• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

  • Omröstning

    Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

    Röster: 25 75.8%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .

Crane

Panerai
Framsidan har vi ju sett nu, men hur ser det ut om vi vänder på klockan? För er som inte är bekanta med Seiko Sport 5 (troligtvis ingen här inne) har vi baksida av glas, vilket ger en hygglig översikt på Seikos 4R36-verk. Hacking, winding, 40h(+) PR, 21600vph (3Hz) och magnetisk resistans på 60 gauss. En trogen arbetshäst helt enkelt.
Sikten är dock inte den bästa då jag har låtit plasten sitta kvar - (oklart om de röda symbolerna är på plast eller glas, men det skulle förvåna mig om det inte var på sistnämnda). Vår rubricerade herre hittar ni till höger i bild.

DSC03314-2.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Framsidan har vi ju sett nu, men hur ser det ut om vi vänder på klockan? För er som inte är bekanta med Seiko Sport 5 (troligtvis ingen här inne) har vi baksida av glas, vilket ger en hygglig översikt på Seikos 4R36-verk. Hacking, winding, 40h(+) PR, 21600vph (3Hz) och magnetisk resistans på 60 gauss. En trogen arbetshäst helt enkelt.
Sikten är dock inte den bästa då jag har låtit plasten sitta kvar - (oklart om de röda symbolerna är på plast eller glas, men det skulle förvåna mig om det inte var på sistnämnda). Vår rubricerade herre hittar ni till höger i bild.

DSC03314-2.jpg
Trevligt inlägg! 😃 Jag tog av plasten när jag fotade baksidan och loggan är på glaset.
20201230_202700-01.jpeg
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Framsidan har vi ju sett nu, men hur ser det ut om vi vänder på klockan? För er som inte är bekanta med Seiko Sport 5 (troligtvis ingen här inne) har vi baksida av glas, vilket ger en hygglig översikt på Seikos 4R36-verk. Hacking, winding, 40h(+) PR, 21600vph (3Hz) och magnetisk resistans på 60 gauss. En trogen arbetshäst helt enkelt.
Sikten är dock inte den bästa då jag har låtit plasten sitta kvar - (oklart om de röda symbolerna är på plast eller glas, men det skulle förvåna mig om det inte var på sistnämnda). Vår rubricerade herre hittar ni till höger i bild.

DSC03314-2.jpg
Snyggt, jag skulle gissa att det är på glaset då märket vi ser är samma som designen på Gaaras Gourd (Flaskan med sanden han använder vid t.ex. strid)

Edit: Såg att @Staafen skrev att det var på glaset :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Svar på några frågor:

- Man behöver inte ha klockan en hel vecka om man inte kan/vill, det är helt ok att skicka den vidare innan om personen efter på listan är med på det. Max en vecka per person dock för att vi ska hålla tidsschemat hyfsat.

- Det är självklart ok att testa lite olika band, lägg gärna upp bild på det med. 😃

Bara att skriva i tråden om det finns fler frågor.
20201230_202405-01.jpeg
 

Robban89

Breitling
Tja helt ny här på klocksnack så hoppas de e ok att ja hoppar in tråden såhär (regga mig igår ;) ) Har nämligen tänkt köpa Naruto klockan ur denna serien och undrar varifrån ni köpt Gaara klockan nånstans? Hitta den på klockgiganten men eftersom jag inte har köpt därifrån så undrar jag om det är en ok sida?
Btw snygga bilder på klockan, blev ganska sugen på den med nu ;)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tja helt ny här på klocksnack så hoppas de e ok att ja hoppar in tråden såhär (regga mig igår ;) ) Har nämligen tänkt köpa Naruto klockan ur denna serien och undrar varifrån ni köpt Gaara klockan nånstans? Hitta den på klockgiganten men eftersom jag inte har köpt därifrån så undrar jag om det är en ok sida?
Btw snygga bilder på klockan, blev ganska sugen på den med nu ;)
Jag vann den i en tävling här på KS på julafton men har aldrig använt den. Tänkte att det kunde vara roligt att fler fick testa den samt att få in en slant till välgörande ändamål.

Ingen koll på Klockgiganten men de är säkert ok. Klockan i sig är riktigt bra!
 

Crane

Panerai
Svar på några frågor:

- Man behöver inte ha klockan en hel vecka om man inte kan/vill, det är helt ok att skicka den vidare innan om personen efter på listan är med på det. Max en vecka per person dock för att vi ska hålla tidsschemat hyfsat.

- Det är självklart ok att testa lite olika band, lägg gärna upp bild på det med. 😃

Bara att skriva i tråden om det finns fler frågor.
20201230_202405-01.jpeg
Topp. Jag kommer dessvärre överskrida med en dag då jag är bortrest, men f2f-överlämning sker på mån med @Enrico, så ingen tid på postgång :)

Ser fram emot att följa resterande rundvandring av klockan!

Nu ut i snöoväder i Visby.

4A489AA1-BEED-4B1D-B4E8-C9B3AA39A635.jpeg
 

Crane

Panerai
Veckan gick oerhört fort och det har redan blivit time att tacka av Gaara!

Finslipad Seiko på häftigt tema, vilket jag var(är) novis på men där Gaara har fått introducera mig i denna förtrollande värld av japanska serie fighters. Mången Youtube-klipp och ett serietidningsbutiksbesök(svårt ord) har öppnat upp mina ögon och tiden får avgöra om det blir mer Manga eller om frånvaron av Gaara rentav minskar mitt intresse.

Som klocka är den här limiterade upplagan från Seiko top notch. Prydliga och genomtänkta detaljer och vissa mer subtila än andra, tittar man t.ex riktigt noga på tavlan kan man föreställa sig en sandstorm framkallad av mr. G, och temat för en Seiko är i mitt tycke som klockan på handleden.

Är det något jag saknar med denna, som den dykarur-fanatiker jag är, men som den dykare jag inte är, är det 200m certifieringen som sport 5 inte har blivit bestyckad med - men å andra sidan, knappast något som en furstlig krigare av sand bekymrar sig om.

Del 13 av Bonniers Naruto åker med i paketet för resten av gänget att ta del av och för vinnaren att behålla.

Tack för mig och stort tack till @Staafen för fint arrangemang!

02498435-8BE7-4412-918F-32806BA27D0B.jpeg
67CB7694-1304-4AD0-A597-89CC6AD4FE1D.gif
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Veckan gick oerhört fort och det har redan blivit time att tacka av Gaara!

Finslipad Seiko på häftigt tema, vilket jag var(är) novis på men där Gaara har fått introducera mig i denna förtrollande värld av japanska serie fighters. Mången Youtube-klipp och ett serietidningsbutiksbesök(svårt ord) har öppnat upp mina ögon och tiden får avgöra om det blir mer Manga eller om frånvaron av Gaara rentav minskar mitt intresse.

Som klocka är den här limiterade upplagan från Seiko top notch. Prydliga och genomtänkta detaljer och vissa mer subtila än andra, tittar man t.ex riktigt noga på tavlan kan man föreställa sig en sandstorm framkallad av mr. G, och temat för en Seiko är i mitt tycke som klockan på handleden.

Är det något jag saknar med denna, som den dykarur-fanatiker jag är, men som den dykare jag inte är, är det 200m certifieringen som sport 5 inte har blivit bestyckad med - men å andra sidan, knappast något som en furstlig krigare av sand bekymrar sig om.

Del 13 av Bonniers Naruto åker med i paketet för resten av gänget att ta del av och för vinnaren att behålla.

Tack för mig och stort tack till @Staafen för fint arrangemang!

02498435-8BE7-4412-918F-32806BA27D0B.jpeg
67CB7694-1304-4AD0-A597-89CC6AD4FE1D.gif
Har varit kul att se dina bilder och läsa vad du har haft att säga om klockan! Extra kul att du skickar med mangan! Big up!! :D
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Veckan gick oerhört fort och det har redan blivit time att tacka av Gaara!

Finslipad Seiko på häftigt tema, vilket jag var(är) novis på men där Gaara har fått introducera mig i denna förtrollande värld av japanska serie fighters. Mången Youtube-klipp och ett serietidningsbutiksbesök(svårt ord) har öppnat upp mina ögon och tiden får avgöra om det blir mer Manga eller om frånvaron av Gaara rentav minskar mitt intresse.

Som klocka är den här limiterade upplagan från Seiko top notch. Prydliga och genomtänkta detaljer och vissa mer subtila än andra, tittar man t.ex riktigt noga på tavlan kan man föreställa sig en sandstorm framkallad av mr. G, och temat för en Seiko är i mitt tycke som klockan på handleden.

Är det något jag saknar med denna, som den dykarur-fanatiker jag är, men som den dykare jag inte är, är det 200m certifieringen som sport 5 inte har blivit bestyckad med - men å andra sidan, knappast något som en furstlig krigare av sand bekymrar sig om.

Del 13 av Bonniers Naruto åker med i paketet för resten av gänget att ta del av och för vinnaren att behålla.

Tack för mig och stort tack till @Staafen för fint arrangemang!

02498435-8BE7-4412-918F-32806BA27D0B.jpeg
67CB7694-1304-4AD0-A597-89CC6AD4FE1D.gif
Det har varit en fröjd att se dina bilder på Gaaran och läsa dina inlägg. Roligt och generöst att skicka med tidningen!

Stort tack! 🙏🏼
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Veckan gick oerhört fort och det har redan blivit time att tacka av Gaara!

Finslipad Seiko på häftigt tema, vilket jag var(är) novis på men där Gaara har fått introducera mig i denna förtrollande värld av japanska serie fighters. Mången Youtube-klipp och ett serietidningsbutiksbesök(svårt ord) har öppnat upp mina ögon och tiden får avgöra om det blir mer Manga eller om frånvaron av Gaara rentav minskar mitt intresse.

Som klocka är den här limiterade upplagan från Seiko top notch. Prydliga och genomtänkta detaljer och vissa mer subtila än andra, tittar man t.ex riktigt noga på tavlan kan man föreställa sig en sandstorm framkallad av mr. G, och temat för en Seiko är i mitt tycke som klockan på handleden.

Är det något jag saknar med denna, som den dykarur-fanatiker jag är, men som den dykare jag inte är, är det 200m certifieringen som sport 5 inte har blivit bestyckad med - men å andra sidan, knappast något som en furstlig krigare av sand bekymrar sig om.

Del 13 av Bonniers Naruto åker med i paketet för resten av gänget att ta del av och för vinnaren att behålla.

Tack för mig och stort tack till @Staafen för fint arrangemang!

02498435-8BE7-4412-918F-32806BA27D0B.jpeg
67CB7694-1304-4AD0-A597-89CC6AD4FE1D.gif
Välskrivet och underhållande! Och dina skarpa bilder med bra ljussättning har bara ökad lusten till att själv få prova den. Tack!
 
Topp