röstar mer med hjärtat och att man personligen inte gillar någon annan medlem och där av inte lägger en ärlig röst, trots att deltagaren kanske skulle vara värd den.
Jag har lagt till en omröstning längst upp där man kan välja om vinnaren ska utses genom omröstning eller utlottning.

För min del spelar det som sagt ingen roll, bara vi har roligt och får bra aktivitet. 😃
 
Senast ändrad:

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ska bli riktigt kul att testa! Ser verkligen fram emot att få se klockan och testa en Seiko 5 Sports första gången irl också.

Jag tycker lite som @Staafen att om man kör omröstning så kan det bli lite mer aktivitet och folk kanske lägger ner lite mer hjärta och själ i både sin recenssion och sina bilder. Men det kanske bara är lilla jag! 🤗
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ska bli riktigt kul att testa! Ser verkligen fram emot att få se klockan och testa en Seiko 5 Sports första gången irl också.

Jag tycker lite som @Staafen att om man kör omröstning så kan det bli lite mer aktivitet och folk kanske lägger ner lite mer hjärta och själ i både sin recenssion och sina bilder. Men det kanske bara är lilla jag! 🤗
Riktigt roligt att höra!

För min del spelar det ingen roll hur vinnaren utses, bara alla är nöjda och vi har en rolig stund. 😁 I skrivandets stund är det 8st som röstat för utlottning vilket är över 50% (om vi utgår från att det endast är deltagare som röstat) så jag tycker därför att vi ändrar till utlottning direkt. 🥳 Jag tror inte att det kommer påverka aktiviteten, vi gör ju ändå detta för att vi brinner för klockor och tycker att det är roligt!
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Jag instämmer med tidigare skribenter att det ska bli riktigt skoj att få testa klockan och att få dela med mig av mina upplevelser. Det är inte en klocka jag normalt hade köpt själv och därför ska det bli extra skoj att få prova den.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
C393.gif

En liten ändring i regelboken eller vad man ska kalla det! 😃 Istället för omröstning kommer vinnaren av klockan dras slumpvis i en lottning efter avslutad passaround. Återkommer med mer info gällande det när vi börjar närma oss slutet.
 

Crane

Panerai
Gaara är med och krigar första dagen på kontoret för i år ✌🏼

BCF505BC-4396-417F-A26D-51F34E49B3D2.jpeg


Bättre intryck av klockan nu i dagsljus och jag måste säga att de har lyckats riktigt bra med finishen. Funderar på om hela Sport 5 - serien håller samma mått eller om Seiko har lagt ner mer energi och arbete på den här limiteringen(?)

...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Gaara är med och krigar första dagen på kontoret för i år ✌🏼

BCF505BC-4396-417F-A26D-51F34E49B3D2.jpeg


Bättre intryck av klockan nu i dagsljus och jag måste säga att de har lyckats riktigt bra med finishen. Funderar på om hela Sport 5 - serien håller samma mått eller om Seiko har lagt ner mer energi och arbete på den här limiteringen(?)

...
Jag tänkte samma sak när jag såg den första gången. Finishen är riktigt bra!
 

Crane

Panerai
Kul och se! Blev de något köp av där?
Det blev köp av en beggad del #13 (utgåva Bonnier Carlsen), den del där Sasuke och Gaara möts i strid. Oklart när Gaara dyker upp första gången i Bonniers upplaga (med hänsyn till numreringen på delarna, vilken eventuellt kunde skilja sig åt från den japanska org. utgåvan, enligt handlaren på Upplandsgatan), men denna del var den som hade mest uppslag med vår huvudkaraktär och som fanns kvar till försäljning. Gaara återfanns vad jag kunde se även i del #8, en kort vända och där även på omslaget.

Fun fact för de som inte hade en aning (uppenbarligen jag) - Manga läses i bakvänd ordning, men serierutorna från höger till vänster som vi är vana vid.

Bonniers upplaga slutade att produceras efter #37 i början av 00-talet, det med anledning av att det pumpades ut mer serietidningar än det fanns intresse och försäljning för då. Med andra ord, vill man läsa vidare efter 37 får man vända sig till originalversion (eller andra språk(?)).

DSC03306-2.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det blev köp av en beggad del #13 (utgåva Bonnier Carlsen), den del där Sasuke och Gaara möts i strid. Oklart när Gaara dyker upp första gången i Bonniers upplaga (med hänsyn till numreringen på delarna, vilken eventuellt kunde skilja sig åt från den japanska org. utgåvan, enligt handlaren på Upplandsgatan), men denna del var den som hade mest uppslag med vår huvudkaraktär och som fanns kvar till försäljning. Gaara återfanns vad jag kunde se även i del #8, en kort vända och där även på omslaget.

Fun fact för de som inte hade en aning (uppenbarligen jag) - Manga läses i bakvänd ordning, men serierutorna från höger till vänster som vi är vana vid.

Bonniers upplaga slutade att produceras efter #37 i början av 00-talet, det med anledning av att det pumpades ut mer serietidningar än det fanns intresse och försäljning för då. Med andra ord, vill man läsa vidare efter 37 får man vända sig till originalversion (eller andra språk(?)).

DSC03306-2.jpg
Riktigt trevligt inlägg och grym bild! Den är ju riktigt fin faktiskt.
 

Crane

Panerai
Man får välja sina moment för klockfotografering, och det här är ungefär motsvarigheten till bra förutsättningar för en rätt exponerad bild. Nåja, stressig start på veckan så det gäller att passa på :)

Imorse slog det mig, när jag tog på mig klockan, om hur bekvämt det här natot faktiskt är. Alla har ju sina preferenser och efter att ha ägt ett oförskämt stort antal naton genom åren vet jag vad jag gillar och vad som checkar mina boxar så att säga.
Ett nato tycker jag ska vara i den tjockleken så att det passar klockan - tunnare variant till lätt/tunn klocka och vice versa, natot ska inte vara för glatt, alltså för halkigt(?) och en god overall känsla av kvailté och robusthet.

Gaara fick alla rätt på sitt nato, dessutom snyggt och helt i linje med klockan!

FBDB913A-8D1D-42A2-A487-1680C3982196.jpeg
 
Topp