• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Passaround: Sinn 358

Camo00

Patek
Så... Nu kör vi igång en skön passaround.


Klockan det gäller är en Sinn 358, närmare bestämt ett fint exemplar som numera ägs och vårdas ömt av Molle.

http://www.ablogtowatch.com/sinn-358-chronograph-watches/

dsc_4829_93.jpg


dsc_4828_14.jpg




Så... Dags att anmäla sig! Det finns tjugo platser, kostnaden är 500:- och när vi fått in pengar från samtliga tjugo deltagare kör vi igång! :)


Anmälan sker i tråden, först till kvarn. MEN, det är pengar in som räknas!


Upplägg/regler:
- Tjugo personer lägger 500:- var, när samtliga tjugo betalat köps klockan och passarounden begynner.
- Anmälan är först till kvarn och pengar in i förskott gäller som biljett.
- För att slippa stress bestämmer vi inte något slutdatum, men siktar på att varje person får ha klockan ca en vecka, inklusive transporttid. Ordningen bestäms på förhand, för att underlätta f2f-överlämningar.
- Överlämning f2f i möjligaste mån, men vissa kommer att åka på fraktkostnad. Det betalar man i så fall själv, och vi kör rekat så att vi slipper tjafs om klockan kommer bort!
- Den som har klockan ansvarar naturligtvis för att behandla den varsamt och förvara den säkert!
- Utlottningsdatum bestämmer vi när alla haft klockan och den är i säkert förvar. Som förra året kör vi lottodragningen som slumpgenerator. För att undvika strul så tilldelas varje medlem ett nummer från ett och uppåt utifrån turordnings-listan. Ytterligare regler och förtydliganden sker ordentligt innan dragning bestäms.





Såååå, kom igen nu så att vi får igång det roliga! :)

Anmälan sker i tråden, först till kvarn!!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja tack! Anmäler mig härmed.. Kommer dock inte åt bankdosan förrän på fredag skulle du dissa mig för det så kommer jag att bosätta mig i Skåne och plåga dig med GTG förslag varje dag. Fattar du?... :)
 
Topp