• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström Royal Steel Classic

zeke_varg

Omega
Tappade stinget lite tyvärr. Varit sjuk och hållt mig hemma. Så tråkigt att klockan stannade. Uppenbarligen ingen kvartsklocka.
 

zeke_varg

Omega
Lämnat över stafettpinnen.

Först och främst ska jag tacka den som lämnat över klockan till mig och den som jag nu lämnat till. Sympatiska, trevliga och väldigt tillmötesgående personer. Sånt som gör att man fortfarande tror att de goda ska vinna över de onda. Sånt som får en att fortsätta hänga på KS som nybörjare. Stort tack till alla på Gotland som åker och köper seriösa klockor i den viktigaste butiken på ön. Nu håller vi tummarna att alla i passarounden får köpa en Sjöö Sandström-klocka för nästan inga pengar. Ett stort tack till Sjöö Sandström oavsett. =)
 

Björklund

Panerai
Då är det äntligen min tur att få ha klockan en vecka.
Tack Sjöö Sandström för bidraget och zeke för mycket trevligt överlämnande.
Så fort den åkte på handleden kände jag att jag var hooked. Trots spaghettistrån till handleder passar den utmärkt (på innersta hålet). Tavlan har bra djup och tydlighet och armbandets färg är precis den jag letat efter till två av mina andra klockor.

Bättre bilder följer imorgon men slänger in en balkongbild trots det dåliga ljuset.

image.jpg


EDIT: Självklart stort tack till Wisby Ur och @Andrée Varg för att ni möjliggjorde passarounden!
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Lämnat över stafettpinnen.

Först och främst ska jag tacka den som lämnat över klockan till mig och den som jag nu lämnat till. Sympatiska, trevliga och väldigt tillmötesgående personer. Sånt som gör att man fortfarande tror att de goda ska vinna över de onda. Sånt som får en att fortsätta hänga på KS som nybörjare. Stort tack till alla på Gotland som åker och köper seriösa klockor i den viktigaste butiken på ön. Nu håller vi tummarna att alla i passarounden får köpa en Sjöö Sandström-klocka för nästan inga pengar. Ett stort tack till Sjöö Sandström oavsett. =)
Ja de hade varit trevligt :)
 

Björklund

Panerai
Plockade fram min NEX-5 och fotade lite på balkongen. Upptäckte att jag borde torkat av klockan så ursäkta för dammkornen.
Lät den vila igår så den hade stannat inatt. Kronan är rätt liten så det var lite halvknepigt att dra upp den och då har jag ändå ganska små fingrar.
Armbandet känns inte jättebra, kunde kanske fått vara lite mer påkostat.
Men kolla tavlan! :)

DSC08975.jpg
DSC08980.jpg
DSC08969.jpg
DSC08972.jpg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Vilket bra koncept med en passaround, väldigt rolig tråd att följa. Till nästa gång ska jag vara på hugget så man får vara med och klämma! Keep it up!
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Första dagen tillsammans och jag kan instämma med tidigare reflektioner angående att tavlan är riktigt fin. Tycker alltid att läderarmband är vansinnigt snyggt på bild och på andra personer, dessvärre har mindre klockor med läderarmband en tendens att att "dansa runt" på handleden. Detta på grund av att armbandet är stelt och att mina handleder är platta men breda. Hoppas att någon förstår vad jag menar:).

Kronan är liten så det är lite pilligt att vrida upp den. Kvalitetsintrycket är riktigt bra och jag tycker den ser fantastisk ut på bild men vi klickade inte till 100% vid första ögonkastet. Absolut en klocka jag kan tänka mig att äga men jag blev mer nyfiken på en Royal Capital.

Dessvärre jämför jag denna med datejust vilket kanske är orättvist men de fyller samma funktion i mitt klockliv.

Passarounden är ett kul sätt att testa klockor på så ett stort tack till initiativtagaren! Kommer låta klockan vandra vidare redan i helgen och hoppas att vi återses efter lotteriet:)
 

turnus

Breitling
Ser riktig schyst ut!! Hur fungerar passarounds generellt sett? Slänger man in en slant, brukar det va krav på hur länge man varit reggad på ks eller är det bara först till kvarn öppet för alla?
 
Topp