• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Seiko Padi.

Sjobedan

Rolex
Så! Efter många om och men kommer då äntligen bildtråden upp!

Missade helt att dokumentera öppningen av klockan, men det kom i andra hand ;)

Det är något annat än en SKX detta, känns mer solid. Bättre vridning, tyngre (större, så inte konstigt) håller tiden bättre än min skx, samma starka kortlivade lume.

Gillade inte länken, så den åkte av fortare än kvickt.
IMG_3179.JPG

IMG_3175.JPG

IMG_3177.JPG


Vill rikta ett stort tack till Klockmaster Globen som ordnade ett riktigt kanonpris på klockan åt oss.

Mer tankar och bilder kommer i veckan :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det går inte via kobra kai.....?
Sch, don't tell @yonsson :)
I min mening ska en passaround ligga här. Så vi kan släppa det. (Såvida inte admin säger annat)
Det står fritt att skapa/administrera passarounds och lägga dem här eller i diskussionsdelen, kul när någon orkar dra i sådant!
Önskas hjälp med införskaffande av billig asiatisk klocka till passaround så går det givetvis bra att kontakta @Molle eller mig som är moderatorer här på Kobra Kai så gör vi så gott vi kan för att bistå.
 

Sjobedan

Rolex
Såhär när det närmar sig överlämning till @Johnne så kanske det passar med en kortare summering.

Känsla - Den känns mer solid än min SKX, tavlan är riktigt fin att vila ögonen på, vridningen är fin den med. Om än något svårmatchad till kläder osv.
Kvalitet - ett hopp upp jämfört med SKX, men länken var inget vidare att hålla i handen. Har dock inte använt länken så hur den är i det långa loppet låter jag vara osagt.

Totalt sett så får jag säga att jag gillar min SKX bättre pga av storleken och att den inte är lika iögonfallande :)

Men vinner jag klockan så är det en perfekt sommarbeater :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ska bli skoj att följa tråden även fast man inte fick plats i passarounden. Vill se mycket bilder och galna upptåg , kör hårt nu!!;)
:seiko:
 

Sjobedan

Rolex
På grund av årsavslut med mera på jobb så har jag inte kunnat/hunnit att uppdatera så mycket som jag önskat. Får beklaga detta och hoppas att efterföljande deltagare kan plocka upp mitt ''slack''.

@Johnne Jag ska iväg ikväll vid 18 tiden och kolla på Bröllopslokal. Hur ser det ut för dig? kan du komma senare ikväll, eller ska vi sikta på imorgon? (ölen står i kylen)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är en sväng i Trelleborg och åker hem om ca 1h. Är du hemma då? Imorgon så är det svårare, simskola och sen fotboll. Så ikväll blir bäst
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Är det här den är, den där Padipassarounden. Letade i Diskussion utan att hitta. Lite som att bli bjuden på kalas utan att veta var det är. Lite mjukare start än i inox-passarounden ser jag. Bra att det är några före mig så att jag får en hint om vilken nivå "vanliga" passarounder ska hållas på. (Fast jag anar att @jabla kommer att toktesta som vanligt...)
 

jabla

Sarlacc
Nu har jag hämtat den! :D
Länken känns sådär, perlon ok men jag föredrar gummit!
IMG_20170207_175228.jpg

Och fan va skönt det är!
Första intrycket är att den är stor men bär skönt!
Stay tuned!

Är det här den är, den där Padipassarounden. Letade i Diskussion utan att hitta. Lite som att bli bjuden på kalas utan att veta var det är. Lite mjukare start än i inox-passarounden ser jag. Bra att det är några före mig så att jag får en hint om vilken nivå "vanliga" passarounder ska hållas på. (Fast jag anar att @jabla kommer att toktesta som vanligt...)

@Johnne skickar naturligtvis bilder till mig via PM på vad klockan verkligen varit med om, precis som jag kommer att mörka vilka vidrigheter som hänt. När utlottningen är klar publicerar vi naturligtvis allt i en gratulationstråd, hoppas du vinner @Urkvinnan. :D
 
Topp